Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Nie bój się swojego przepływomierza :)

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 03 lip 2014, 11:54

Aby regulować naciąg sprężyny przepływomierza najpierw ma być dobrze ustawiony zapłon, czysty i nasmarowany silniczek krokowy, sprawna sonda oraz w pełni szczelny dolot. Płynnie poruszająca się klapka.

18 to odrobinę za dużo. Jeżeli jest odczuwalny lag można ustawić okolice 15-16%. Oczywiście po każdej regulacji trzeba się przejechać a nie gazować na postoju i wyregulować tak by silnik najlepiej zbierał się po gwałtownym wciśnięciu gazu do oporu. No i silnik w temp. roboczej.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 09 lip 2014, 16:33

Właśnie raczej żadnego laga nie mam autko chodzi jak lala (zapłon ustawiony itp.)A na vagu pokazywało 18,4 %, na wolnych obrotach.Nie wiem jak wy myślicie , ale chyba zostawie tak jak jest.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 lip 2014, 17:24

Jak jest dobrze to nie ma co przesadzać. Lepiej zostawić.

pavel1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 13 sie 2014, 17:51
Lokalizacja: Sędziszów

Post autor: pavel1990 » 18 sie 2014, 11:10

Witam, od niedawna jestem posiadaczem 80 2E i problem jak wyżej z tym że:

z włożonym przekaźnikiem nr 30 auto muli, nie chce się wkręcać na obroty, o jeździe można zapomnieć. podczas pracy na biegu jałowym spaliny są tak gryzące w oczy że nie da się wytrzymać. Silnik szarpie, po dodaniu mocniej gazu pracuje jakby miał zgasnąć, dławi się.

Przekaźnik nr 30 jest ok, sprawdzany pare razy, podmieniany też inny i dalej to samo. Co dziwne po wyjęciu przekaźnika jest troszkę lepiej, silnik łapie obroty, minimalnie nie równo chodzi na wolnych. Spaliny już nie gryzą, podczas jazdy szarpie ale przynajmniej da się jechać, nie gaśnie.

Drodzy koledzy co może być przyczyną? co sprawdzić? Cewka, przewody WN aparat są ok. niedawno wymieniane. rozrząd dobrze złożony i nowy. w samochodzie jest instalacja lpg 1 generacji ale na gazie silnik pracuje idealnie więc wykluczam przestawiony zapłon. Jutro postaram się dodać film pokazujący jak sie sprawa ma.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 sie 2014, 15:12

pavel1990, dziwne bo bez tego przekaźnika auto nie powinno palić w ogóle tak jest np u mnie.
A pod kompa podpinałeś bo może coś to by pomogło w zdiagnozowaniu usterki :?:
Strzału gazu nie miałeś :?: przepływka chodzi oki znaczy lekko :?: sonda działa :?: no i jeszcze regulator ciśnienia na listwie oki :?:
Zapłon na pewno poprawnie ustawiony :?: bo w ABK to ważne a niewiele mechaników wie jak w nim ustawić :!:

Większość z tego jest opisane na forum więc radze poszukać i posprawdzać.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 sie 2014, 15:37

Odepnij sondę i się przejedź. Tak samo z niebieskim czujnikiem temperatury. Jak masz LPG na flanszy koło przepływomierza do sprawdzenia stan techniczny przepływomierza. Skoro na LPG chodzi ok zapłon zostaw w spokoju a trzeba się zająć tym co steruje mieszanką i zapłonem jeśli chodzi o PB.

Chociaż jak spaliny gryzą w oczy i nie spala całości widać silnik jest zalewany a przekaźnik 30 nie może aż tak wpływać na skład mieszanki. Owszem mocno faluje ale nie ma aż takiego znaczenia (wiem bo odpinałem i na upartego da się jechać).

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 sie 2014, 16:13

Francis1982 pisze:Owszem mocno faluje ale nie ma aż takiego znaczenia (wiem bo odpinałem i na upartego da się jechać).
to macie jakoś inaczej niż ja bo u mnie po odpięciu przekaźnika w ogóle nie chce zapalić mogę kręcić i kręcić do usranej śmierci a i tak nic tylko słychać pstrykanie jakby jeszcze jednego przekaźnika. Ale nie udało mi się go namierzyć.

Nie wiem może to jest związane z wersją digi.
Francis1982 pisze:Chociaż jak spaliny gryzą w oczy i nie spala całości widać silnik jest zalewany
ciekaw jestem jakie czasy wtrysku ma

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 sie 2014, 16:22

Welcome to VAG-Com <ok>

pavel1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 13 sie 2014, 17:51
Lokalizacja: Sędziszów

Post autor: pavel1990 » 25 sie 2014, 20:22

Witam ponownie, dziś sprawdzony dolot, niebieski czujnik. jest ok. poniżej film z pracy przepływki może ktoś coś podpowie, może da się to naprawić. Obstawiam że to przepływka daje du..



A tutaj zdjecia potencjometru przeplywki i śróbki na imbus ktora nie wiem do czego słuzy

http://i93.photobucket.com/albums/l76/k ... c331e5.jpg
http://i93.photobucket.com/albums/l76/k ... 8a6ae6.jpg

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 sie 2014, 15:42

Na takim ustawieniu przepływomierza nie ma prawa poprawnie chodzić.

Auto należy podpiąć pod Vaga i tak regulować naciąg sprężyny by wskazanie % załadowania silnika (bloki pomiarowe Engine Load) mieściło się w granicach 12-18% na PB. U Ciebie jest ok. 50%.

Poza tym nie podoba mi się lekko osmolony pałąk suwaka, który porusza się po ścieżkach. Chyba, że ktoś już coś tam próbował lutować.

Możliwe jest też to, że masz przepływomierz z innego auta bo takie rzeczy również się zdarzają.

pavel1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 13 sie 2014, 17:51
Lokalizacja: Sędziszów

Post autor: pavel1990 » 26 sie 2014, 16:23

Imienniku powiedz w jaki sposób się to reguluje?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 sie 2014, 16:38

Absolutny warunek kopania w przepływce to, że nie miała strzała, zapłon poprawnie ustawiony i masz w 100% szczelny dolot. W przeciwnym wypadku praca nie przyniesie żądanego efektu choć powinno być lepiej.

Profesjonalnie:
1. Odpalasz auto, podpinasz i odpalasz VAG-Com.
2. Na wolnych obrotach odchylasz lewą stronę pręcika na plastikowym kole zębatym, na którego obwodzie są jakieś tam znaczki. Dobrze jest zaznaczyć korektorem, z którego punktu się zaczynało.
3. Musisz naciągnąć (kręcisz w tą stronę plastikowe kółko zębate gdzie będzie się trudniej kręciło). Do tego wystarczą małe szczypce by odgiąć pręcik a plastikowa zębatka powinna obracać się w palcach).
4. Kręcisz aż na Vagu w wcześniej wspomnianym bloku pojawią się wartości z zakresu 12-18%. A dlatego jest to zakres bo różnie może być wyeksploatowany osprzęt i silnik. Może lepiej chodzić np. na 17% niż 12% (ja tak miałem).

Oczywiście robimy to na PB.

Nieprofesjonalnie to bardziej żmudna robota. Po każdym podciągnięciu trzeba się przejechać i likwidować "lagi" czyli turbodziury. Podciągamy lub luzujemy i zostawiamy w momencie kiedy autko nam najlepiej chodzi.

Jak nie miałem Vaga tak właśnie robiłem. Aż znalazłem optimum <ok>
Z Vagiem jest łatwiej.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 sie 2014, 16:41

Hmm panowie chyba zaraz wydzielę te posty i przeniosę do tematu dotyczącego przepływki bo tu trochę zaśmiecamy temat :!:
Francis1982 pisze:Absolutny warunek kopania w przepływce to, że nie miała strzała, zapłon poprawnie ustawiony i masz w 100% szczelny dolot. W przeciwnym wypadku praca nie przyniesie żądanego efektu choć powinno być lepiej.
no tu jeszcze do tego zdaje się sonda musi działać poprawnie, tak mi ktoś kiedyś napisał w jakimś temacie.


Można też jeszcze na multimetr wyregulować gdzieś w jakiś temacie były potrzebne dane.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 sie 2014, 18:23

przeciez to widac ze przeplywka zle ustawiona bo na niby wolnych obrotach suwak jest na srodku a powinien byc z prawej miedzy jednąa drugą skalą patrząc na plytke

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 sie 2014, 18:44

tomek1982 pisze:przeciez to widac ze przeplywka zle ustawiona bo na niby wolnych obrotach suwak jest na srodku a powinien byc z prawej miedzy jednąa drugą skalą patrząc na plytke
My to akurat wiemy <ok>

PieterB
Dlatego kiedyś wspomniałem o przepływomierzu celowo na końcu. Bez sprawnej sondy zostaje tylko VAG ponieważ też można się posiłkować analizatorem spalin. Tylko, że analizator spalin ma sens kiedy silnik nie spala oleju, osprzęt działa jak trzeba i mamy szczelny dolot.

Nie na darmo niektóre śrubki są zalakowane żółtym lakierem <ok> Jak ta w silniczku krokowym na mały imbus służąca regulacji skoku tłoczka <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl