Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi B3 90 2.3 NG Quattro swap 2.2 MC1 10v turbo

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
rafał84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:41
Lokalizacja: Lublin

Audi B3 90 2.3 NG Quattro swap 2.2 MC1 10v turbo

Post autor: rafał84 » 16 sie 2014, 01:36

Witam !

Chciałbym wam przedstawić modyfikacje mojego autka.

Silnik po kapitalnym remoncie - Dól silnika MC1, głowica MC1+zawory ssące 39.5 NF, wałek rozrządu NG, uszczelka pod głowice metalowa 2.2 20v turbo AAN, zwiększony stopień sprężania z CR 7.8:1 do 8.8:1. Zalany oliwą Valvoline VR1 Racing 5W-50.

Turbo - TD05H - 16G z subaru.
Kolektor wydechowy własnej produkcji.
Kolektor ssący z okrągłą przepustnicą z KG.
DP 3,5''>3'', wydech 2,75'' na jednym tłumiku przelotowym 2,5 cala.
FMIC z RS2 z orurowaniem i pasem przednim z aluminium własnej produkcji.
Bov greddy RZ.

Sterowanie - Zapłon MAC-11b, Paliwo Dec, wtryski AAN, Doładowanie MBC z kulka.

Buda - Do poprawek lakierniczych, hamulce seria odnowiona, zawiecha seria odnowiona, aluminiowe tuleje sanek.

Doładowanie 1.3 bara ponieważ wypada zapłon, spowodowane jest to słabą iskrą.
Jeżdżę sobie na takim ustawieniu i zbieram kabone na Emu i wtryski. Docelowo 2.0 bary.
Na ostatnim Vag-Racing autkiem udało się zrobić 13,1 na 1/4 mili.
Kolega mi wystroił i pospawał rurki.


http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... 1cc72e.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... f2da54.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... f71976.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... 1eb8ce.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... e214f4.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... 843d92.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... c273fc.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... 23608b.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... 0ae245.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w50 ... 531e80.jpg

Bączek :-D


skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 16 sie 2014, 09:22

O w końcu coś ciekawego :).
Na bogato z tym wydechem 3,5".
Jakie masz teraz wtryski ?
Co planujesz robić z zapłonem ?

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 16 sie 2014, 11:57

Też mi się podoba. Dp dobrze, że spore ma to swoje plusy. A jakie masz świeczki, że iskrę gubią?

ps: ładnie warczy :-D

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 16 sie 2014, 13:17

Konkretna rzeżba <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 sie 2014, 13:55

Ładnie poskładane <ok>

EMU obsługuje pojedyncze cewki na każdy gar, więc w takiej konfiguracji iskra powinna być odpowiednia.

rafał84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rafał84 » 17 sie 2014, 21:41

Wtryski 320cc regulator 4 bary, świece BKR7E sklepane na 0,4 mm rozwiązanie problemu wypadających zapłonów to cewka na cylinder i sterownik, który to ogarnie np. EMU to nam daje możliwość pełnej kontroli zapłonu. Ogólnie to już jest drugi setup mojego silnika na pierwszym nie miałem takiego problemu, a dmuchałem w silnik z K 24 1.7 bara na seryjnym kolektorze wydechowym i mniejszych zaworach ssących
i w taki oto sposób seryjna szmaciana uszczelka pod głowicą została wydmuchana :-( zabieg, który
wykonałem (większe zawory ssące, kolektor wydechowy, zwiększenie CR) dał mi 30% większy
przepływ w silniku było to miłe zaskoczenie podczas strojenia :mrgreen: .

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 18 sie 2014, 18:01

Jaka obecna moc i Nm w aucie?Jakis wykres?

Awatar użytkownika
AudiLaziska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 281
Rejestracja: 12 mar 2012, 05:06
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: AudiLaziska » 18 sie 2014, 21:13

Pamietaj że te silniki mają problem z chłodzeniem, mowa tu o chłodnicy wody, pomyśl nad jakąś customową, bo szkoda motoru ! :lol:

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 19 sie 2014, 09:02

rafał84 pisze: 30% większy
przepływ w silniku
Dobry efekt <ok> .
Żeby to nie było r5, mógłbyś postawić zapłon na śwince w wasted spark.

rafał84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rafał84 » 19 sie 2014, 14:41

Nie wiem jaka moc bo jeszcze nie hamowałem autka, według dupo hamowni moich kolegów
coś w okolicach 280 KM. A jeżeli chodzi o chłodzenie jak najbardziej się z tobą zgadzam, pracuje nad tym, zrobię sobie wiązkę do EMU i można będzie zrobić dużo więcej, niż na tym co mam ;-).

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 22 sie 2014, 18:47

Zakup sobie świeczki PFR7B troszkę droższe ale warto, ja na nich nie miałem problemów z iskrą. Cewka na cylinder to jedno z rozwiązań. Dobra jedna mocna cewka też daje sobie radę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl