Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 22 sie 2014, 12:06

Żeby nie było, że nic się nie dzieje, po woli kompletuję odpowiednie części:
-Tłumik AWG 88cm fi 55mm przelotowy
-Tłumik 40cm fi 60mm przelotowy \
Obrazek

A dla ciekawych porównanie turbo t15 i hybrydy T2/Gt1548 która czeka na montaż :mrgreen:

Obrazek Obrazek

I dorobiłem sobie flanszę Downpipe ;-)
Obrazek

_joker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 10 mar 2009, 22:30
Lokalizacja: Sobolew k/ Garwolina

Post autor: _joker » 22 sie 2014, 13:25

grubo działasz, powodzenia <ok>

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 22 sie 2014, 19:27

Jestem zbyt mocno ograniczony :-| Ale dłubię coś po woli jak tylko mam możliwość. Wpadłem na pomysł żeby dorobić 2 flansze takie jak łączy się Downpipe z Turbo i nimi mam zamiar połączyć wydech, a dokładnie downpipe ze środkowym odcinkiem wydechu
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 sie 2014, 19:47

Wkońcu widać juz postepy prac :mrgreen:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 22 sie 2014, 21:08

Krzysiek 84 pisze:Wkońcu widać juz postepy prac :mrgreen:
Hehe ;-) Dopiero załatwiłem połączenie kom-laptop :-P zdjęcia miałem już jakiś czas temu ale nie miałem jak ich wrzucić, cały czas gdzieś gubię te kable.

Jako pierwsze chciałbym teraz zrobić Downpipe, potrzebne mi będą dwa kolanka, nie wiem jeszcze o jakim stopniu, może ok 135' (63mm-65mm) i kawałek prostej rury, aby tylko wyjść wydechem koło skrzyni, później będą już tłumiki przelotowe na prostej ;-)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 23 sie 2014, 15:21

wreszcie jakies zdjecia :)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 23 sie 2014, 23:20

Dorzucę jeszcze porównanie koła kompresji i muszli zimnej T2 i Gt1548 ;-)

Obrazek Obrazek Obrazek

Jako że turbo które obecnie mam, pada :-> puszcza olej, więc sporo muszę dolewać, szykuję się do zmiany na hybrydę, jak to będzie chodzić... ? :?: Pojęcia nie mam :-P Zobaczymy. Dziś skręciłem turbo z kolektorem i owinąłem resztką bandaża jaki mi został. Martwię się żeby mi teraz gruszka się zmieściła koło filtra powietrza i przepływki bo patrzę że może być tam ciasno :-/

[ Dodano: 2014-08-23, 23:22 ]
Sorry za jakość zdjęć :roll: ale nic lepszego nie mam obecnie

Awatar użytkownika
Maciek_B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Maciek_B4 » 24 sie 2014, 09:54

grubo idziesz :mrgreen: ciekawe jak to będzie przyśpieszało :-)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 24 sie 2014, 11:09

wydaje mi sie (bo po zdjeciach jasno nie widac) roznia w mocowaniu jest nie wielka takze chyba nie bedzie problemu :) jezdzic na pewno bedzie fajnie, szykuj juz kogos u siebie z vagiem zeby jakies logi porobic :)

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 24 sie 2014, 13:03

też chcę takie fanty :cry:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 24 sie 2014, 14:04

Maciek_B4 pisze:grubo idziesz :mrgreen: ciekawe jak to będzie przyśpieszało :-)
Mam nadzieję że będzie przyspieszało trochę lepiej niż teraz :lol:
pkrr pisze:też chcę takie fanty :cry:
Pomysłów można mieć dużo na takie zabawki, gorzej że wszystko kosztuje :->
Ja Turbo od Nissana kupiłem za 100zł z przesyłką, więc to nie jest taki duży koszt ;-)
Z T15 też myślę że jakąś hybrydkę można byłoby stworzyć, dać zimną stronę od 1749va i już w 160KM można celować. Po wielkości kół kompresji to moja hybryda t2/Gt1548 powinna mieć wydajność podobną do turbo ARL - 1749vb, ale to tylko teoria :-|

szopenn

Post autor: szopenn » 24 sie 2014, 19:55

Słuchaj, mam hybrydę na sprzedaż zbudowaną na Gt20, jest nówka, jeśli Cię interesuje to PW, opowiem CI więcej o niej.

Obrazek

Co do hybrydy na 1548, moim zdaniem pomysł nietrafiony, T2 ma 11 łopatek na wirniku, 1548 ma 9 w słabszych wersjach 10.

Według lektury
http://turbochargerspecs.blogspot.com/2 ... 00-hp.html


Jeśli masz dużo łopatek na wydechu to szybciej wstanie, ale później te łopatki ją wyhamują, także podejrzewam, że obetniesz górę tej 1548 jeśli zamontujesz wirnik z T2 - chyba że się mylę bo w praktyce wychodzi np dobrze.

Poza tym nie wiem czy jest sens budować hybrydy z hybrydy, bo 1548 to jest T2 z lepszym kołem kompresji i wirnikiem dopasowanym do silników typu 2.0, 2.2. Ma dość fajną mapę więc jeśli celuje się w auto co ma jeździć "normalnie" to nie ma sensu jej przerabiać, nie ma jej sensu przerabiać też na T2 bo wystarczy poszukać wersji z wirnikiem na 10 łopatkach. Są to nry
433290-0042, 433298-0042, 433158-0001, 433290-0004.

To tylko moje zdanie niczym nie poparte, pozdro <urodziny>

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 26 sie 2014, 15:06

szopenn,

hmm.. Jeśli chodzi o wirnik to nie można sugerować się jedynie ilością łopatek, jeśli już to trzeba wziąć pod uwagę wielkość wirnika, Inducer, Exducer. Np. porównam Ci przykład mojej zmiany t15 na t2
T15 EXducer- 42mm Inducer 32mm - 10 łopatek
T2- EXducer - 47mm Inducer - 35,5mm - 11łopatek

Jakoś na t2 dużo lepiej chodzą wyższe obr. czuć że mniej dławi spaliny i nie jest to na pewno spowodowane wielkością koła kompresji bo one praktycznie nie jest większe, co jest akurat porażką t2 :->

Czy nie ma sensu robić takiej hybrydy ? Zastanawiałem się nad tym, powiem Ci że gdyby było mniej roboty przy montażu samej gt1548 to bym się z Tobą zgodził, ale jak wiesz dorabiać trzeba flansze do kolektora, do Downpipe, spływ i doprowadzenie ojeju, poza tym i tak trzeba przerabiać mocowanie gruszki z powodu okręcania zimnej muszli. Więc ja wolę zdjąć z t2 zimną muszlę i kompresor i założyć z 1548, zamocować odpowiednio gruszkę i po sprawie. Czy wirnik t2 będzie bardziej blokował wydech od wirnika 1548 ? raczej wątpię.

Ta gt20 jak jest zbudowana ?

[ Dodano: 2014-08-26, 15:08 ]
szopenn pisze:bo 1548 to jest T2 z lepszym kołem kompresji
Gt1548 to jest raczej t15 z dużo lepszym kołem kompresji niż vw t2, co potwierdza nazwa t15/t2

[ Dodano: 2014-08-26, 16:24 ]
szopenn pisze:Jeśli masz dużo łopatek na wydechu to szybciej wstanie, ale później te łopatki ją wyhamują


Skąd ta teoria ? gdzie mogę znaleźć info na ten temat ?

szopenn

Post autor: szopenn » 26 sie 2014, 17:17

brabus124 pisze:Jakoś na t2 dużo lepiej chodzą wyższe obr. czuć że mniej dławi spaliny i nie jest to na pewno spowodowane wielkością koła kompresji bo one praktycznie nie jest większe, co jest akurat porażką t2 :->
chyba chciałeś napisać, porażką T15.... może i tak, mam T15 na programie od Muniora w 1.9 i ona sobie daje radę doskonale uważam, i nic nie zastąpi wstawania tego Turbo z dołu. I na górze też daje rady choć w moim wypadku trzymają mnie trochę wtryski, ale nie spaliny. Mapa T15 jest bardzo pozytywna nawet na 1.9, przemiłe Turbo, oczywiście traci wydajność poniżej 50% powyżej 4000 obrotów, ale przy dobrym IC nadal coś da się wykrzesać, i przy długiej skrzyni jeździ się do 4000 więc... to niegłupi sprzęt.... a zaś zobacz robiłem takie porównanie T15 i GT1548 (czerwona linia to wykres przepływu 1.6, silnik 1.6 na 2000 obrotów ma 7lb, zobacz sobie na mapę ile będę miał doładowania na 2000 obrotach <ok> )

Obrazek


Zaś T2 to duże turbo, (bynajmniej w moim rozumieniu T15 jest również turbem dużym jeśli porównasz do pcheł które montują do nowych CR i one dają rade). Kolega MECHATRONIK czy jakoś tak na forum vw próbował, i.... było ciężko... tzn.. zależy kto co lubi, ale po T15 trudno mu było się przekonać do T2 i ja to rozumiem, dlatego też do swojego 1.6TD właśnie kończę swap na T15 po tym jak dla mnie to turbo GT20 okazało się totalnym niewypałem jeśli chodzi o charakterystykę jakiej wymagam.

brabus124 pisze:powiem Ci że gdyby było mniej roboty przy montażu samej gt1548
Na moim zdjęciu widzisz GT1548, to jest ta po prawej od tej nowej hybrydy. Powiem Ci tak... ona wchodzi jak ori :mrgreen: Zrobiłem na niej na autocadzie flansze pod kolektor 1.9TD (mocowanie do góry), chcesz to ci plik mogę wysłać sobie wytniesz.. reszta jest po prostu bajka. Turbo ma własną flansze do wydechu, spływ fabrycznie na przewodzie gumowym na opasce (można gdzieś tam później zrobić lepiej). Zasilanie z golfa 1.6TD, ogólnie... ja teraz się namęczyłem żeby z hybrydy przejść na T15 w 1.6 to powiem Ci umordowałem się kurrrr :-x , ale moim priorytetem było zrzucenie turbiny na dół bo warto.... :-D Poza tym, chciałem to Turbo GT1548 założyć, ale.... wyleczyła mnie z tego pomysłu mapa tego turba oraz przepływ mojego silnika na 2000 obrotów kontra skrzynia CTN, którą mam w planie założyć, ale do 1.9.. całkiem miłe Turbo.. niedługo będę miał szanse je zobaczyć w akcji zresztą.

brabus124 pisze:Gt1548 to jest raczej t15 z dużo lepszym kołem kompresji niż vw t2, co potwierdza nazwa t15/t2
Masz rację, ale GT1548 to nie jest T15! GT1548 przed 90 rokiem była sprzedawana jako T2, jest to Turbo wielkości T2 z wyjściem muszli AR42, T15 jest mniejsza i posiada wyjście AR31 bodajże. Jest to solidna turbina, na stronie co Ci wysłałem linka masz szczegółowe dane. Nie sugeruj się nazwami ponieważ T15 to jest to samo GT15, więc jest mały zamęt.

Obrazek
Obrazek
brabus124 pisze:Czy nie ma sensu robić takiej hybrydy ?
brabus124 pisze:Czy wirnik t2 będzie bardziej blokował wydech od wirnika 1548 ?
Na pewno jest, tylko jest pewien problem... pokaż mi mapę Turba które chcesz złożyć... wy macie tylko jeden problem, że porównujecie sobie średnice koła kompresji i wirników i już ma być. Ale poczytaj na stronie garretta o Area Radius i się okaże nagle, że nie tylko wirnikami Turbo pracuje i tu już nie wiadomo co tworzysz, i co wyjdzie. Mało tego, ja bym bardzo był powściągliwy w twierdzeniu, że jak komuś udała się hybryda to z niego wielki szpec i wszystko wyliczył. Postawiłbym sprawę raczej tak.. wyszło to wyszło i super, wiem jak chodzi i jak fajnie to robię taką samą, żeby się nie wkopać i nie stracić kasy, bo zależności jest tyle że nie ogarniesz. Gdzieś tu na forum jakiemuś koledze udało się sensowne Turbo złożyć na T2. Jeśli kopiujesz pomysł to wychodzi na to, że będziesz mieć fajne Turbo.

Co do blokowania się wirnika spalinami :mrgreen: CHyba się arwama za mocno naczytałeś. Powiem tak, na turbinie T15Vnt, czyli tej z AFN robią softy po 150 koni no nie? I fajnie jeździ nawet jeśli powiesz, że góre masz słabą.. za to masz dobry dół przy długiej skrzyni to się zwraca, zależy kto co lubi, ale dławienie wydechu... skoro T15 nie dławi to czemu T2 czy GT1548 ma dławić.... a zresztą, przecież na mapie Turba masz zaznaczony CHOKE LINE i widać kiedy już nie ma sensu....

brabus124 pisze:Skąd ta teoria ? gdzie mogę znaleźć info na ten temat ?
Wiesz.. ja nie jestem filozofem i swojego nie chce na siłę przepchać.. jest to napisane na stronie, którą Ci podałem. Na logikę większa ilość łopatek to większa powierzchnia pracy dla przepływających spalin czy powietrza... (mechanika płynów czy jakoś tak, strumień wody z kranu na łyżce te sprawy :mrgreen: ). Raczej musi szybciej wstać, i to się również potwierdza na mapach K03 oraz T15. Bliźniacze Turba, ale K03 ma o jedną łopatkę na wydechu więcej, od razu mapa się przesuwa w lewo, amerykany np robią hybrydy K03/K04 i ponoć są fajne... ale czy tak jest... nie wiem :lol:

Zaś na tej stronie jest równiez napisane, że jak więcej łopatek masz na wydechu, to jak się turbo rozkręci to wiadomo zaczyna bardziej blokować spaliny i w ten sposób wyhamowuje to co jest po drugiej stronie wirnika.. a co to jest już dobrze wiesz co... :-D

Z tymże ja bym nie popadał w skrajności tylko wybrał Turbo dla swoich potrzeb i do tych celów posłużbym się po prostu mapami..

__________________________________________

Moje Turbo złożył EMP z Wrocławia, jest on znany w temacie, ale niestety mimo, że określiłem się co do tego do jakiego silnika to idzie i jakie mam wymagania co do tego Turba.. to powiem z lekka.. gość się rozpędził... :mrgreen: Ale w TDI może całkiem sprawnie pomykać i jest naprawdę grzechu warte. :mrgreen: On napisal o nim tak
"Strona zimna GT20 ,a więc sporo wiekszy kompresor od serii oraz większa muszla alumniowa ...........

Zmieniony korpus środkowy dostosowany do nowej muszli alumniowej ..............

Strona gorąca przerobiona po większy wirnik ,no i oczywiście zastosowano wiekszy wirnik .............

Zastosowano również łożysko oporowe 360 stopni ,do turbosprężarek wyczynowych ,które w dużym stopniu poprawia smarowanie turbosprężaki i bardzo wzmacnia ułożyskowanie w płaszczyźnie wzdłużnej ......

Całość doważnona na prędkości prawie 170.000. tyś. obr/min !!! ,z wynikiem maksymalnym 0,69G !!! ,co jest doskonałym wynikiem ,ponieważ dopuszczalne niewyważenie tego typu turbosprężarek wynosi przy prędkości 85.000. tyś. obr/min 2,0G .......jak widać turbosprężarka została doważona na prędkości wyższej od tej wymaganej przez producenta o bagatela dwa razy wyższej . Jak widac na wykresie do prędkości 85.000. tyś obr.min niedoważenie wynosi około 0,4G jest wynikiem pięciokronie mniejszym od dopuszczalnego .

Actuator ustawiony na ciśnienie około 1,1 bara ........... "
Turbo ma strone gorącą z T2 rozwierconą bodajże, pasuje na kolektor vw od 1.9 TD, wydech też od vw kwadrat na 4 śruby. Nie wiem jak to będzie siedziało w audi, ale jak szukasz hybrydy to przemyśl, nie chce za nią dużo pieniędzy, a jest nowe i profesjonalnie zrobione.

Obrazek

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 26 sie 2014, 17:56

szopenn pisze:T2 jest dużym turbem
Hehe, tu też się nie zgodzę :-P Niestety też jakiś jeszcze czas temu tak myślałem. T2 ma dość duży wirnik wydechowy i to tak naprawdę daje delikatną przewagę nad t15, jeśli chodzi o spaliny, koło kompresji jest akurat strzałem w kolano i jest praktycznie nie znacznie większe od t15, do tego plusem t2 jest większa muszla, co ma małe znaczenie, aczkolwiek jakieś tam ma. Gdybym nie był "biednym polakiem" to może mógłbym pakować od razu dużo większe turbo, ale ze względów na koszty wybrałem taką drogę, być może w wolnym czasie porobię sobie flansze i założę same gt1548, na razie wybrałem drogę na skróty. :-P W mojej teorii Gt1548 spokojnie wystarczy mi na moje potrzeby. Na gt1544 ( nasze t15) da się osiągnąć 130KM a przy pompie 11mm nawet ponad 140KM więc myślę że na gt1548 spokojnie do osiągnięcia jest 160KM a to już dla mnie dobry wynik ;-) Zobaczymy co wyjdzie. Gdybym miał za dużo kasy, to bym i wziął od Ciebie tą hybrydę gt20 ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl