Pacjent: Audi 80 B4 1.9 TDi - 1Z
Objawy: Niebieski dym przy zwiększeniu obrotów. Pobiera coraz większą ilość oleju (1000 km - do 400ml) Czarny szlam niczym smoła w zbiorniczku z płynem chłodzącym. Dwa razy już zgasł jak był mocno rozgrzany. Wczoraj przesadził bo zgasł mi jak byłem w tunelu... Chodzi raczej równo czasem trochę zarzuci obrotami.
Wydaje mi się, że to uszczelka pod głowicą ale czekam na wasze podpowiedzi.
[b4 tdi] Niebieski dym
- AudiLaziska
- Forum Audi 80
- Posty: 281
- Rejestracja: 12 mar 2012, 05:06
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Gdyby to była uszczelka pod głowicą ubywało by też płynu w nim.
Konstrukcja uszczelki pod głowicą akurat jest taka, że jak się to zrobi dobrze musi chodzić latami i nie ma prawa wydmuchać.
Czy silnik się przegrzewa? Ma tendencję?
Jeśli tak do zrobienia kompresja na zimnym.
Jeśli silnik nie traci na mocy, nie przegrzewa się (jak pedałujesz mocniej) uszczelniacze w głowicy do roboty.
No jeszcze do obejrzenia czy turbo nie puszcza oleju ale to łatwo stwierdzić. Wystarczy zdjąć węże za turbo i zobaczyć.
Wolna odma jest? Bo być powinna <ok>
Konstrukcja uszczelki pod głowicą akurat jest taka, że jak się to zrobi dobrze musi chodzić latami i nie ma prawa wydmuchać.
Czy silnik się przegrzewa? Ma tendencję?
Jeśli tak do zrobienia kompresja na zimnym.
Jeśli silnik nie traci na mocy, nie przegrzewa się (jak pedałujesz mocniej) uszczelniacze w głowicy do roboty.
No jeszcze do obejrzenia czy turbo nie puszcza oleju ale to łatwo stwierdzić. Wystarczy zdjąć węże za turbo i zobaczyć.
Wolna odma jest? Bo być powinna <ok>
Witam chciałbym dołączyc do tematu mam taki problem po odpaleniu zimnego auta czasem widać dymek na wolnych obrotach ale podczas jazdy jednostajnej widać dymek jak nagle przyspieszam obroty około 2200-3000 to dym widzę w lusterku czego to może być przyczyna oleju łyka ok. 1 litr na 10000 km płynu chłodniczego nie ubywa pali od kopa obroty ma równe
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
TDi musi dymić <ok> Poza tym zużycie 1L na 10 000 km to jak najbardziej prawidłowe zużyciehej pisze:Witam chciałbym dołączyc do tematu mam taki problem po odpaleniu zimnego auta czasem widać dymek na wolnych obrotach ale podczas jazdy jednostajnej widać dymek jak nagle przyspieszam obroty około 2200-3000 to dym widzę w lusterku czego to może być przyczyna oleju łyka ok. 1 litr na 10000 km płynu chłodniczego nie ubywa pali od kopa obroty ma równe