Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Praca silnika - "tykanie"

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
quick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1133
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[B4 2.6 ABC] Praca silnika - "tykanie"

Post autor: quick » 17 sie 2014, 07:49

Z uwagi na to, że sprawa jest pilna to pozwolę sobie zdublować mojego posta i założyć osobny wątek - mam nadzieję, że administracja wykaże się zrozumieniem.

Panie, mam problem z pracą silnika.

Link do nagrania:

Chodzi o "tykanie" słyszalne w sumie przez całe nagranie ale umiejscowienie jego źródła ma miejsce od 4 s. (podmuchy wiatru czy też słyszalne buczenie to efekt wiatru z wiatraka).

Nagrania pokazało mi, że pod autem coś cieknie.. Wiem, że miewam ubytki oleju ale to w innym miejscu - bardziej na środku pod silnikiem. Może to coś od klimy bo użytkowałem?
Z moich obserwacji zauważyłem, że odgłos "tykania" jest najbardziej słyszalny przy uruchamianiu silnika. Po przejechaniu ok. 2 km. - z czasem dalej - "tykanie" ustaje.
Jak widać na nagraniu, mam lekko zakrzywiony rant od wjechania w dziurę. Czy mogło się do "jakoś" przełożyć na uszkodzenie "czegoś"?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 sie 2014, 10:53

Pewnie tyka hydropopychacz zaworu (szczególnie jak tyka głośniej na zimno). Zmienia się częstotliwość tykania jak zwiększysz obroty?
Może zaworek olejowy w głowicy się rozleciał i popychacze nie dostają odpowiedniego ciśnienia. Albo popychacz się zapchał, można sprawdzić popychacze rozgrzewając silnik i zdejmując pokrywę wałka. Później ustawić krzywkę do góry i wciskać kołkiem popychacze aby sprawdzić jaki mają luz. Z tego co pamiętam to max dopuszczalny luz to 0,3mm.

Ewentualnie to nieszczelność w układzie wydechowym (na żywo byłoby łatwiej poznać niż z nagrania). Możesz przy pracy na benzynie (jeśli masz gaz), odłączać po jednym wtryskiwaczu benzyny i słuchać czy ustanie stukanie (będzie mniej gazów spalinowych).

Kolejną rzeczą która może cykać to zawór odprowadzania oparów ze zbiornika albo wtryskiwacze gazowe.

A to co kapie pod samochód to pewnie woda z klimy, czyli nie ma co się bać bo tak ma być.

Awatar użytkownika
quick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1133
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: quick » 17 sie 2014, 18:43

Dzięki za odpowiedź na moją wiadomość.

Co do częstotliwości tykania przy gazowaniu to tak, gazując zwiększa się ich częstotliwość (chyba) ale na pewno głośność.

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 23 sie 2014, 18:32

Witam.Mam tak samo wiec jak juz dojdziesz do tego co to jest to napisz ;-) Mechanik mi mowil ze to popychacz ale narazie odkladam kase zeby to naprawic , wiec jak juz bedziesz wiedzial to napisz a pomozesz pewnie niejednemu uzytkownikowi.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 24 sie 2014, 00:40

Stawiam na popychacz
Dźwięk jest taki metaliczny jak być uderzał małym młotkiem w kowadło ??? jeśli tak to 90 procent popychacz - jak najszybciej to napraw !!! podczas takiego uderzania zrywa się film olejowy pomiędzy wałkiem a popychaczem i bardzo szybko zniszczy się wałek rozrządu !!! spiesz się albo nie jeździj autem zanim tego nie naprawisz !!!

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 25 sie 2014, 20:09

Dobra a powiedzcie mi czy jak wymieniałem rozrząd 15000 km temu to przy wymianie popychaczy-bo rozumiem że rozrząd będzie trzeba zdjąć-konieczna będzie zmiana paska na nowy czy można stary założyć?I pytanie ile kosztują te zaworki w głowice?Pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 sie 2014, 20:22

Wystarczy że poluzujesz napinacz i zdejmiesz pasek rozrządu z wałków podczas tego nic mu się nie stanie.
Zaworki są chyba kosztują około 100zł za jeden.

Jeszcze można sprawdzić ciśnienie oleju ale przy słabym to by więcej popychaczy stukało.

Jeszcze są magiczne dodatki do oleju które mają wyciszyć popychacze. A sam popychacz da się z powodzeniem rozebrać wyczyścić i złożyć.

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 25 sie 2014, 20:57

A czy te dodatki to czasami nie jest "zło"???Używa ktoś tego??Co do ciśnienia to jest ok.....Zalałem teraz silnik olejem Liqui Moly 10w40 Mos2 myśląc ,że może coś się wyciszy no ale niestety zero efektu w tym względzie...
Sam niestety tego nie będę robił bo nie mam miejsca do roboty ani zdolności....Ale dzięki za wskazówki.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 25 sie 2014, 23:12

przecież to pekniety kolektor albo zerwana szpilka na nim !!!

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 27 sie 2014, 23:37

bzibzi, a miałeś takie tykanie że z taką pewnością to sugerujesz?bo mi tak tyka przez 5 minut pozniej cisza......jakby to kolektor to by chyba caly czas halasowalo czy sie mylę?Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 28 sie 2014, 10:35

mam dokładnie to samo w tej chwili już kiedyś spawalem kolektor bo był pekniety . ale normalna rzecza jest ze szpilki puszczają na tych kolektorach . jest mala nieszczelność i to tak wlasnie pierdzi dziwnie stuka a chwile później się kolektor nagrtzewa i się wszystko uszczelnia

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 28 sie 2014, 16:36

Duzo z tym roboty?Bo kolektor na pewno u mnie nie jest pekniety bo ostatnio mialem robiony,bo mi ten srodek sie polamal i mialem wymieniany......jestes pewny ze to nie popychacz?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 sie 2014, 18:04

pitazz pisze:Bo kolektor na pewno u mnie nie jest pekniety bo ostatnio mialem robiony,bo mi ten srodek sie polamal i mialem wymieniany......
Kolega bzibzi, raczej mówił o kolektorze wydechowym. Po drugie jego pierwsza odpowiedź raczej była do autora tematu, który wrzucił filmik.

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 28 sie 2014, 20:54

Aha.Podłączyłem się pod temat bo mam zupełnie to samo i jego odpowiedz tak jakby tyczyła się także mnie.......Mam nadzieję że autor tematu napisze co było przyczyną jak już rozwiąże problem.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 28 sie 2014, 21:18

aldi pisze:
pitazz pisze:Bo kolektor na pewno u mnie nie jest pekniety bo ostatnio mialem robiony,bo mi ten srodek sie polamal i mialem wymieniany......
Kolega bzibzi, raczej mówił o kolektorze wydechowym. Po drugie jego pierwsza odpowiedź raczej była do autora tematu, który wrzucił filmik.
dokładnie tak jak nasz kolega napisał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl