Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[b4 tdi] Niebieski dym

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

[b4 tdi] Niebieski dym

Post autor: Norbas » 18 sie 2014, 20:12

Pacjent: Audi 80 B4 1.9 TDi - 1Z

Objawy: Niebieski dym przy zwiększeniu obrotów. Pobiera coraz większą ilość oleju (1000 km - do 400ml) Czarny szlam niczym smoła w zbiorniczku z płynem chłodzącym. Dwa razy już zgasł jak był mocno rozgrzany. Wczoraj przesadził bo zgasł mi jak byłem w tunelu... Chodzi raczej równo czasem trochę zarzuci obrotami.

Wydaje mi się, że to uszczelka pod głowicą ale czekam na wasze podpowiedzi.

Awatar użytkownika
AudiLaziska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 281
Rejestracja: 12 mar 2012, 05:06
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: AudiLaziska » 18 sie 2014, 21:10

Jakby uszczelka to bardziej by na biało kopcił niż na niebiesko..choć się mogę mylić. Lecz zanieczyszczony płyn w zbiorniczku to nie wróży nic dobrego.

Awatar użytkownika
Maciek_B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Maciek_B4 » 22 sie 2014, 19:19

Może też przepuszczać chłodnica oleju, chociaż objawy masz jak od uszczelki. Duże jest ciśnienie w układzie?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 sie 2014, 21:37

Gdyby to była uszczelka pod głowicą ubywało by też płynu w nim.

Konstrukcja uszczelki pod głowicą akurat jest taka, że jak się to zrobi dobrze musi chodzić latami i nie ma prawa wydmuchać.

Czy silnik się przegrzewa? Ma tendencję?

Jeśli tak do zrobienia kompresja na zimnym.

Jeśli silnik nie traci na mocy, nie przegrzewa się (jak pedałujesz mocniej) uszczelniacze w głowicy do roboty.

No jeszcze do obejrzenia czy turbo nie puszcza oleju ale to łatwo stwierdzić. Wystarczy zdjąć węże za turbo i zobaczyć.

Wolna odma jest? Bo być powinna <ok>

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 25 sie 2014, 19:59

Płyn co jakiś czas też ucieka.

Wydaje mi się, że traci moc jak jest nagrzane.

Auto zgasło dwa razy podczas targania za sobą przyczepki.


Turbo nie puszcza i wygląda na zdrowe.

hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

Post autor: hej » 27 sie 2014, 13:21

Witam chciałbym dołączyc do tematu mam taki problem po odpaleniu zimnego auta czasem widać dymek na wolnych obrotach ale podczas jazdy jednostajnej widać dymek jak nagle przyspieszam obroty około 2200-3000 to dym widzę w lusterku czego to może być przyczyna oleju łyka ok. 1 litr na 10000 km płynu chłodniczego nie ubywa pali od kopa obroty ma równe

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 sie 2014, 15:52

hej pisze:Witam chciałbym dołączyc do tematu mam taki problem po odpaleniu zimnego auta czasem widać dymek na wolnych obrotach ale podczas jazdy jednostajnej widać dymek jak nagle przyspieszam obroty około 2200-3000 to dym widzę w lusterku czego to może być przyczyna oleju łyka ok. 1 litr na 10000 km płynu chłodniczego nie ubywa pali od kopa obroty ma równe
TDi musi dymić <ok> Poza tym zużycie 1L na 10 000 km to jak najbardziej prawidłowe zużycie ;-)

hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

Post autor: hej » 27 sie 2014, 18:32

to skąd te dymy czy to turbina czy uszcaelniacze na zaworach czy może popychacze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl