Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAZ 1.9 TD] Nowe Turbo I Intercooler

ODPOWIEDZ
grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

[AAZ 1.9 TD] Nowe Turbo I Intercooler

Post autor: grinch » 07 gru 2007, 20:28

Witam :mrgreen:
Mój motorek to AAZ 1.9TD
Od jakiegoś czasu razem z tatą chcemy założyć IC i nie tylko.
Turbawkę będzie trzeba chyba wymienić ponieważ zaczyna jej powoli smakować olej.
I teraz już forumułuje moje pytanko :mrgreen:
A mianowicie będzie potrzeba wymiany turbosprężarki na nową :mrgreen:
Czy można założyć nowe turbo od TDI :?:
Czy jest jakaś różnica między turbiną w silniku TD a TDI
Czy po wymianie turbinki mogę dołożyć IC do tego i co sie z tym wiąże oraz jaki jest tego koszt :?:
Czy mogę np: najpierw wymienić turbinkę a później dołożyć IC czy musi być to zrobione razem :?:
jaki jest koszt nowej turbiny oraz IC :?: :?:

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 gru 2007, 20:47

1 tak przystawka lub wymiana kolektora z TDI zależy od turbo , powrót i zasilanie olej powietrze zależy
2 tak wydajność , budowa i sterowanie (MBC)
3 tak zależy nowe czy używka i najlepiej FMIC
4 tak , nowa Drogo , regenerowana lub używka taniej moja VTN GT 17 2004 za 200PLN :mrgreen:
5 na dzień dobry bym pin w LDA wymienił na inny i odczujesz różnicę

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 07 gru 2007, 21:18

daj sobie spokój z montażem IC, lepiej pobaw się pinem w pompie

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 08 gru 2007, 07:42

ale co jak sie zalozu IC to nie ma duzej roznicy ??????????

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 08 gru 2007, 15:38

Vision pisze:4 tak , nowa Drogo , regenerowana lub używka taniej moja VTN GT 17 2004 za 200PLN
VNT to jest turbina ze zmienną geometrią łopatek i bez grzebania w niej w TD nie bedzie dawała mocy. Pozatym tak duże tubo wywaiło by silnk w cholere. I taka turbina wystepował np w silnku AFN.
Co do FMIC dużo rzeźby a efektu i tak nie poczujesz, wiem co mówie bo rezałem tak golfa 3 wywaliłem w tuning sporo ponad 3tyś zł i wszystko robiłem sam, popieram kolege cobra, kup pina od SB albo od innego 1.6TD z grupy Audi czy też VW, lub tez ale to już też kwastai rzeźnienia od fiata ducato 2.8 :mrgreen: Generalnie to co napsiałeś bedzie kosztowało worek pieniedzy i poprostu sie nie opłaca.
bieniek1984 pisze:ale co jak sie zalozu IC to nie ma duzej roznicy ??????????
Intercooler nie daje mocy. Jedynie zwiekszy nieznacznie elastyczność silnka. Pozatym w profilu masz napisane ze masz silnk SB a tam seryjnie jest już IC.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 08 gru 2007, 16:01

Solskier pisze:
Vision pisze:4 tak , nowa Drogo , regenerowana lub używka taniej moja VTN GT 17 2004 za 200PLN
VNT to jest turbina ze zmienną geometrią łopatek i bez grzebania w niej w TD nie bedzie dawała mocy. Pozatym tak duże tubo wywaiło by silnk w cholere. I taka turbina wystepował np w silnku AFN.
Co do FMIC dużo rzeźby a efektu i tak nie poczujesz, wiem co mówie bo rezałem tak golfa 3 wywaliłem w tuning sporo ponad 3tyś zł i wszystko robiłem sam, popieram kolege cobra, kup pina od SB albo od innego 1.6TD z grupy Audi czy też VW, lub tez ale to już też kwastai rzeźnienia od fiata ducato 2.8 :mrgreen: Generalnie to co napsiałeś bedzie kosztowało worek pieniedzy i poprostu sie nie opłaca.
bieniek1984 pisze:ale co jak sie zalozu IC to nie ma duzej roznicy ??????????
Intercooler nie daje mocy. Jedynie zwiekszy nieznacznie elastyczność silnka. Pozatym w profilu masz napisane ze masz silnk SB a tam seryjnie jest już IC.
:-/ a sam ic nie da nic a nawet pogorszy ( zwiększenie układu )bez dłubania nie obędzie się jak by co a o pinie napisałem.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 08 gru 2007, 18:58

Oki wszystko narazię kumam :mrgreen:
Tylko teraz mam takie pytanie
Jeżeli turbawka bierze olej to trzeba ją wymienić nie ma innego wyjścia a wiadomo mi że regeneracja jest nie opłacalna
Możecie mi dać jakieś namiary gdzie mogę kupic nową turbinę :?: :?:
Mile widziane linki :roll:
I to by mi narazie wystarczyło bo jak widzę piszecie iż IC nie opłaca się zakładać to nie będę zakładał

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 08 gru 2007, 19:31

Vision pisze:
Solskier pisze:
Vision pisze:4 tak , nowa Drogo , regenerowana lub używka taniej moja VTN GT 17 2004 za 200PLN
VNT to jest turbina ze zmienną geometrią łopatek i bez grzebania w niej w TD nie bedzie dawała mocy. Pozatym tak duże tubo wywaiło by silnk w cholere. I taka turbina wystepował np w silnku AFN.
Co do FMIC dużo rzeźby a efektu i tak nie poczujesz, wiem co mówie bo rezałem tak golfa 3 wywaliłem w tuning sporo ponad 3tyś zł i wszystko robiłem sam, popieram kolege cobra, kup pina od SB albo od innego 1.6TD z grupy Audi czy też VW, lub tez ale to już też kwastai rzeźnienia od fiata ducato 2.8 :mrgreen: Generalnie to co napsiałeś bedzie kosztowało worek pieniedzy i poprostu sie nie opłaca.
bieniek1984 pisze:ale co jak sie zalozu IC to nie ma duzej roznicy ??????????
Intercooler nie daje mocy. Jedynie zwiekszy nieznacznie elastyczność silnka. Pozatym w profilu masz napisane ze masz silnk SB a tam seryjnie jest już IC.
:-/ a sam ic nie da nic a nawet pogorszy ( zwiększenie układu )bez dłubania nie obędzie się jak by co a o pinie napisałem.
pogorszyć to nie pogorszy (bo korzystniejsze jest jednak zimne powietrze w dolocie)... ale przyrostu mocy specjalnie nie zauważysz...

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 08 gru 2007, 19:40

To gdzie mogę kupić nowe turbo do TD :roll:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 08 gru 2007, 21:29

Szukaj na allegro. Do AAZ zdaje sie ze idzie KKK K03. Pozatym regeneracja turbiny to wcale nie jest zły pomsł, tym bardziej że dostajesz na to gwarancje. A za nową to troche siana wybulisz.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 09 gru 2007, 14:33

nie wiem gdzie korzyści i w jakich zakresach obrotów na seryjnym setupie ( lag większy) , bez
zmian nie bawił bym się w ic ale każdy robi jak uważa

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 09 gru 2007, 17:05

Hmm no to chyba zastanowię się nad tą regeneracją turbiny a następnym krokiem będzie pin :mrgreen:
No ok dzięki Solskier za podpowiedź na wiosnę będzie regeneracja turbawki oraz modyfikacje związaną z pinem
Dzięki wszystkim za porady

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl