ieble,
WIem że potrafią dużo kosztować zderzaki. Ja ten co jest na zdjęciu kupiłem za 50zł bo jeden uchwyt połamany. Ale dorobiłem uchwyt z kątowników budowlanych i jest ok.
Zrobienie całego FMIC kosztowało mnie mniej niż 250zł więc nie ma tragedii
[B4 1Z] Montaż FMIC na Boschu
ja jestem już po zmianie IC na takie od IVECO 2.9l i powiem szczerze, że wbrew pozorom, obserwuję same pozytywy, szybszą reakcję turbosprężarki, i to że słychac jest że WG się bardziej otwiera.
na wolnym czasie zrobie dodatkowe logi grupy 11 i sie potwierdzi czy moje odczucia nie są subiektywne,
trakcji na mokrym nie mam na wszystkich biegach, na piątce też
turbo zaczyna pompować już przy 1200rpm na wyższych biegach( sprawdzane tylko w celach testowych z czystej ciekawości, normalnie tak nie jeżdżę) przy 1500rpm jesli gaz jest w podłodze jest już około 0,6bara. a maksymalne ciśnienie 1.45bara jest już przy 2200rpm.
przy obrotach już powyżej 2500rpm, reakcje turba na gaz jest bardzo szybka.
słowem same plusy
trochę może nie na temat bo jest "Montaż FMIC na Boschu"
ale myślę że dużo ludzi zacznie inaczej podchodzić do sprawy doboru IC.
tak jak kiedyś mówiłem nie ma pojęcia jak za duży IC, za duży jest jak sie nie da go upchnąć w aucie.
Dużo było swego czasu głosów że jak się da układ dolotowy to o zbyt dużej pojemności to będzie wiekszy LAG, w sumie po przejściu na wiekszy IC nie zaobserwowałem żadnych minusów, po za jednym.
że miejsca znacznie ubyło przy orurowaniu wiekszej średnicy.
szkoda ze kończyłem po ciemku i nie ma foto, ale zderzak jest teraz napięty jak baranie ...jelita
generalnie muszę dorobić sobie jeszcze prosty króciec na kolektor dolotowy o średnicy 60mm bo nadal jeszcze mam w tym miejscu 50mm.
wyjście z turbo jest o średnicy 50mm i tak aż do IC, w tym miejscu nie ma sensu dawać 60mm jeśli wylot z turbo jest tylko 50mm, za to z IC jest przejście z 60mm => 57mm=>50mm.
ideałem by było gdyby cały odcinek od IC do kolektora ssącego miał 60mm.
w każdym bądź razie, jest już dużo lepiej.
szczególnie ważny jest fakt że każdy króciec jeśli po zewnątrz ma 50mm to w zależności od grubości ścianek będzie odpowiednio mniej, jedno wejście z o wewnętrznej średnicy 45mm powiedzmy że przepuszcza X m3 przy ciśnieniu powiedzmy 1,0bara, teraz doliczamy opór rdzenia i ponowną restrykcję w postaci króćca 45mm to wyjdzie nam że przepuszcza już taki układ tylko około 65% objętości powietrza przy tym samym ciśnieniu każda kolejna zwężka o takiej samej średnicy to około 25-30% spadek wydajności, dlatego jesli robimy orurowanie zawsze starajmy się robić płynne przejścia jeśli już musimy zmienić średnicę a po za tym żeby układ miał w miarę małe krzywizny, jak najłagodniejsze,
na wolnym czasie zrobie dodatkowe logi grupy 11 i sie potwierdzi czy moje odczucia nie są subiektywne,
trakcji na mokrym nie mam na wszystkich biegach, na piątce też
turbo zaczyna pompować już przy 1200rpm na wyższych biegach( sprawdzane tylko w celach testowych z czystej ciekawości, normalnie tak nie jeżdżę) przy 1500rpm jesli gaz jest w podłodze jest już około 0,6bara. a maksymalne ciśnienie 1.45bara jest już przy 2200rpm.
przy obrotach już powyżej 2500rpm, reakcje turba na gaz jest bardzo szybka.
słowem same plusy
trochę może nie na temat bo jest "Montaż FMIC na Boschu"
ale myślę że dużo ludzi zacznie inaczej podchodzić do sprawy doboru IC.
tak jak kiedyś mówiłem nie ma pojęcia jak za duży IC, za duży jest jak sie nie da go upchnąć w aucie.
Dużo było swego czasu głosów że jak się da układ dolotowy to o zbyt dużej pojemności to będzie wiekszy LAG, w sumie po przejściu na wiekszy IC nie zaobserwowałem żadnych minusów, po za jednym.
że miejsca znacznie ubyło przy orurowaniu wiekszej średnicy.
szkoda ze kończyłem po ciemku i nie ma foto, ale zderzak jest teraz napięty jak baranie ...jelita
generalnie muszę dorobić sobie jeszcze prosty króciec na kolektor dolotowy o średnicy 60mm bo nadal jeszcze mam w tym miejscu 50mm.
wyjście z turbo jest o średnicy 50mm i tak aż do IC, w tym miejscu nie ma sensu dawać 60mm jeśli wylot z turbo jest tylko 50mm, za to z IC jest przejście z 60mm => 57mm=>50mm.
ideałem by było gdyby cały odcinek od IC do kolektora ssącego miał 60mm.
w każdym bądź razie, jest już dużo lepiej.
szczególnie ważny jest fakt że każdy króciec jeśli po zewnątrz ma 50mm to w zależności od grubości ścianek będzie odpowiednio mniej, jedno wejście z o wewnętrznej średnicy 45mm powiedzmy że przepuszcza X m3 przy ciśnieniu powiedzmy 1,0bara, teraz doliczamy opór rdzenia i ponowną restrykcję w postaci króćca 45mm to wyjdzie nam że przepuszcza już taki układ tylko około 65% objętości powietrza przy tym samym ciśnieniu każda kolejna zwężka o takiej samej średnicy to około 25-30% spadek wydajności, dlatego jesli robimy orurowanie zawsze starajmy się robić płynne przejścia jeśli już musimy zmienić średnicę a po za tym żeby układ miał w miarę małe krzywizny, jak najłagodniejsze,
Wymiarowo jest wyzszy, grubszy i nieco krotszy, wyjscia 60mm n7eco pod katem co jest mocno upierdliwe przy montazu,
Wymiary jak dobrze pamietam to okolo 55cm dlugosci, 9cm grubosci, i 20cm wysokosci, zderzak od coupe jest napiety niczym struna, jak dorobie krociec 60 i auto bedzie ciagnelo do konca, bo jeszcze lekka zadyszke ma powyzej 4000rpm, ale jest duzo lepiej, na probe sprawdzalem ze starym orurowaniem od frontery i nie bylo niemal poprawy, dopiero poprawa nastapila jak zmienilem odcinek pomiedzy ic a kolektorem, teraz jest sporo lepiej, i mysle jeszcze dac odcinek 55mm pomiedzy turbo a ic
Wymiary jak dobrze pamietam to okolo 55cm dlugosci, 9cm grubosci, i 20cm wysokosci, zderzak od coupe jest napiety niczym struna, jak dorobie krociec 60 i auto bedzie ciagnelo do konca, bo jeszcze lekka zadyszke ma powyzej 4000rpm, ale jest duzo lepiej, na probe sprawdzalem ze starym orurowaniem od frontery i nie bylo niemal poprawy, dopiero poprawa nastapila jak zmienilem odcinek pomiedzy ic a kolektorem, teraz jest sporo lepiej, i mysle jeszcze dac odcinek 55mm pomiedzy turbo a ic