Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Przekładka silnika ABT na ABK. 2.0 na V6 LPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Thenorthface
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 27 sie 2014, 19:53

Przekładka silnika ABT na ABK. 2.0 na V6 LPG

Post autor: Thenorthface » 27 sie 2014, 20:09

Witam. Poszperałem trochę po forum ale nie znalazłem istotnych odpowiedzi dlatego zwracam się do Was. Jestem zmuszony wymienić silnik, po prostu kupiłem z uszkodzonym, a po czasie to wyszło, remont nie wchodzi w gre, tylko wymiana. Mam audi 80 b4 2.0 z LPG. Brakuje mi mimo wszystko kucy i dlatego chciałbym wrzucić V6 a dokładniej 2.6 lub 2.8 oczywiście z 80 B4 (wolałbym tą drugą opcje). Sprzedawać autka się nie opłaca bo wizualnie jest b. dobrze, tylko teraz problem z silnikiem a sprzedałbym za bezcen. Mam sentyment do tego autka i jestem w stanie do niego doinwestować a już i tak doinwestowałem 150 % ceny zakupu.

Wiązka przewodów jak i komputer pokładowy z tego co wiem jest potrzebny ? Jak sytuacja wygląda z przepływką i z filtrem oraz jak wygląda sytuacja z chłodniczką oleju ? Reasumując, robiąc przekładkę co pasuję, a co musiałbym przerobić żeby wszystko chodziło w jak najlepszym porządku. I czy w ogóle mocowania silnika pasują? Z góry dzięki za odp.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 sie 2014, 21:23


Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 sie 2014, 15:08

Wszystko zależy od budżetu. Warto też pomyśleć nad V6 2.8 z A4 silnik ACK. 30 zaworów i ponad 190 KM.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 sie 2014, 15:18

i cholernie dużo roboty.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sie 2014, 15:48

Raczej cholernie dużo kasy, za tą wymianę kupi zdrową B4 V6.

Thenorthface
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 27 sie 2014, 19:53

Post autor: Thenorthface » 28 sie 2014, 16:40

Dzięki IC69, zaraz się biorę za lekture. Sęk w tym że ja już dużo w to auto zainwestowałem, chciałem z niego zrobić super oldtimera bez jakiekolwiek tuningu optycznego. Buda jest w 100 % zdrowa zresztą jak wiadomo to ocynk, a dosłownie wszystko jest wymienione na nowe (więc wiem na czym stoje) i jedynym mankamentem jest silnik. Kupiłem autko za 3500 w ubiegłym roku (kosztowało 4 tys ale gość opuścił) jednak po czasie byłem zmuszony praktycznie wszystko wymieniać + to co sam chciałem zmienić. Dokładne koszty wyszły mnie ponad 5 tys. dlatego naprawdę szkoda mi go sprzedawać bo z uszkodzonym silnikem dostane za niego grosze a wiem że wszystko jest nowe i dodatkowo wizualnie wygląda tak jak chciałem. Jest to dla mnie pewniak auto a jak kupie inne to po czasie znów mogą wyjsc jakieś koszta, a ktoś w moim przełoży silnik i będzie miał auto na lata.

[ Dodano: 2014-08-28, 16:43 ]
Francis1982 Miałeś styczność z taką przekładką z A4 ? Pomyśle nad tym bo jeżeli okazałoby się że nie jest to o wiele bardziej skompliowane od przekładki z B4 to nawet optowałbym za Twoją propozycją.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sie 2014, 16:48

Nie zapominaj o pierdółkach które pociągną cię 2x tyle co silnik.

Hamulce do wymiany belka z tyłu też. Cały przód chłodnica belka itd pierdółek jest bardzo dużo.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 sie 2014, 17:06

Jak wspomniałem wszystko zależy od budżetu i umiejętności. Jak chcesz by to ogarniał jakiś mechanik to rzeczywiście może zdrowo szarpnąć po kieszeni.

Alternatywą jest też swap na TDi, który jest bardziej rozwojowy niż jednostki wolnossące i bardziej ekonomiczny. TDi ma więcej Nm a po niewielkich modach na starcie lepiej wychodzi od V6. Problemy zaczynają się "wyżej" i tam V6 ma znaczną przewagę.

No i spalanie. Żeby fajnie podeptać w TDI spalisz max 10-11L/100 km co w V6 po mieście nawet przy eco driving jest niemal nie do osiągnięcia.

Proponuję szukać jak już słupka z AFN (wzmocniona głowica) i można skubać do 180-200 KM...

Większość pasuje P&P a osprzęt oczywiście Pierburga polecam <ok>

Tematów jest dużo. Poczytaj na spokojnie i przelicz. Kolega trepek przerabiał na swap i jest to jedyna osoba, którą mogę polecić. Wytłumaczy wszystko co i jak <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 sie 2014, 20:23

Dobra sekwencja do 6 garów - zestaw pod maskę będzie kosztować 1500zł + drobne części montażowe + montaż to wyjdzie blisko 2000zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl