[B3 2.3 NG] wymiana wtrysków na elektroniczne
[B3 2.3 NG] wymiana wtrysków na elektroniczne
witam nie znalazłem nic poprzez wyszukiwarkę tak wiec zadaję pytanie
czy można wymienić mech. wtrysk na elektroniczny od 20V
oraz co jest do tego potrzebne
pozdrawiam
czy można wymienić mech. wtrysk na elektroniczny od 20V
oraz co jest do tego potrzebne
pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 cze 2011, 19:05
- Lokalizacja: Głogów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ten wtrysk z 20V ciężko będzie znaleźć sprawny, szczególnie jak jeździł z lpg i do tego był zdrutowany przez "fachowców".
Po drugie tam są dwa indukcyjne czujniki położenia wału. Ciekawe czy w przeciwwadze jest otwór na jeden z tych czujników. Nie chce sprawdzać mi się numerów wału bo możliwe że szedł ten sam więc wystarczyłoby wydłubać otwór (jeśli on tam jest zaślepiony) w bloku silnika... Drugi czujnik indukcyjny czyta wieniec koła zamachowego i też nie powiem czy dałoby się go NG wsadzić.
Do tego tam jest potencjometryczny TPS oraz inna tarcza z aparacie zapłonowym (z jednym wcięciem a nie pięcioma bo służy tylko do identyfikacji cylindra a nie generowania zapłonu jak na ng).
Jak udałoby ci się już zamontować to powinno chodzić bo układ ma przepływomierz więc poda ilość paliwa do ilości powietrza jaką w rzeczywistości zassie silnik. A nie jak przy map sensorze albo TPS-only bazuje na tylko na mapie jaką ilość paliwa trzeba podać przy danym podciśnieniu albo wychyleniu przepustnicy.
Po drugie tam są dwa indukcyjne czujniki położenia wału. Ciekawe czy w przeciwwadze jest otwór na jeden z tych czujników. Nie chce sprawdzać mi się numerów wału bo możliwe że szedł ten sam więc wystarczyłoby wydłubać otwór (jeśli on tam jest zaślepiony) w bloku silnika... Drugi czujnik indukcyjny czyta wieniec koła zamachowego i też nie powiem czy dałoby się go NG wsadzić.
Do tego tam jest potencjometryczny TPS oraz inna tarcza z aparacie zapłonowym (z jednym wcięciem a nie pięcioma bo służy tylko do identyfikacji cylindra a nie generowania zapłonu jak na ng).
Jak udałoby ci się już zamontować to powinno chodzić bo układ ma przepływomierz więc poda ilość paliwa do ilości powietrza jaką w rzeczywistości zassie silnik. A nie jak przy map sensorze albo TPS-only bazuje na tylko na mapie jaką ilość paliwa trzeba podać przy danym podciśnieniu albo wychyleniu przepustnicy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ale ludzie chcą za wszelką cenę zaoszczędzić kilka stówek. Szczególnie udaje to się w ACE, 6A gdzie można wsadzić digifanta, którego zestaw można wyrwać poniżej 500zł. A sama świnka to wydatek 550zł na DECa do 700zł za DET3 a gdzie jeszcze zrobienie/kupienie listwy wtryskowej, wtryskiwaczy oraz innych pierdół.jarzyn pisze:Nie będzie ani taniej ani lepiej jak zastosowanie świnki jakich pełno
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig02.pdfjarzyn pisze: BTW. Poszukuje i znaleźć nie mogę rozpiski pinów ECU dla NG
Szkoda czasu na pisanie czegoś czego nikt nie wykorzysta. Tym bardziej jak nie ma żadnego gotowca mapy paliwa bo raczej nikt kto nie będzie umiał go podłączyć to sobie nie wystroi. A zlecenie komuś to znowu kasa niedostępna dla większości posiadaczy aut z mechanicznym wtryskiem.jarzyn pisze: Jeśli ktoś podrzuci mi opis, to można by umieścić schemat instalacji np. DET3
Kolego zaręczam Tobie, że to co być może sprawdzi się w przypadku silnika R4 jakich pełno, nie sprawdzi się dla R5.. konia z rzędem temu co znajdzie mi kompletny zestaw Digi do R5 za mniej niż 500pln, tutaj digi z R4 nie jak się ma i wydatek 1500-2000pln owszem ale dalej dostępność bardzo znikoma bo występował tylko w T4 z silnikiem 2.5benz jesli ktoś o takim wgl. słyszał
Ja tylko dodam, że istnieją gotowe mapy do NG dla świnek np. firma ottomotive udostępnia takową na swojej stronie, ecumaster też zapewnia ogromne wsparcie techniczne i jadzwin odpowie na każde pytanie, gotowe podłączenia do poszczególnych aut masz na schematach więc jak ktoś posiada minimalną wiedzę techniczną spokojnie sobie poradzi i zamknie się w kwocie nawet do 1000pln
Ja tylko dodam, że istnieją gotowe mapy do NG dla świnek np. firma ottomotive udostępnia takową na swojej stronie, ecumaster też zapewnia ogromne wsparcie techniczne i jadzwin odpowie na każde pytanie, gotowe podłączenia do poszczególnych aut masz na schematach więc jak ktoś posiada minimalną wiedzę techniczną spokojnie sobie poradzi i zamknie się w kwocie nawet do 1000pln
God bless Youaldi pisze:http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig02.pdfjarzyn pisze: BTW. Poszukuje i znaleźć nie mogę rozpiski pinów ECU dla NG
Cześć jestem właśnie w trakcie montażu EFI do mojego 2.3. I zastanawia mnie jedna rzecz: nowe wtryski są krótsze od starych- jaki to może mieć wpływ na tworzenie mieszanki i spalanie?.
Kolejne pytanie to gdzie najlepiej umieścić wkrętki do gazu? czy w miejscu zaznaczonym czerwoną kreską nie będą za daleko?
Kolejne pytanie to gdzie najlepiej umieścić wkrętki do gazu? czy w miejscu zaznaczonym czerwoną kreską nie będą za daleko?
Do odpalania nie mam najmniejszych zastrzeżeń, jedynie po rozgrzaniu silnika - na wolnych obrotach występuje lekkie drganie silnika - jakby dawka paliwa była za uboga?. Wtryski mam 200ccm i czas otwarcia 7,8ms, jak przestawię na 8,0ms to na wydechu czuć nie spalone paliwo. Po przymiarce wtryskiwaczy wnioskuję że nowe wtryskiwacze siedzą za płytko i rozpylone paliwo skrapla się na ściankach kolektora, zamiast wymieszać się z powietrzem? Jak temu zaradzić? Dłuższe wtryski??