Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Para z kratek nawiewu i dławienie się

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
venres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 gru 2013, 17:35
Lokalizacja: Toruń

[B4 2.0 ABK] Para z kratek nawiewu i dławienie się

Post autor: venres » 15 sie 2014, 19:57

Witam, od dłuższego mam problem z moją 80tką, otóż przy wyższych obrotach auto zaczyna się dławić, jak jakbym lekko dotykał hamulec. Natomiast przy przy temperaturze 90 stopni z kratek nawiewu zaczyna lecieć para, zapachu jako takiego nie ma, płynu nie ubywa a ze zbiorniczka wyrównawczego już ta para nie leci, wiatraki włączają się dopiero przy około 95 stopniach, ale co najciekawsze te dławienie się, które opisałem na początku znika i auto chodzi płynnie. Dodam, że byłem parę dni temu u mechanika i podłączył autko pod komputer i wykazało błąd z przepływomierzem powietrza. Czy to się wszystko co opisałem może być winą tego przepływomierza? Dodam że nie posiadam a samochodzie filtra kabinowego. Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 15 sie 2014, 21:22

Szarpanie w ABK jak najbardziej moze byc spowodowane wadliwym przepływomierzem, co do pary z nawiewu moim zdaniem para jest własnie dlatego ze nie masz filtra kabinowego, w wilgotne dni bede Ci ostro szyby parowac wewnatrz auta, filtr kabinowy ma po czesci za zadanie osuszacz z lekka powietrze zeby było jak najmniej wilgoci wewnatrz auta. A paruje zawsze? nawet w gorące dni?

Awatar użytkownika
venres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 gru 2013, 17:35
Lokalizacja: Toruń

Post autor: venres » 15 sie 2014, 21:28

Parę dni temu odebrałem auto od mechanika i zaczęło parować dopiero dzisiaj a u mnie w toruniu dzisiaj deszczowa pogoda więc się zgadza, po weekendzie zakupie filtr i zobaczymy dalej. Przepływomierz wymienię na pewno, lecz jak na razie mechanik a ni ja nie jesteśmy wstanie znaleźć, obdzwoniłem większość szrotów w pobliżu i pustki. Mnie bardziej zastanawia czemu przy wyższej temperaturze i przy tym parowaniu przestało szarpać? płynnie się jechało bez żadnych problemów przez kilkanaście kilometrów. Obroty też stały w miejscu na postoju bo tak przeważnie spadają i prawie na sam dół pojawiają się kontroli i nagle silnik sam je zwiększa i tak w kółko.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 18 sie 2014, 11:22

Według mnie zbieg okolicznosci bo to parowanie moim zdaniem nie bedzie miało zadnego wpływu na prace silnika, chyba ze chodził by zle tylko na gazie i ubywało by płynu chłodzacego wtedy parownik/reduktor mógłby przymarzac z braku ogrzewania. Przepływomierz nie musi byc konkretnie od 80 moze byc tez od 100/a6 c4 z silnikiem ABK, takie same sa w golfach 3 gti z silnikiem 2.0 125 koni ale nie wiem czy na pewno sa identycznie zestrojone.

Awatar użytkownika
venres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 gru 2013, 17:35
Lokalizacja: Toruń

Post autor: venres » 18 sie 2014, 13:41

Okej, dzięki przede wszystkim za odpowiedź. Postaram się znaleźć odpowiedni w jak najszybszym czasie bo na ten moment jazda jest bardzo uciążliwa. Co do parowania to ustąpiło, jutro kupie filtr kabinowy i zobaczymy dalej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl