[B4 2.0 ABK] Para z kratek nawiewu i dławienie się
[B4 2.0 ABK] Para z kratek nawiewu i dławienie się
Witam, od dłuższego mam problem z moją 80tką, otóż przy wyższych obrotach auto zaczyna się dławić, jak jakbym lekko dotykał hamulec. Natomiast przy przy temperaturze 90 stopni z kratek nawiewu zaczyna lecieć para, zapachu jako takiego nie ma, płynu nie ubywa a ze zbiorniczka wyrównawczego już ta para nie leci, wiatraki włączają się dopiero przy około 95 stopniach, ale co najciekawsze te dławienie się, które opisałem na początku znika i auto chodzi płynnie. Dodam, że byłem parę dni temu u mechanika i podłączył autko pod komputer i wykazało błąd z przepływomierzem powietrza. Czy to się wszystko co opisałem może być winą tego przepływomierza? Dodam że nie posiadam a samochodzie filtra kabinowego. Pozdrawiam
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
Szarpanie w ABK jak najbardziej moze byc spowodowane wadliwym przepływomierzem, co do pary z nawiewu moim zdaniem para jest własnie dlatego ze nie masz filtra kabinowego, w wilgotne dni bede Ci ostro szyby parowac wewnatrz auta, filtr kabinowy ma po czesci za zadanie osuszacz z lekka powietrze zeby było jak najmniej wilgoci wewnatrz auta. A paruje zawsze? nawet w gorące dni?
Parę dni temu odebrałem auto od mechanika i zaczęło parować dopiero dzisiaj a u mnie w toruniu dzisiaj deszczowa pogoda więc się zgadza, po weekendzie zakupie filtr i zobaczymy dalej. Przepływomierz wymienię na pewno, lecz jak na razie mechanik a ni ja nie jesteśmy wstanie znaleźć, obdzwoniłem większość szrotów w pobliżu i pustki. Mnie bardziej zastanawia czemu przy wyższej temperaturze i przy tym parowaniu przestało szarpać? płynnie się jechało bez żadnych problemów przez kilkanaście kilometrów. Obroty też stały w miejscu na postoju bo tak przeważnie spadają i prawie na sam dół pojawiają się kontroli i nagle silnik sam je zwiększa i tak w kółko.
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
Według mnie zbieg okolicznosci bo to parowanie moim zdaniem nie bedzie miało zadnego wpływu na prace silnika, chyba ze chodził by zle tylko na gazie i ubywało by płynu chłodzacego wtedy parownik/reduktor mógłby przymarzac z braku ogrzewania. Przepływomierz nie musi byc konkretnie od 80 moze byc tez od 100/a6 c4 z silnikiem ABK, takie same sa w golfach 3 gti z silnikiem 2.0 125 koni ale nie wiem czy na pewno sa identycznie zestrojone.