[b4 ABT/ABK] Wymiana czujnika Halla - diagnoza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 kwie 2013, 21:44
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 kwie 2013, 21:44
TPS
Dzięki sprawdzę, ale mam nadzieje, że to nie TPS/
[ Dodano: 2014-08-29, 20:14 ]
Witajcie koledzy
Okazało się, że stary i nowy HALL są okay i dobrze pracują. Problem tkwił w brudnej przepustnicy. Wystarczyło przeczyścić i auto chodzi jak nowe
Dziękuje wszystkim za poświęcony czas.
Jakby ktoś był zainteresowany to mam do sprzedania ten nowy czujnik Halla. Nowy w Inter Cars kosztuje 288 PLN. Ja oddam za 160 PLN. Markowy firmy Bosch. Pasuje do ABT i ABK. Czujnik używany tylko tydzień bo jak się okazało stary był dobry.
[ Dodano: 2014-08-29, 20:14 ]
Witajcie koledzy
Okazało się, że stary i nowy HALL są okay i dobrze pracują. Problem tkwił w brudnej przepustnicy. Wystarczyło przeczyścić i auto chodzi jak nowe
Dziękuje wszystkim za poświęcony czas.
Jakby ktoś był zainteresowany to mam do sprzedania ten nowy czujnik Halla. Nowy w Inter Cars kosztuje 288 PLN. Ja oddam za 160 PLN. Markowy firmy Bosch. Pasuje do ABT i ABK. Czujnik używany tylko tydzień bo jak się okazało stary był dobry.
[80 b4 2.0 ABK] Wymiana czujnika Halla
Ostatnio moja Audi po 2dniowym postoju nie chciała zapalić. W takim sensie, że rozrusznik kręci, ale nie łapie. Pod dłuższym kręceniu rozrusznikiem, czasami chyci na sekunde, ale się dławi i strzela. Na pierwszy strzał do testu poszła cewka, która okazała się dobra - wymiana z inną 80tką. Po ponownej wymianie okazało się, że wszystko już działa. Pojeżdziłem autkiem i za parę dni sytłacja się powtarza. Jednak jak poruszam kablami od czujnika Halla i kopułką, to znowu działa na jakiś czas. Wtyczka jest hermetyczna, styki w dobrym stanie.
Wyczytałem na forum, że najprawdopodobniej jest to wina czujnika Halla.
Mam dwa pytania:
1. Czy na pewno to jest czujnikiem halla, czy może jest jeszcze jakaś inna możliwość?
2. Czy mogę wymienić czujnik Halla, nie przestawiając zapłonu(ani czegokolwiek innego)?
Wyczytałem na forum, że najprawdopodobniej jest to wina czujnika Halla.
Mam dwa pytania:
1. Czy na pewno to jest czujnikiem halla, czy może jest jeszcze jakaś inna możliwość?
2. Czy mogę wymienić czujnik Halla, nie przestawiając zapłonu(ani czegokolwiek innego)?
ok, jeśli znowu beda chwile slabości to go podepne, rozumiem, ze wspomniane zaniki beda powodowaly tez brak komunikacji przez VAG?
edit: kable byly wymieniane świece tez.
edit2: dodam ze problem wystepuje prawie co dziennie, ale zawsze po poruszaniu kopułką od aparatu zapłonowego zaczyna dzialac...
edit3: ale moge założyć, że jeśli mam cały czas dobrze pokazywane obroty i brak błędu w sterowniku to czujnik halla jest ok?
edit4: na gazie jest to samo co na PB, wiec przekażnik nr 30 chyba odpada.
edit: kable byly wymieniane świece tez.
edit2: dodam ze problem wystepuje prawie co dziennie, ale zawsze po poruszaniu kopułką od aparatu zapłonowego zaczyna dzialac...
edit3: ale moge założyć, że jeśli mam cały czas dobrze pokazywane obroty i brak błędu w sterowniku to czujnik halla jest ok?
edit4: na gazie jest to samo co na PB, wiec przekażnik nr 30 chyba odpada.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
[B4 2.0 ABT] hall, cewka czy co?
Witam
Audica stała 2 dni. Soczyste opady, wilgoć itp. Po krótkiej jeździe zaczyna dusić, mulić itp. Otworzyłem maskę i słyszałem jak by gdzieś iskra przeskakiwała, albo cewka albo aparat, sam nie wiem. Tak było przez 2 dni. Dziś jak by wszystko wróciło do normy, ale nie chce tego zostawiać, muszę coś zrobić aby się coś więcej nie sypnęło. Zastanawiałem się czy przypadkiem nie poszedł mi czujnik halla albo cewka bądź moduł. Nie wiem do końca za co są odpowiedzialne te rzeczy, oprócz cewki, więc może koledzy coś podpowiedzą.
Podsumujmy objawy:
1. Dusi się, mniej mocy, nieregularne zaskoki (powrót mocy), obecnie jest ok, w miarę.
2. słyszałem przeskok iskry, albo cewka albo wewnątrz kopułki.
3. silnik momentami się trzęsie, nieregularnie jak by gubił iskrę (tak jest od lat)
4. Odpala od pierwszego razu ale czasem zaskoczy od dotknięcia kluczyka, czasem trzeba go zakręcić do trzech suwów, czy jakoś tak.
5. spod świecy na drugim garze widać pocenie się. Tak jak by paliwo się nie spalało.
6. Dogazowałem trochę na postoju ostatnio i strasznie czuć paliwo.
7. po zgaszeniu dotykając drzwi, wali mnie prąd.
8. Odczuwam od dłuższego czasu jak ma dni kiedy ma więcej mocy a są dni kiedy mniej.
9. Dziś jak dodałem gazu strzelił w wydech, więc domyślam się że jak coś szwankuje to strzela jak popadnie i w końcu mi korbowody wygnie.
10. Obrotomierz czasem świruje ale obroty silnika się nie zmieniają.
Pytanie następujące to czy wymieniamy aparat z hallem, cewkę i moduł, czy jedno z tych, czy jeszcze coś innego?
Pozdawiam
[ Dodano: 2016-06-17, 11:54 ]
Punkt piąty nieaktualny. Nie zauważyłem jak ścieka delikatnie spod pokrywy, olej.
Natomiast pozostałe problemy aktualne. Słychać wyraźnie strzelanie pod kopułką rozdzielacza.
Jeśli nikt z kolegów nie wskaże co to jest to zamierzam kupić nową cewkę z modułem i nowy aparat, bądź halla.
A czy jest możliwość że hall ma zimne luty czy coś? Da radę go zregenerować?
Jak by koledzy mi przypomnieli, bo nie mogę znaleźć tego postu, kiedyś był młoteczek który dawał iskrę w odpowiednim momencie, jak to się teraz nazywa? Czy to właśnie ten hall?
Pozdrawiam
Audica stała 2 dni. Soczyste opady, wilgoć itp. Po krótkiej jeździe zaczyna dusić, mulić itp. Otworzyłem maskę i słyszałem jak by gdzieś iskra przeskakiwała, albo cewka albo aparat, sam nie wiem. Tak było przez 2 dni. Dziś jak by wszystko wróciło do normy, ale nie chce tego zostawiać, muszę coś zrobić aby się coś więcej nie sypnęło. Zastanawiałem się czy przypadkiem nie poszedł mi czujnik halla albo cewka bądź moduł. Nie wiem do końca za co są odpowiedzialne te rzeczy, oprócz cewki, więc może koledzy coś podpowiedzą.
Podsumujmy objawy:
1. Dusi się, mniej mocy, nieregularne zaskoki (powrót mocy), obecnie jest ok, w miarę.
2. słyszałem przeskok iskry, albo cewka albo wewnątrz kopułki.
3. silnik momentami się trzęsie, nieregularnie jak by gubił iskrę (tak jest od lat)
4. Odpala od pierwszego razu ale czasem zaskoczy od dotknięcia kluczyka, czasem trzeba go zakręcić do trzech suwów, czy jakoś tak.
5. spod świecy na drugim garze widać pocenie się. Tak jak by paliwo się nie spalało.
6. Dogazowałem trochę na postoju ostatnio i strasznie czuć paliwo.
7. po zgaszeniu dotykając drzwi, wali mnie prąd.
8. Odczuwam od dłuższego czasu jak ma dni kiedy ma więcej mocy a są dni kiedy mniej.
9. Dziś jak dodałem gazu strzelił w wydech, więc domyślam się że jak coś szwankuje to strzela jak popadnie i w końcu mi korbowody wygnie.
10. Obrotomierz czasem świruje ale obroty silnika się nie zmieniają.
Pytanie następujące to czy wymieniamy aparat z hallem, cewkę i moduł, czy jedno z tych, czy jeszcze coś innego?
Pozdawiam
[ Dodano: 2016-06-17, 11:54 ]
Punkt piąty nieaktualny. Nie zauważyłem jak ścieka delikatnie spod pokrywy, olej.
Natomiast pozostałe problemy aktualne. Słychać wyraźnie strzelanie pod kopułką rozdzielacza.
Jeśli nikt z kolegów nie wskaże co to jest to zamierzam kupić nową cewkę z modułem i nowy aparat, bądź halla.
A czy jest możliwość że hall ma zimne luty czy coś? Da radę go zregenerować?
Jak by koledzy mi przypomnieli, bo nie mogę znaleźć tego postu, kiedyś był młoteczek który dawał iskrę w odpowiednim momencie, jak to się teraz nazywa? Czy to właśnie ten hall?
Pozdrawiam