Witam. Poszperałem trochę po forum ale nie znalazłem istotnych odpowiedzi dlatego zwracam się do Was. Jestem zmuszony wymienić silnik, po prostu kupiłem z uszkodzonym, a po czasie to wyszło, remont nie wchodzi w gre, tylko wymiana. Mam audi 80 b4 2.0 z LPG. Brakuje mi mimo wszystko kucy i dlatego chciałbym wrzucić V6 a dokładniej 2.6 lub 2.8 oczywiście z 80 B4 (wolałbym tą drugą opcje). Sprzedawać autka się nie opłaca bo wizualnie jest b. dobrze, tylko teraz problem z silnikiem a sprzedałbym za bezcen. Mam sentyment do tego autka i jestem w stanie do niego doinwestować a już i tak doinwestowałem 150 % ceny zakupu.
Wiązka przewodów jak i komputer pokładowy z tego co wiem jest potrzebny ? Jak sytuacja wygląda z przepływką i z filtrem oraz jak wygląda sytuacja z chłodniczką oleju ? Reasumując, robiąc przekładkę co pasuję, a co musiałbym przerobić żeby wszystko chodziło w jak najlepszym porządku. I czy w ogóle mocowania silnika pasują? Z góry dzięki za odp.
Przekładka silnika ABT na ABK. 2.0 na V6 LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 sie 2014, 19:53
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 sie 2014, 19:53
Dzięki IC69, zaraz się biorę za lekture. Sęk w tym że ja już dużo w to auto zainwestowałem, chciałem z niego zrobić super oldtimera bez jakiekolwiek tuningu optycznego. Buda jest w 100 % zdrowa zresztą jak wiadomo to ocynk, a dosłownie wszystko jest wymienione na nowe (więc wiem na czym stoje) i jedynym mankamentem jest silnik. Kupiłem autko za 3500 w ubiegłym roku (kosztowało 4 tys ale gość opuścił) jednak po czasie byłem zmuszony praktycznie wszystko wymieniać + to co sam chciałem zmienić. Dokładne koszty wyszły mnie ponad 5 tys. dlatego naprawdę szkoda mi go sprzedawać bo z uszkodzonym silnikem dostane za niego grosze a wiem że wszystko jest nowe i dodatkowo wizualnie wygląda tak jak chciałem. Jest to dla mnie pewniak auto a jak kupie inne to po czasie znów mogą wyjsc jakieś koszta, a ktoś w moim przełoży silnik i będzie miał auto na lata.
[ Dodano: 2014-08-28, 16:43 ]
Francis1982 Miałeś styczność z taką przekładką z A4 ? Pomyśle nad tym bo jeżeli okazałoby się że nie jest to o wiele bardziej skompliowane od przekładki z B4 to nawet optowałbym za Twoją propozycją.
[ Dodano: 2014-08-28, 16:43 ]
Francis1982 Miałeś styczność z taką przekładką z A4 ? Pomyśle nad tym bo jeżeli okazałoby się że nie jest to o wiele bardziej skompliowane od przekładki z B4 to nawet optowałbym za Twoją propozycją.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jak wspomniałem wszystko zależy od budżetu i umiejętności. Jak chcesz by to ogarniał jakiś mechanik to rzeczywiście może zdrowo szarpnąć po kieszeni.
Alternatywą jest też swap na TDi, który jest bardziej rozwojowy niż jednostki wolnossące i bardziej ekonomiczny. TDi ma więcej Nm a po niewielkich modach na starcie lepiej wychodzi od V6. Problemy zaczynają się "wyżej" i tam V6 ma znaczną przewagę.
No i spalanie. Żeby fajnie podeptać w TDI spalisz max 10-11L/100 km co w V6 po mieście nawet przy eco driving jest niemal nie do osiągnięcia.
Proponuję szukać jak już słupka z AFN (wzmocniona głowica) i można skubać do 180-200 KM...
Większość pasuje P&P a osprzęt oczywiście Pierburga polecam <ok>
Tematów jest dużo. Poczytaj na spokojnie i przelicz. Kolega trepek przerabiał na swap i jest to jedyna osoba, którą mogę polecić. Wytłumaczy wszystko co i jak <ok>
Alternatywą jest też swap na TDi, który jest bardziej rozwojowy niż jednostki wolnossące i bardziej ekonomiczny. TDi ma więcej Nm a po niewielkich modach na starcie lepiej wychodzi od V6. Problemy zaczynają się "wyżej" i tam V6 ma znaczną przewagę.
No i spalanie. Żeby fajnie podeptać w TDI spalisz max 10-11L/100 km co w V6 po mieście nawet przy eco driving jest niemal nie do osiągnięcia.
Proponuję szukać jak już słupka z AFN (wzmocniona głowica) i można skubać do 180-200 KM...
Większość pasuje P&P a osprzęt oczywiście Pierburga polecam <ok>
Tematów jest dużo. Poczytaj na spokojnie i przelicz. Kolega trepek przerabiał na swap i jest to jedyna osoba, którą mogę polecić. Wytłumaczy wszystko co i jak <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków