[B4 1.9 1Z]Audi 1Z problem z nastawnikiem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 wrz 2014, 20:58
[B4 1.9 1Z]Audi 1Z problem z nastawnikiem
Witam :lol:
Od jakiegoś czasu mam problem z moim AUDI. Mianowicie na zimnym silniku stuka coś w nastawniku, nagrałem do tego filmik który załączam poniżej. Panowie czy miał ktoś z Was podobny problem. Proszę o pomoc
Od jakiegoś czasu mam problem z moim AUDI. Mianowicie na zimnym silniku stuka coś w nastawniku, nagrałem do tego filmik który załączam poniżej. Panowie czy miał ktoś z Was podobny problem. Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2014, 16:17 przez mustang670, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
mustang670 pisze:Od jakiegoś czasu mam problem z moim AUDI. Mianowicie na zimnym silniku stuka coś w nastawniku, nagrałem do tego filmik który załączam poniżej. Panowie czy miał ktoś z Was podobny problem. Proszę o pomoc
Zobaczył i diagnoza jest prosta i oczywista <ok> Normalne zachowanie ,przy fiksującym nastawniku potencjometrycznym ,gdy brak styku na ściezkach .Sprawdż jeszcze błedy w sterowniku ,bo przy takim zachowaniu ,może być bład związany z nastawnikim .Jak chcesz naprawić to po taniości i na jakiś czas ,to oddaj do regeneracji ,albo szukaj drugiego sprawnego .A jak jesteś przywiązany do tego auta i nie zamierzasz wkrótce się go pozbyć ,to nie trać kasy na bezsensowne naprawy tego wynalazku i rozwiąż problem definitywnie i raz na zawsze <ok> pozbądż się tego awaryjnego badziewia i przerób sobie na indukcyjny.Niestety żeby nie wiem co z tym nastawnikiem robić ,nie zmieni to faktu że padnie wczesniej czy puzniej ,bo to taka konstrukcja .Do tego bardzo czuła na wytracajace się z paliwa osady ,które osadzają się na ścieżkach potencjometru i psują styk...ostatnio kilka przypadków z rzędu ,mam właśnie z takimi "zaklejonymi " ścieżkami i brakiem styku ...na szczescie dla ich właścicieli ,ten nastawnik to już przeszłość :mrgreen:bozmek pisze:To Musi Munior zobaczyć
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2014, 11:28 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 wrz 2014, 20:58
Witam
Dzięki za odpowiedz.Błedów na razie brak.Obroty są równe, nic nie falują ani nie szarpie silnikiem.Dzieje się to jedynie na zimnym silniku i tylko przy pierwszym przekręceniu stacyjki po dłuższym postoju.Jeżeli odpalę silnik w momencie stukania nastawnika to w tedy obroty delikatnie pływają.Z tego co zauważyłem są tam opiłki pod płytką przyczepione do elektromagnesu i może one są przyczyną a nie potencjometr?.
Mam jeszcze parę pytań.
1)Jaki jest koszt regeneracji takiego nastawnika, gdzie polecacie i jak długo wytrzymuje tak zrobiony nastawnik?
2)Czy może ktoś próbował czyscic ten potencjometr preparatem typu KONTAKT PR?
3)Da radę ściągnąć płytkę z potencjometrem, żeby wyczyścić te opiłki.
4)Jaki jest koszt przeróbki na hdk i co trzeba by było kupić tj komputer o jakich numerach?
Jestem z Limanowej i czy wykonuje ktoś w okolicy takie usługi?
Dzięki za odpowiedz.Błedów na razie brak.Obroty są równe, nic nie falują ani nie szarpie silnikiem.Dzieje się to jedynie na zimnym silniku i tylko przy pierwszym przekręceniu stacyjki po dłuższym postoju.Jeżeli odpalę silnik w momencie stukania nastawnika to w tedy obroty delikatnie pływają.Z tego co zauważyłem są tam opiłki pod płytką przyczepione do elektromagnesu i może one są przyczyną a nie potencjometr?.
Mam jeszcze parę pytań.
1)Jaki jest koszt regeneracji takiego nastawnika, gdzie polecacie i jak długo wytrzymuje tak zrobiony nastawnik?
2)Czy może ktoś próbował czyscic ten potencjometr preparatem typu KONTAKT PR?
3)Da radę ściągnąć płytkę z potencjometrem, żeby wyczyścić te opiłki.
4)Jaki jest koszt przeróbki na hdk i co trzeba by było kupić tj komputer o jakich numerach?
Jestem z Limanowej i czy wykonuje ktoś w okolicy takie usługi?
mieszkasz blisko forumowego speca Muniora tam i tylko u niego szukaj odpowiedzimustang670 pisze:Witam
Dzięki za odpowiedz.Błedów na razie brak.Obroty są równe, nic nie falują ani nie szarpie silnikiem.Dzieje się to jedynie na zimnym silniku i tylko przy pierwszym przekręceniu stacyjki po dłuższym postoju.Jeżeli odpalę silnik w momencie stukania nastawnika to w tedy obroty delikatnie pływają.Z tego co zauważyłem są tam opiłki pod płytką przyczepione do elektromagnesu i może one są przyczyną a nie potencjometr?.
Mam jeszcze parę pytań.
1)Jaki jest koszt regeneracji takiego nastawnika, gdzie polecacie i jak długo wytrzymuje tak zrobiony nastawnik?
2)Czy może ktoś próbował czyscic ten potencjometr preparatem typu KONTAKT PR?
3)Da radę ściągnąć płytkę z potencjometrem, żeby wyczyścić te opiłki.
4)Jaki jest koszt przeróbki na hdk i co trzeba by było kupić tj komputer o jakich numerach?
Jestem z Limanowej i czy wykonuje ktoś w okolicy takie usługi?
oszczędzisz kupe kasy i nerwów
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Limanowa -Lubartow 345 km ,wiec raczej blisko to nie jest ale przyjeżdzali i dalej 8-)elbula pisze:mieszkasz blisko forumowego speca Muniora tam i tylko u niego szukaj odpowiedzi
oszczędzisz kupe kasy i nerwów
regeneracja od ok 300-350 zł...a kto, gdzie ,nie orientuje się,ale jak zamierzasz jezdzic tym autem dluzej niż pół roku ,to szkoda kasy na takie zabawy ,bo zasada działania tego nastawnika ,oparta na styku elektrycznym,pracujacym w ropie i dużych wachaniach temperatury ,niestety jest z góry skazana na wieczne problemymustang670 pisze:1)Jaki jest koszt regeneracji takiego nastawnika, gdzie polecacie i jak długo wytrzymuje tak zrobiony nastawnik?
Odpuść sobie takie wynalazki ,jeśli już to scieżki pędzelkiem i benzyną ,a pod płytką próbuj gorącą wodą pod ciśnieniemmustang670 pisze:Czy może ktoś próbował czyscic ten potencjometr preparatem typu KONTAKT PR?
Bez użycia specjalnego ściągacza,który nie występuje w przyrodzie i trzeba go sobie wymyśleć i zrobić , zapomnij o rozebraniu tego ,bez uszkodzeniamustang670 pisze:Da radę ściągnąć płytkę z potencjometrem, żeby wyczyścić te opiłki.
u mnie w najtańszej opcji ,coś ok. dwukrotnej kwoty za regenerację ,więc regeneracja moim zdaniem jest wyrzucaniem kasy w błoto ,bo problem zwykle powraca po jakimś czasie .Lepiej dołożyć trochę i pozbyć się problemu na zawsze ,zakładając nastawnik indukcyjny ,który działa na zupełnie innej zasadzie , jak sama nazwa mówi ,indukcyjnie ,czyli bezstykowo 8-)mustang670 pisze:Jaki jest koszt przeróbki na hdk i co trzeba by było kupić tj komputer o jakich numerach?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 wrz 2014, 20:58
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Widze że Ci nie zależy na tym by auto pozbyło się tego problemu. Ale rób jak uważasz, wydasz niepotrzebnie kasę, a problem pozostanie. W ostateczności z braku pomysłow i tak zgłosisz sie wkońcu do Mariusza na przekładke.mustang670 pisze:Witam
Dzięki za zainteresowanie.
Wypad raczej w najbliższym czasie odpada na przeróbkę trochę za daleko i brak czasu.
Popytam w okolicy u elektryków o możliwość przeróbki.Ewentualnie kupił bym zestaw do przekładki albo jakie tam cześci kupić?jaki ecu?.Oferty na pw bym prosił.
Pozdrawiam
Ja mam 320 km w jedną stronę i byłem dwa razy u Mariusza swoim autem i polecam go również i Tobie, a pamiętaj, że powrót do domu zawsze z bananem na twarzy :mrgreen:
Krzysiek 84 pisze:Widze że Ci nie zależy na tym by auto pozbyło się tego problemu. Ale rób jak uważasz, wydasz niepotrzebnie kasę, a problem pozostanie. W ostateczności z braku pomysłow i tak zgłosisz sie wkońcu do Mariusza na przekładke.mustang670 pisze:Witam
Dzięki za zainteresowanie.
Wypad raczej w najbliższym czasie odpada na przeróbkę trochę za daleko i brak czasu.
Popytam w okolicy u elektryków o możliwość przeróbki.Ewentualnie kupił bym zestaw do przekładki albo jakie tam cześci kupić?jaki ecu?.Oferty na pw bym prosił.
Pozdrawiam
Ja mam 320 km w jedną stronę i byłem dwa razy u Mariusza swoim autem i polecam go również i Tobie, a pamiętaj, że powrót do domu zawsze z bananem na twarzy :mrgreen:
dobrze ci koledzy radzą ,poczytaj inne przypadki tylko kasy potracili u wymieniaczy mechanikowatych
[quote="mustang670"]Witam
Dzięki za zainteresowanie.
Wypad raczej w najbliższym czasie odpada na przeróbkę trochę za daleko i brak czasu.
Popytam w okolicy u elektryków o możliwość przeróbki.
Poczytaj i potem zadaj sobie pytanie czy jechać.
https://audi80.pl/b4-19-1z-pompa-wtr ... t90875.htm
Dzięki za zainteresowanie.
Wypad raczej w najbliższym czasie odpada na przeróbkę trochę za daleko i brak czasu.
Popytam w okolicy u elektryków o możliwość przeróbki.
Poczytaj i potem zadaj sobie pytanie czy jechać.
https://audi80.pl/b4-19-1z-pompa-wtr ... t90875.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt: