Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Avant problem z głośną praca i stratą mocy

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lip 2014, 14:59

stawiik pisze: wymieniłem n108 i nic
A kto Ci to kazał wymieniać :roll:
stawiik pisze:MUNIOR pisales ze od niepewnego paliwa mogło cos sie zapiec w pompie a dokładniej ?
Mogło ....czyżbyś jednak nalał jakiegoś niepewnego paliwa :?:
stawiik pisze: i jak to naprawic ?
normalnie <ok> wyciągnąć ,rozkręcić ,sprawdzić co nie działa jak nalezy i ewentualnie wymienić ;-) A na początek odkręcić zaworek cisnienia wewnętrznego i sprawdzić czy pracuje płynnie 8-) Wymiana n108 ,bez upewnienia się, że jest niesprawny ,to nie był dobry pomysł ...metoda "na chybił trafił " jest bardzo czasochłonna i dla lubiacych sie niepotrzebnie orobić ;-) Sprawdż ten kąt wtrysku ,choć zapewne jak silnik mocno klekocze,jest zapewne wartość 255 ...ale trzeba spróbować czy będzie reakcja ,przy prubie regulacji pompą ...jak nie będzie ,to jak mówiłem ,sprawdzić zaworek ciśnienia wewnętrznego ,czy chodzi płynnie ...a raczej czy wogóle chodzi ,bo mógł się zapiec i stanąć ;-)...a jak stanął on ,to i króciec powrotny paliwa w nastawniku również i masz to co masz ,czyli głośny klekot ,z powodu zbyt wczesnego kąta wtrysku ,co jest efektem zbyt dużego ciśnienia wewnętrznego w pompie

stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

Post autor: stawiik » 18 lip 2014, 17:18

miałem drógi n108 na 100 % sprawny to wymieniłem ale to samo jest paliwo tankuje cały czas na tej samej stacji ale kto ich wie co oni leja nigdy nie było problemu z tym . gdzie jest ten zaworek ciśnienia wewnętrznego i jak go wykręce to nic nie przestawie ? podjade jutro na kompa i sprawdze ten kąt

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lip 2014, 18:08

stawiik pisze:miałem drógi n108 na 100 % sprawny to wymieniłem ale to samo jest
n108 ,praktycznie się same nie psują ,bardzo to rzadki przypadek i jeszcze się nie spotkałem ...za to jako że są to ,ciasno spasowane elektrozawory ,to "zapiekają" sie,jak pracują na "suchym "paliwie ,co miałem już okazję kilka razy widzieć ,ale można go sprawdzić ,czy pracuje , bez wyciągania ,"na słuch " 8-)
stawiik pisze:gdzie jest ten zaworek ciśnienia wewnętrznego
<ok> po drugiej stronie wejścia paliwa ,ale musisz mieć specjalny klucz ,albo sprubować 10 tką ,od góry ,jak śrubokrętem ...nie zawsze tak pójdzie ,bo póki nie miałem klucza ,to połamałem tak dwie płaskie 10 tki ;-)
stawiik pisze:jak go wykręce to nic nie przestawie ?
o ile wykręcisz ,to nie 8-) od spodu jest sprężyste zabezpieczenie ,a pod nim tłoczek ,który ma się przesuwać pod naciskiem,płynnie i bez najmniejszych zacięć.Jak już wyciągniesz ,to wsakzane jest wymienić dwa oringi ,bo po tylu latach ,są już mocno zmeczone ;-) Jak zaworek się zacina ,to jego kolega na nastawniku ,z dużym prawdopodobieństwem ,również

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

Post autor: trewor » 23 lip 2014, 13:43

ja na twoim miejsu popuścił bym pompe delikatnie ruszając do i od silnika napewno ucichnie , ale najpewniej na nowodobrze ustawić rozrząd 1,5godz roboty <ok>

stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

Post autor: stawiik » 24 lip 2014, 17:41

chodzi ci zeby przestawiac kąt ? szczerze puki jezdzi to niech jezdzi wole nie ryzykowac i nie grzebC W pompie po 10 podjade do mechanika od pomp i niech sie bawi

PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 08 sie 2014, 13:32

Witam,

odświeżam temat.

Byłem dzisiaj u mechanika w sprawie nie włączających się wentylatorów. Grzebał około godziny ,ale nic nie znalazł po za tym ,że wiatraki są sprawne. Robił jakieś spięcia, grzebał w bezpiecznikach,podpinał prostownik i kable tu i tam.

Po uruchomieniu auta silnik zaczął bardzo głośno "klekotać" oraz nie ma mocy. Max.prędkość to 90km/h , na 5 biegu nie przekroczy więcej niż 2000 obrotów.
Obecnie stoi u mechanika i się zastanawiam co to może być i ile mnie wyniesie koszt naprawy.

Czy jest możliwe ,że po prostu bezpiecznik ENGINE się spalił przy jego majsterkowaniu ?

Jakieś sugestie ? Co będzie do zrobienia/kupienia ?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 08 sie 2014, 16:04

Sprawdź kolego bezpieczniki te 2 które są równolegle z skrzynka bezpieczników powinna być na nich zatyczka z napisem motor.

stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

Post autor: stawiik » 08 sie 2014, 20:23

a który dokładnie bo u mnie tej zatyczki nie ma chociaz juz sprawdzałem ale sprawdze jeszcze raz dla pewnosci

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 09 sie 2014, 01:33

Zaraz jak otworzysz skrzynkę bezpieczników to n początku przy ściance są
https://www.google.pl/search?q=skrzynka ... B383%3B234
tam gdzie jest napis motor

stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

Post autor: stawiik » 19 sie 2014, 21:04

podłaczyłem 80 pod kompa i wyszedł bład 00550 Start of Injection Regulation czytałem ze to błąd od złego początku wtrysku czy sa inne możliwosci związane z tym błędem ?

[ Dodano: 2014-08-19, 22:19 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 sie 2014, 07:44

Kąt wtrysku do poprawy na 50-55 jednostek, dawke paliwa też mozesz zwiększyc do 20 jednostek.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 sie 2014, 09:35

stawiik pisze:podłaczyłem 80 pod kompa i wyszedł bład 00550 Start of Injection Regulation
Nie dziwne że wyszedł ,ECU złapie taki bład już przy wartości ok.120 ,a u ciebie 255 ,czyli poza zakresem ,bo max to własnie 255 ...przy takiej wartości silnik klekocze jak by się miał rozpaść ,o normalnej jezdzie nie ma mowy , a jazda na dłuższą metę nie bardzo nie zdrowa ,bo tak wczesny wtrysk ,bardzo obciąża silnik
czytałem ze to błąd od złego początku wtrysku czy sa inne możliwosci związane z tym błędem ?
Tak ,niesprawna pompa wtryskowa ,ale to można dopiero stwierdzić po tym ,jak regulacja pompą nic nie daje.No i oczywiscie pierwszy do sprawdzenia bezpiecznik "motor " w skrzynce bezpieczników

stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

Post autor: stawiik » 23 sie 2014, 08:27

bespiecznik juz sprawdzałem i to dwa razy. zastanawia mnie pewna rzecz dzis rano na zimnym silniku podłączyłem sie jeszcze raz zeby sprawdzić te parametry z tabelki ze zdjęcia i w miejscu gdzie było to 255 pokazało sie bodajrze 45 i silnik pracował normalnie za to po przejechaniu około kilometra znów wskoczyło 255 i silnik zaczoł klekotac . aha i pytanie czy jestem w stanie taką regulacjie przeprowadzić sam czy musze jechac do fachowca i jak zwiększyc ta dawke paliwa ?

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 23 sie 2014, 12:55

stawiik, masz luz na dolnym kole rozrządu, tym na wale. Trzeba je odkręcić i na nowej śrubie zakręcić z dodatkiem kleju do gwintów, co by się nie poluźniło. U mnie było to samo.

stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

Post autor: stawiik » 23 sie 2014, 14:58

da sie to jakoś sprawdzić bez rozbierania rozrządu ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl