[B4 1Z] Montaż FMIC na Boschu
[B4 1Z] Montaż FMIC na Boschu
Chciałbym uzyskać trochę informacji odnośnie montażu FMIC do 1Z na Boschu - sprężarka T2.
W moim samochodzie do tej pory zostały poczynione następujące zmiany - wymiana wtrysków 1 sprężynkowych na AFN, wymiana sterownika na najnowszy jaki wychodził w Boschu + soft by Kostrz.
Rozglądałem się za IC i mocno zastanawiam się nad montażem 1-stronnego (pod oryginalny zderzak - samochód bez klimy).
Czy ktoś z was montował 1-stronny???
Znalazłem coś takiego na Alledrogo - http://moto.allegro.pl/intercooler-550x ... 71394.html
Jaką średnicę rur zastosować (50mm)?
Oprócz FMIC myślałem też o dolocie ARL ale jest dla niego za mało miejsca - zna ktoś może wymiary kolektora ARL?
Razem z dolotem zamontuję MBC i ciśnienie ustawię na 1.2-1.3.
Po dolocie przyjdzie pora na 216 i pompę od AFN.
W moim samochodzie do tej pory zostały poczynione następujące zmiany - wymiana wtrysków 1 sprężynkowych na AFN, wymiana sterownika na najnowszy jaki wychodził w Boschu + soft by Kostrz.
Rozglądałem się za IC i mocno zastanawiam się nad montażem 1-stronnego (pod oryginalny zderzak - samochód bez klimy).
Czy ktoś z was montował 1-stronny???
Znalazłem coś takiego na Alledrogo - http://moto.allegro.pl/intercooler-550x ... 71394.html
Jaką średnicę rur zastosować (50mm)?
Oprócz FMIC myślałem też o dolocie ARL ale jest dla niego za mało miejsca - zna ktoś może wymiary kolektora ARL?
Razem z dolotem zamontuję MBC i ciśnienie ustawię na 1.2-1.3.
Po dolocie przyjdzie pora na 216 i pompę od AFN.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2012, 20:18 przez dani3l, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z '92 - wtryski AFN + Soft By Kostrz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 269
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
- Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
- Kontakt:
No no szacun fajny icek <ok> wiadomo im zimniejsze powietrze tym lepiej a najbardziej się to przydaje podczas gorących dni jak wszystko jest gorące i dlatego dymią nasze podkręcone 1z-y , A kolega ma zwykły zderzak? i gdzie go myślisz zamontować zaraz za ta długą kratką ? bo w seryjnych zderzakach nie ma za bardzo miejsca na taki icek tez sie zastanawiam nad montażem takiego icka
Mam zwykły zderzak.
Z tego co mierzyłem to IC o takich wymiarach powinien wejść, oczywiście nie obejdzie się bez przerabiania przedniego wzmocnienia - trzeba będzie pociąć tę blachę przed chłodnicą, oraz wyciąć dolne mocowanie do którego jest przykręcana aby IC jak najniżej osadzić.
Pewnie zderzak też zostanie trochę pocięty.
Z tego co mierzyłem to IC o takich wymiarach powinien wejść, oczywiście nie obejdzie się bez przerabiania przedniego wzmocnienia - trzeba będzie pociąć tę blachę przed chłodnicą, oraz wyciąć dolne mocowanie do którego jest przykręcana aby IC jak najniżej osadzić.
Pewnie zderzak też zostanie trochę pocięty.
Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z '92 - wtryski AFN + Soft By Kostrz
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Od jakiego Iveco (model)?karolas123 pisze:Kup od Iveco i masz 400zł w kieszeni.
Jest wiele IC do wyboru ale z wlotem i wylotem umieszczonym z jednej strony praktycznie wszystkie są dosyć grube (ok 8 cm) a takie będzie bardzo ciężko zmieścić pod ORI zderzak.
Poza tym chciałbym IC jednostronny aby jak najmniej rur było.
Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z '92 - wtryski AFN + Soft By Kostrz
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Oglądając kilka rozwiązań montażu FMIC to myślę że u mnie pod ORI zderzakiem najlepiej sprawdzi się IC jednostronny, zależy mi żeby jak najmniej rur do IC było.karolas123 pisze:Daily turbo jakiegos nie powiem dokładnie ale znajdziesz bez problemu. Jezeli chcesz miec rury z jednej strony to niestety musisz kupic chinczyka. Przypominam ze im ic grubszy tym lepszy.
Znalazłem na forum golfa fotostory gdzie zamontowano taki sam IC do Golfa MK4 i wyszło to naprawdę fajnie.
Rury na pewno będą 50mm, no i ponoć kolektor ARL u mnie nie da za wiele i się nie zmieści ale spróbuje go zamontować.
Kolega Apsik z vwgolf może dorobić mi dystans pod kolektor wydechowy aby zrobić miejsce pod ARL.
Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z '92 - wtryski AFN + Soft By Kostrz
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5442
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
http://www.allegromat.pl/aukcja113983
Napewno montaż będzie łatwiejszy a i zamiast potem tyle rury puszczać pod tym Ic to lepiej zastosować wiekszy jednokierunkowy.
Napewno montaż będzie łatwiejszy a i zamiast potem tyle rury puszczać pod tym Ic to lepiej zastosować wiekszy jednokierunkowy.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi 80
- Posty: 269
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
- Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
- Kontakt:
No panowie taki icek trochę kosztuje i jego największa zaleta jednostronny również przymierzam się do montażu icka ale ciężko znaleźć coś fajnego a turbo t2 czy t15 spokojnie może pracować do 1,5 bara ja u siebie mam podkręcone do 1,5 i nic mu się nie dzieje
Przekładka na Pierburg + komp 16 bit + czip + wtryski 216 + wolna odma + wyrzucony kat + borbet 16"
akurat u mnie fmic to jest baza do wiekszego turbo
gt20 vnt albo z bmw 2,5 tds
tylko te jedno strone i zeby sie nie wykosztowac to z jakiego auta?
[ Dodano: 2012-08-20, 14:00 ]
http://allegro.pl/intercooler-550x180x6 ... 72089.html
całkowitych: 700x180x65mm, ze średnicą wlot/wylot 57mm
taki mi powinien wejsc pod zderzak cabrio czy bedzie problem?
gt20 vnt albo z bmw 2,5 tds
tylko te jedno strone i zeby sie nie wykosztowac to z jakiego auta?
[ Dodano: 2012-08-20, 14:00 ]
http://allegro.pl/intercooler-550x180x6 ... 72089.html
całkowitych: 700x180x65mm, ze średnicą wlot/wylot 57mm
taki mi powinien wejsc pod zderzak cabrio czy bedzie problem?
Ja też się przymierzam do montażu fmic-a do mojej b4. Turbo GT20 VNT już czeka na montaż w miejsce T2, a seryjny icek nie ma zapasu. Po ostatnich oględzinach widzę, że bez zmiany zderzaka się nie obejdzie, bo mam klimę i pod seryjnym zderzakiem nie ma miejsca na solidny fmic. Zastanawiam się z jakiego modelu dobrać zderzak S2, czy może z Coupe. Co radzicie :?:
Pewnie koszt zderzaka z S2 wyniesie więcej zł. niż solidny fmic <osohozi>
Pewnie koszt zderzaka z S2 wyniesie więcej zł. niż solidny fmic <osohozi>
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga