Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z]Audi 1Z problem z nastawnikiem

mustang670
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 wrz 2014, 20:58

[B4 1.9 1Z]Audi 1Z problem z nastawnikiem

Post autor: mustang670 » 06 wrz 2014, 21:20

Witam :lol:

Od jakiegoś czasu mam problem z moim AUDI. Mianowicie na zimnym silniku stuka coś w nastawniku, nagrałem do tego filmik który załączam poniżej. Panowie czy miał ktoś z Was podobny problem. Proszę o pomoc <piwo>


Ostatnio zmieniony 07 wrz 2014, 16:17 przez mustang670, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 06 wrz 2014, 21:32

To Musi Munior zobaczyć :-D ale niby sie cofa na cały zakres i wraca.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 wrz 2014, 21:42

mustang670 pisze:Od jakiegoś czasu mam problem z moim AUDI. Mianowicie na zimnym silniku stuka coś w nastawniku, nagrałem do tego filmik który załączam poniżej. Panowie czy miał ktoś z Was podobny problem. Proszę o pomoc <piwo>
bozmek pisze:To Musi Munior zobaczyć
Zobaczył i diagnoza jest prosta i oczywista <ok> Normalne zachowanie ,przy fiksującym nastawniku potencjometrycznym ,gdy brak styku na ściezkach .Sprawdż jeszcze błedy w sterowniku ,bo przy takim zachowaniu ,może być bład związany z nastawnikim .Jak chcesz naprawić to po taniości i na jakiś czas ,to oddaj do regeneracji ,albo szukaj drugiego sprawnego .A jak jesteś przywiązany do tego auta i nie zamierzasz wkrótce się go pozbyć ,to nie trać kasy na bezsensowne naprawy tego wynalazku i rozwiąż problem definitywnie i raz na zawsze <ok> pozbądż się tego awaryjnego badziewia i przerób sobie na indukcyjny.Niestety żeby nie wiem co z tym nastawnikiem robić ,nie zmieni to faktu że padnie wczesniej czy puzniej ,bo to taka konstrukcja .Do tego bardzo czuła na wytracajace się z paliwa osady ,które osadzają się na ścieżkach potencjometru i psują styk...ostatnio kilka przypadków z rzędu ,mam właśnie z takimi "zaklejonymi " ścieżkami i brakiem styku ...na szczescie dla ich właścicieli ,ten nastawnik to już przeszłość :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2014, 11:28 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 wrz 2014, 09:23

mustang670, _uwaga

mustang670
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 wrz 2014, 20:58

Post autor: mustang670 » 07 wrz 2014, 16:41

Witam

Dzięki za odpowiedz.Błedów na razie brak.Obroty są równe, nic nie falują ani nie szarpie silnikiem.Dzieje się to jedynie na zimnym silniku i tylko przy pierwszym przekręceniu stacyjki po dłuższym postoju.Jeżeli odpalę silnik w momencie stukania nastawnika to w tedy obroty delikatnie pływają.Z tego co zauważyłem są tam opiłki pod płytką przyczepione do elektromagnesu i może one są przyczyną a nie potencjometr?.
Mam jeszcze parę pytań.
1)Jaki jest koszt regeneracji takiego nastawnika, gdzie polecacie i jak długo wytrzymuje tak zrobiony nastawnik?
2)Czy może ktoś próbował czyscic ten potencjometr preparatem typu KONTAKT PR?
3)Da radę ściągnąć płytkę z potencjometrem, żeby wyczyścić te opiłki.
4)Jaki jest koszt przeróbki na hdk i co trzeba by było kupić tj komputer o jakich numerach?
Jestem z Limanowej i czy wykonuje ktoś w okolicy takie usługi?

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 07 wrz 2014, 17:04

mustang670 pisze:Witam

Dzięki za odpowiedz.Błedów na razie brak.Obroty są równe, nic nie falują ani nie szarpie silnikiem.Dzieje się to jedynie na zimnym silniku i tylko przy pierwszym przekręceniu stacyjki po dłuższym postoju.Jeżeli odpalę silnik w momencie stukania nastawnika to w tedy obroty delikatnie pływają.Z tego co zauważyłem są tam opiłki pod płytką przyczepione do elektromagnesu i może one są przyczyną a nie potencjometr?.
Mam jeszcze parę pytań.
1)Jaki jest koszt regeneracji takiego nastawnika, gdzie polecacie i jak długo wytrzymuje tak zrobiony nastawnik?
2)Czy może ktoś próbował czyscic ten potencjometr preparatem typu KONTAKT PR?
3)Da radę ściągnąć płytkę z potencjometrem, żeby wyczyścić te opiłki.
4)Jaki jest koszt przeróbki na hdk i co trzeba by było kupić tj komputer o jakich numerach?
Jestem z Limanowej i czy wykonuje ktoś w okolicy takie usługi?
mieszkasz blisko forumowego speca Muniora tam i tylko u niego szukaj odpowiedzi
oszczędzisz kupe kasy i nerwów

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 wrz 2014, 17:56

mustang670 pisze: Jestem z Limanowej i czy wykonuje ktoś w okolicy takie usługi?
Pisz na pw do Munior'a napewno ma wszystko u siebie co jest Ci potrzebne do przejścia na nastawnik indukcyjny , jak również możesz się potem zaopatrzyć w ecu z poprawioną mapą na 110 km przy ori wtryskach.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 wrz 2014, 18:05

elbula pisze:mieszkasz blisko forumowego speca Muniora tam i tylko u niego szukaj odpowiedzi
oszczędzisz kupe kasy i nerwów
Limanowa -Lubartow 345 km ,wiec raczej blisko to nie jest ;-) ale przyjeżdzali i dalej 8-)
mustang670 pisze:1)Jaki jest koszt regeneracji takiego nastawnika, gdzie polecacie i jak długo wytrzymuje tak zrobiony nastawnik?
regeneracja od ok 300-350 zł...a kto, gdzie ,nie orientuje się,ale jak zamierzasz jezdzic tym autem dluzej niż pół roku ,to szkoda kasy na takie zabawy ,bo zasada działania tego nastawnika ,oparta na styku elektrycznym,pracujacym w ropie i dużych wachaniach temperatury ,niestety jest z góry skazana na wieczne problemy
mustang670 pisze:Czy może ktoś próbował czyscic ten potencjometr preparatem typu KONTAKT PR?
Odpuść sobie takie wynalazki ,jeśli już to scieżki pędzelkiem i benzyną ,a pod płytką próbuj gorącą wodą pod ciśnieniem
mustang670 pisze:Da radę ściągnąć płytkę z potencjometrem, żeby wyczyścić te opiłki.
Bez użycia specjalnego ściągacza,który nie występuje w przyrodzie i trzeba go sobie wymyśleć i zrobić , zapomnij o rozebraniu tego ,bez uszkodzenia
mustang670 pisze:Jaki jest koszt przeróbki na hdk i co trzeba by było kupić tj komputer o jakich numerach?
u mnie w najtańszej opcji ,coś ok. dwukrotnej kwoty za regenerację ,więc regeneracja moim zdaniem jest wyrzucaniem kasy w błoto ,bo problem zwykle powraca po jakimś czasie .Lepiej dołożyć trochę i pozbyć się problemu na zawsze ,zakładając nastawnik indukcyjny ,który działa na zupełnie innej zasadzie , jak sama nazwa mówi ,indukcyjnie ,czyli bezstykowo 8-)

mustang670
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 wrz 2014, 20:58

Post autor: mustang670 » 07 wrz 2014, 20:38

Witam

Dzięki za zainteresowanie.
Wypad raczej w najbliższym czasie odpada na przeróbkę trochę za daleko i brak czasu.
Popytam w okolicy u elektryków o możliwość przeróbki.Ewentualnie kupił bym zestaw do przekładki albo jakie tam cześci kupić?jaki ecu?.Oferty na pw bym prosił.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 wrz 2014, 21:33

mustang670 pisze:Witam

Dzięki za zainteresowanie.
Wypad raczej w najbliższym czasie odpada na przeróbkę trochę za daleko i brak czasu.
Popytam w okolicy u elektryków o możliwość przeróbki.Ewentualnie kupił bym zestaw do przekładki albo jakie tam cześci kupić?jaki ecu?.Oferty na pw bym prosił.

Pozdrawiam
Widze że Ci nie zależy na tym by auto pozbyło się tego problemu. Ale rób jak uważasz, wydasz niepotrzebnie kasę, a problem pozostanie. W ostateczności z braku pomysłow i tak zgłosisz sie wkońcu do Mariusza na przekładke.
Ja mam 320 km w jedną stronę i byłem dwa razy u Mariusza swoim autem i polecam go również i Tobie, a pamiętaj, że powrót do domu zawsze z bananem na twarzy :mrgreen:

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 07 wrz 2014, 22:00

Krzysiek 84 pisze:
mustang670 pisze:Witam

Dzięki za zainteresowanie.
Wypad raczej w najbliższym czasie odpada na przeróbkę trochę za daleko i brak czasu.
Popytam w okolicy u elektryków o możliwość przeróbki.Ewentualnie kupił bym zestaw do przekładki albo jakie tam cześci kupić?jaki ecu?.Oferty na pw bym prosił.

Pozdrawiam
Widze że Ci nie zależy na tym by auto pozbyło się tego problemu. Ale rób jak uważasz, wydasz niepotrzebnie kasę, a problem pozostanie. W ostateczności z braku pomysłow i tak zgłosisz sie wkońcu do Mariusza na przekładke.
Ja mam 320 km w jedną stronę i byłem dwa razy u Mariusza swoim autem i polecam go również i Tobie, a pamiętaj, że powrót do domu zawsze z bananem na twarzy :mrgreen:

dobrze ci koledzy radzą ,poczytaj inne przypadki tylko kasy potracili u wymieniaczy mechanikowatych

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 07 wrz 2014, 22:43

[quote="mustang670"]Witam

Dzięki za zainteresowanie.
Wypad raczej w najbliższym czasie odpada na przeróbkę trochę za daleko i brak czasu.
Popytam w okolicy u elektryków o możliwość przeróbki.

Poczytaj i potem zadaj sobie pytanie czy jechać.
https://audi80.pl/b4-19-1z-pompa-wtr ... t90875.htm

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 08 wrz 2014, 20:45

Powodzenia w takim razie zycze w szukanie elektrykow co sie tego podejma :mrgreen: bo oni po prostu nie maja zielonego pojecia o takich rzeczach, taniej Ci wyjdzie podjechac do Muniora :mrgreen: ja mam do niego 540 km i to zaden problem nie byl

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 wrz 2014, 21:10

matek10912 pisze: ja mam do niego 540 km i to zaden problem nie byl
Do dziś, nikt twojego rekordu odległości do mnie ,nie pobił 8-) choć ostatnio kolega Adamf ,zblizył się do twojego rekordu,po przegonił 420 km ;-) w jedną stronę

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 08 wrz 2014, 21:30

ale po kilku wiztrach u Ciebie jestem o wiele madrzejszy co do naszego motoru i osprzetu <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl