Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

Przekładka silnika ABT na ABK. 2.0 na V6 LPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Thenorthface
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 27 sie 2014, 19:53

Przekładka silnika ABT na ABK. 2.0 na V6 LPG

Post autor: Thenorthface » 27 sie 2014, 20:09

Witam. Poszperałem trochę po forum ale nie znalazłem istotnych odpowiedzi dlatego zwracam się do Was. Jestem zmuszony wymienić silnik, po prostu kupiłem z uszkodzonym, a po czasie to wyszło, remont nie wchodzi w gre, tylko wymiana. Mam audi 80 b4 2.0 z LPG. Brakuje mi mimo wszystko kucy i dlatego chciałbym wrzucić V6 a dokładniej 2.6 lub 2.8 oczywiście z 80 B4 (wolałbym tą drugą opcje). Sprzedawać autka się nie opłaca bo wizualnie jest b. dobrze, tylko teraz problem z silnikiem a sprzedałbym za bezcen. Mam sentyment do tego autka i jestem w stanie do niego doinwestować a już i tak doinwestowałem 150 % ceny zakupu.

Wiązka przewodów jak i komputer pokładowy z tego co wiem jest potrzebny ? Jak sytuacja wygląda z przepływką i z filtrem oraz jak wygląda sytuacja z chłodniczką oleju ? Reasumując, robiąc przekładkę co pasuję, a co musiałbym przerobić żeby wszystko chodziło w jak najlepszym porządku. I czy w ogóle mocowania silnika pasują? Z góry dzięki za odp.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 sie 2014, 21:23


Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 sie 2014, 15:08

Wszystko zależy od budżetu. Warto też pomyśleć nad V6 2.8 z A4 silnik ACK. 30 zaworów i ponad 190 KM.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3838
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 sie 2014, 15:18

i cholernie dużo roboty.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8426
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sie 2014, 15:48

Raczej cholernie dużo kasy, za tą wymianę kupi zdrową B4 V6.

Thenorthface
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 27 sie 2014, 19:53

Post autor: Thenorthface » 28 sie 2014, 16:40

Dzięki IC69, zaraz się biorę za lekture. Sęk w tym że ja już dużo w to auto zainwestowałem, chciałem z niego zrobić super oldtimera bez jakiekolwiek tuningu optycznego. Buda jest w 100 % zdrowa zresztą jak wiadomo to ocynk, a dosłownie wszystko jest wymienione na nowe (więc wiem na czym stoje) i jedynym mankamentem jest silnik. Kupiłem autko za 3500 w ubiegłym roku (kosztowało 4 tys ale gość opuścił) jednak po czasie byłem zmuszony praktycznie wszystko wymieniać + to co sam chciałem zmienić. Dokładne koszty wyszły mnie ponad 5 tys. dlatego naprawdę szkoda mi go sprzedawać bo z uszkodzonym silnikem dostane za niego grosze a wiem że wszystko jest nowe i dodatkowo wizualnie wygląda tak jak chciałem. Jest to dla mnie pewniak auto a jak kupie inne to po czasie znów mogą wyjsc jakieś koszta, a ktoś w moim przełoży silnik i będzie miał auto na lata.

[ Dodano: 2014-08-28, 16:43 ]
Francis1982 Miałeś styczność z taką przekładką z A4 ? Pomyśle nad tym bo jeżeli okazałoby się że nie jest to o wiele bardziej skompliowane od przekładki z B4 to nawet optowałbym za Twoją propozycją.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8426
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sie 2014, 16:48

Nie zapominaj o pierdółkach które pociągną cię 2x tyle co silnik.

Hamulce do wymiany belka z tyłu też. Cały przód chłodnica belka itd pierdółek jest bardzo dużo.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 sie 2014, 17:06

Jak wspomniałem wszystko zależy od budżetu i umiejętności. Jak chcesz by to ogarniał jakiś mechanik to rzeczywiście może zdrowo szarpnąć po kieszeni.

Alternatywą jest też swap na TDi, który jest bardziej rozwojowy niż jednostki wolnossące i bardziej ekonomiczny. TDi ma więcej Nm a po niewielkich modach na starcie lepiej wychodzi od V6. Problemy zaczynają się "wyżej" i tam V6 ma znaczną przewagę.

No i spalanie. Żeby fajnie podeptać w TDI spalisz max 10-11L/100 km co w V6 po mieście nawet przy eco driving jest niemal nie do osiągnięcia.

Proponuję szukać jak już słupka z AFN (wzmocniona głowica) i można skubać do 180-200 KM...

Większość pasuje P&P a osprzęt oczywiście Pierburga polecam <ok>

Tematów jest dużo. Poczytaj na spokojnie i przelicz. Kolega trepek przerabiał na swap i jest to jedyna osoba, którą mogę polecić. Wytłumaczy wszystko co i jak <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 sie 2014, 20:23

Dobra sekwencja do 6 garów - zestaw pod maskę będzie kosztować 1500zł + drobne części montażowe + montaż to wyjdzie blisko 2000zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl