Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] wymiana wtrysków na elektroniczne

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
koniu03
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 lip 2009, 22:26
Lokalizacja: KuTnO
Kontakt:

[B3 2.3 NG] wymiana wtrysków na elektroniczne

Post autor: koniu03 » 20 sie 2014, 21:37

witam nie znalazłem nic poprzez wyszukiwarkę tak wiec zadaję pytanie
czy można wymienić mech. wtrysk na elektroniczny od 20V
oraz co jest do tego potrzebne

pozdrawiam

nerwus1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 cze 2011, 19:05
Lokalizacja: Głogów

Post autor: nerwus1988 » 20 sie 2014, 23:03

Może kolegę takie coś zadowoli

https://audi80.pl/23-ng-zmiana-wtrys ... t89312.htm

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 sie 2014, 11:21

Ten wtrysk z 20V ciężko będzie znaleźć sprawny, szczególnie jak jeździł z lpg i do tego był zdrutowany przez "fachowców".

Po drugie tam są dwa indukcyjne czujniki położenia wału. Ciekawe czy w przeciwwadze jest otwór na jeden z tych czujników. Nie chce sprawdzać mi się numerów wału bo możliwe że szedł ten sam więc wystarczyłoby wydłubać otwór (jeśli on tam jest zaślepiony) w bloku silnika... Drugi czujnik indukcyjny czyta wieniec koła zamachowego i też nie powiem czy dałoby się go NG wsadzić.
Do tego tam jest potencjometryczny TPS oraz inna tarcza z aparacie zapłonowym (z jednym wcięciem a nie pięcioma bo służy tylko do identyfikacji cylindra a nie generowania zapłonu jak na ng).

Jak udałoby ci się już zamontować to powinno chodzić bo układ ma przepływomierz więc poda ilość paliwa do ilości powietrza jaką w rzeczywistości zassie silnik. A nie jak przy map sensorze albo TPS-only bazuje na tylko na mapie jaką ilość paliwa trzeba podać przy danym podciśnieniu albo wychyleniu przepustnicy.

Awatar użytkownika
jarzyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 01 lip 2008, 13:59

Post autor: jarzyn » 08 lis 2014, 14:23

Nie będzie ani taniej ani lepiej jak zastosowanie świnki jakich pełno

BTW. Poszukuje i znaleźć nie mogę rozpiski pinów ECU dla NG
Jeśli ktoś podrzuci mi opis, to można by umieścić schemat instalacji np. DET3

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 lis 2014, 14:31

jarzyn pisze:Nie będzie ani taniej ani lepiej jak zastosowanie świnki jakich pełno
Ale ludzie chcą za wszelką cenę zaoszczędzić kilka stówek. Szczególnie udaje to się w ACE, 6A gdzie można wsadzić digifanta, którego zestaw można wyrwać poniżej 500zł. A sama świnka to wydatek 550zł na DECa do 700zł za DET3 a gdzie jeszcze zrobienie/kupienie listwy wtryskowej, wtryskiwaczy oraz innych pierdół.
jarzyn pisze: BTW. Poszukuje i znaleźć nie mogę rozpiski pinów ECU dla NG
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig02.pdf
jarzyn pisze: Jeśli ktoś podrzuci mi opis, to można by umieścić schemat instalacji np. DET3
Szkoda czasu na pisanie czegoś czego nikt nie wykorzysta. Tym bardziej jak nie ma żadnego gotowca mapy paliwa bo raczej nikt kto nie będzie umiał go podłączyć to sobie nie wystroi. A zlecenie komuś to znowu kasa niedostępna dla większości posiadaczy aut z mechanicznym wtryskiem.

Awatar użytkownika
jarzyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 01 lip 2008, 13:59

Post autor: jarzyn » 09 lis 2014, 00:07

Kolego zaręczam Tobie, że to co być może sprawdzi się w przypadku silnika R4 jakich pełno, nie sprawdzi się dla R5.. konia z rzędem temu co znajdzie mi kompletny zestaw Digi do R5 za mniej niż 500pln, tutaj digi z R4 nie jak się ma i wydatek 1500-2000pln owszem ale dalej dostępność bardzo znikoma bo występował tylko w T4 z silnikiem 2.5benz jesli ktoś o takim wgl. słyszał
Ja tylko dodam, że istnieją gotowe mapy do NG dla świnek np. firma ottomotive udostępnia takową na swojej stronie, ecumaster też zapewnia ogromne wsparcie techniczne i jadzwin odpowie na każde pytanie, gotowe podłączenia do poszczególnych aut masz na schematach więc jak ktoś posiada minimalną wiedzę techniczną spokojnie sobie poradzi i zamknie się w kwocie nawet do 1000pln
aldi pisze:
jarzyn pisze: BTW. Poszukuje i znaleźć nie mogę rozpiski pinów ECU dla NG
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig02.pdf
God bless You <piwo>

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 10 lis 2014, 16:06

Zestawy do ng sa u mnie po 1000zl a do r4 po 1100zl. Watpie aby taniej szlo cos wyrwac.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 10 lis 2014, 18:27

:mrgreen: da sie ale nie bede Ci robil konkurencji hahaha :mrgreen:

Chris K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 mar 2012, 15:58

Post autor: Chris K » 05 lip 2016, 14:55

emanuel33 pisze:Zestawy do ng sa u mnie po 1000zl a do r4 po 1100zl. Watpie aby taniej szlo cos wyrwac.
W dalszym ciągu masz po 1000zł do NG?

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 05 lip 2016, 16:29

Pisz na pw to się dowiesz bezradny_

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 07 lip 2016, 17:10

Cześć jestem właśnie w trakcie montażu EFI do mojego 2.3. I zastanawia mnie jedna rzecz: nowe wtryski są krótsze od starych- Obrazek jaki to może mieć wpływ na tworzenie mieszanki i spalanie?.
Kolejne pytanie to gdzie najlepiej umieścić wkrętki do gazu? Obrazek czy w miejscu zaznaczonym czerwoną kreską nie będą za daleko?

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 07 lip 2016, 22:50

Co do 1 pytania, to gorsze odpalanie. Więcej kręcenia.
Co dp wkrętek to zobacz u mnie w czarnym kolektorze. Albo tutaj foto, albo w moim temacie. Pisze ze smartfona.

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 08 lip 2016, 08:52

Do odpalania nie mam najmniejszych zastrzeżeń, jedynie po rozgrzaniu silnika - na wolnych obrotach występuje lekkie drganie silnika - jakby dawka paliwa była za uboga?. Wtryski mam 200ccm i czas otwarcia 7,8ms, jak przestawię na 8,0ms to na wydechu czuć nie spalone paliwo. Po przymiarce wtryskiwaczy wnioskuję że nowe wtryskiwacze siedzą za płytko i rozpylone paliwo skrapla się na ściankach kolektora, zamiast wymieszać się z powietrzem? Jak temu zaradzić? Dłuższe wtryski??

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 08 lip 2016, 09:12

Masz za duża dawkę paliwa, albo nie odpowiednia dawka paliwa wypaliła dziurkę i nie przepala mieszanki.
Dłuższych nie założysz, bo wymaga to specjalnych gniazd do nich.
Jak chcesz, to mam wtryski siemensa z 1.8 20V poczyszczone i specjalne gniazda do ng.
Jak na foto:
Obrazek
Inf tylko na pw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl