Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Audi 80 quattro pod tuning (torowe).

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

[ALL] Audi 80 quattro pod tuning (torowe).

Post autor: drivtens » 02 wrz 2014, 10:46

Witajcie,
z racji tego iż w przyszłości będę chciał podjąć się zrobienia auta torowego to mam do was pytanie ( w szczególności do posiadaczy modzonych benzyniaków). Model z jakim silnikiem wybrać, aby uzyskać 300 - 400KM oczywiście w grę wchodzi również swap. Tak więc czy lepiej kupić takie 2.0 i swapować, czy może lepiej pójść w V6 i modzić? Jakie ewentualne silniki można przełożyć, aby uzyskać taką moc? Oczywiście w grę wchodzi tylko napęd quattro!
Jak myślicie?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 wrz 2014, 11:03

1.8T :)
Najbardziej ogarnięty silnik, do tego nieco lżejszy przód.

A poza tym , wiesz, że bardziej w torowym aucie liczy się zawias i reszta niż silnik ?

[ Dodano: 2014-09-02, 11:05 ]
http://www.racingforum.pl/index.php?s=& ... &p=1122890

polecam ten temat, można od tej strony, ale ja polecam od początku.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 02 wrz 2014, 11:06

Oczywiścię, zdaję sobię sprawę, ale jednak moc to musi mieć. <ok> 300KM przy budzie 1000kg to by latało aż miło :) Myślałem o silniku 2,2T, też ma fajny moment :)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 wrz 2014, 11:06

nie na torze, żeby na tor wyjechać 2.2T musisz zacząć od miski olejowej. Po co masz się wkur,... po kilku okrążeniach i wydanej kasie.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 02 wrz 2014, 13:00

Leo, masz bardzo fajne wykresy silnika. Co tam siedzi?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 wrz 2014, 13:13

2.2T 20v - 3b po modach.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 02 wrz 2014, 13:26

Dobrze a na start jaką Audi wciągnąć. Jest różnica przy Swapie czy Swapujemy z 2.0 a z 2.6. Co można przejąć obudowy filtrów, zbiorniki wyrównawcze itd? Bo coś na start muszę wciągnąć :)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 wrz 2014, 13:36

Wszystko jedno, co na start wybierzesz, byle buda quattro, chociaż to też jak kto woli...
Różnica jest, bo v6 są mocowane do budy, a mniejsze do wózka (albo odwrotnie, już nie apmiętam).

Przy swapie i tak będziesz musiał robić wszystko na nowo :) Wszystko, i nie łudź się, że to, co podpasuje będzie jakimś znaczącą finansową ulgą ;)

To, o czym wspomniałeś i tak docelowo będzie inne, niefabryczne, więc.... ;)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 02 wrz 2014, 21:32

drivtens pisze:Dobrze a na start jaką Audi wciągnąć. Jest różnica przy Swapie czy Swapujemy z 2.0 a z 2.6. Co można przejąć obudowy filtrów, zbiorniki wyrównawcze itd? Bo coś na start muszę wciągnąć :)
Buda po V6 będzie najgorsza jeśli myślisz o 2.2T bądź przedliftowych 1.8T.
Możesz brac po wszystkim, byle nie V6, bo tam masz przykręcane łapy do podłużnic. Po co sobie dokladać roboty i spawać łapy do budy, zeby po 5 latach wylądowalo na złomie.
Żaden silnik w B4 nie wisi na ławie.

Na tor dużo lepsze 1.8t, przede wszystkim lżejsze, tańsze, prostsze.. ale zależy co kto lubi. 300Km to nie jest jakaś duża moc i dla obu tych silników to żaden ogromny wysiłek - większa uwagę przyłóż przy aucie na tor do zawieszenia, układu napędowego itd.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 02 wrz 2014, 21:58

sagem, właśnie takie info było mi potrzebne. Na początku może zacznę się rozglądać za 2,8, bo tak prędko nie wstawię tam nowego silnika (koszta). A takie 2,8 po wybebeszeniu można się trochę pobawić. Dzięki :)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 03 wrz 2014, 07:22

heh, 2.8 to najgorszy wybór, bo ten silnik średnio jedzie górą. A na torze zawsze jedziesz górą, to nie mistrzostwa jazdy o kropelce. Na tor bierzesz silnik wysokoobrotowy.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 03 wrz 2014, 07:45

To szukać 2.3 czy pomodzic najzwyklejsze 2.0?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 03 wrz 2014, 07:54

cóż...
najlepsze byłoby 7A po modach, ale tam też jest problem z miską olejową, dlatego jeśli ja miałbym iść tam gdzieś jeździć na torze, poszedłbym w 2.0 16v (ACE lub 6A), zmienił wtrysk na digifanta, żeby pozbyć się tego nieszczęsnego mechanicznego wtrysku, do tego dopakować mu trochę koników w postaci ostrzejszych wałków, jakiegoś programu do digifanta, żeby to wykorzystać, i na początek te 160 koni jadące góra powinno się fajnie odpychać.
Potem jak już mocy zabraknie i zawias będzie dobrze zrobiony (i hamulce) to przejść na 1.8T i zrobić bezawaryjne 260 KM, odelżyć budę i bawić się do rozpuku.

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 03 wrz 2014, 16:54

a może kupić z motorem 2.8 i wstawić 2.7BiT

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 wrz 2014, 21:14

sagem pisze:Możesz brac po wszystkim, byle nie V6, bo tam masz przykręcane łapy do podłużnic. Po co sobie dokladać roboty i spawać łapy do budy, zeby po 5 latach wylądowalo na złomie.
Zawsze można wspawać sobie łapy do przykręcenia na śruby po łapach od V6. Szuan tak miał zrobione, są też gdzieś u niemców do kupienia gotowe z kosmiczne pieniądze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl