Witam panowie
po wymianie krokowca z powodu falujących obrotów jest lipa obroty nie falują ale trzyma na zimnym 1400 powoli rozgzrewając silnik obroty spadają na 1100 a na 800 dopiero przy 90stopniach wcześniej tak nie było znajomy mówił żeby zrobić adaptację krokowca vagiem ale nie mam procedury a on nie pamięta odpięcie aku nie pomaga w vagu w adaptacji na kanale 00 robiłem test i wskoczyło 000 i wcisnołem save wtedy zapytał czy akceptuje wsc i kliknołem ok ale jak zrobić adaptację krokowca w kompendium wiedzy na temat tego silnika kolega filon napisał że jest w pliku rar ale nie mogę go znaleźć jestem z okolic Lublina dużo wiem na temat tego silnika ale tego nie ogarnołem proszę o kontakt mój email kgajewski2@wp.pl
a i ja z chęcią pomogę przy tym silniku
[B4 2.6 ABC] adaptacja krokowca
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Odłączenie akumulatora na kilka godzin czy zapisanie 0 w kanale 00 adaptacji powinno ją skasować. Przynajmniej tak jest u mnie że po długim odłączeniu akumulatora przez jakiś czas mam jałowe na 1200 nawet na rozgrzanym silniku. Tak samo kasuje się adaptacja paliwa bo zwykle mam 0.7xx a bezpośrednio po odłączeniu wraca na 1.000.
Właściwe obroty pojawiają się szybciej gdy często podczas jazdy wrzuca się na luz (np. przy jeździe miejskiej).
Jeszcze w którymś bloku pomiarowym jest wyszczególniona nauczona wartość i aktualna, tylko nie pamiętam jakie wartości powinny być aby było najlepiej.
Chyba adaptacje można skasować w kanale 01 adaptacji
https://audi80.pl/abc-adaptacja-vag- ... htm#687347
Nawet nie trzeba wpisywać loginu.
To chyba widziałeś: https://audi80.pl/a6-pb-kompendium-w ... t67831.htm
Zobacz jeszcze w blokach pomiarowych czy działa ci styk zamknięcia przepustnicy.
Właściwe obroty pojawiają się szybciej gdy często podczas jazdy wrzuca się na luz (np. przy jeździe miejskiej).
Jeszcze w którymś bloku pomiarowym jest wyszczególniona nauczona wartość i aktualna, tylko nie pamiętam jakie wartości powinny być aby było najlepiej.
Chyba adaptacje można skasować w kanale 01 adaptacji
https://audi80.pl/abc-adaptacja-vag- ... htm#687347
Nawet nie trzeba wpisywać loginu.
To chyba widziałeś: https://audi80.pl/a6-pb-kompendium-w ... t67831.htm
Zobacz jeszcze w blokach pomiarowych czy działa ci styk zamknięcia przepustnicy.
dzięki widziałem te tematy jeśli chodzi o przepustnicę to kąt otwarcia w vagu to 0 czasami 0.4
wiec chyba ok po naciśnięciu na gaz kąt otwarcia zmienia się więc chyba ok jednak wcześniej
na zimno po odpaleniu miał 1100 a pochwili schodził na ok 800 i tak powinno być a teraz jest 1400 a na 800 schodzi dopiero przy 90 stopniach potem przez cały dzień ok a rano znowu lipa
na vagu 0 błędów odczyty na blokach w normie spróbuję jeszcze z kanałem 01 i odpiszę co i jak , zrobię zdjęcia i wstawię odczyty z bloków na nagrzanym silniku bo może coś mi umknęło
wiec chyba ok po naciśnięciu na gaz kąt otwarcia zmienia się więc chyba ok jednak wcześniej
na zimno po odpaleniu miał 1100 a pochwili schodził na ok 800 i tak powinno być a teraz jest 1400 a na 800 schodzi dopiero przy 90 stopniach potem przez cały dzień ok a rano znowu lipa
na vagu 0 błędów odczyty na blokach w normie spróbuję jeszcze z kanałem 01 i odpiszę co i jak , zrobię zdjęcia i wstawię odczyty z bloków na nagrzanym silniku bo może coś mi umknęło
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W ABC głównym sygnałem o zamkniętej przepustnicy jest styk (on/off) którego stan widać w grupie 009 blok 2 a nie dane z potencjometru. To takie małżeństwo starych rozwiązań z nowymi.kaamiloos pisze: te tematy jeśli chodzi o przepustnicę to kąt otwarcia w vagu to 0 czasami 0.4
Zobacz temperaturę zassanego powietrza 002 blok 4. I napisz co jakie masz wartości w grupie 006.
w końcu bardzo konkretna osoba ja mam 38 lat
oto linki do zdjęć z vaga proszę o interpretację
zimny
https://imageshack.com/i/exV3scZHp
https://imageshack.com/i/p9E0P7hmp
nagrzany a ostatni link po kilku kilkumetrowej jeździe
https://imageshack.com/i/exAeZwUzp
https://imageshack.com/i/f04E0xBAp
https://imageshack.com/i/eyn7CZMLp
https://imageshack.com/i/idJgi2kAp
https://imageshack.com/i/knLTqoZMp
[ Dodano: 2014-09-07, 22:04 ]
już odpowiadam na twoje pytania
kanał 002 blok czwarty na zimnym temp powietrza 21 stopni na dworze 23
na rozgrzanym 69 stopni a temp silnika 96
na kanale 9 blok 2 wartość 1 na zimnym i ciepłym czyli off
na kanale 6 wartości 42, 50, 0, 4 ( na ciepłym silniku gdy pracuje
czujniki sprawdzone zmierzone miernikiem potencjometr przepustnicy też zmierzony problem jest nadal wyzerowanie sterownika nie pomogło krokowy sprawdzony ponownie i zmierzony jest ok chyba żę na blokach jest żle ale wyżej są dane i linki to proszę oceńcie . Muszę ten problem ogarnąć bo dla mnie dobry = 100% sprawny samochód
a i jeszcze doszedł 1 problem teraz na zimnym to nie zapala za 1 razem tylko za 2
za 1 kręcę chwilę i załapie ale zaraz zgaśnie bo tak jakby nie chodził na kilku garach
za 2 razem pali ale problem taki sam jak na początku opisałem
[ Dodano: 2014-09-08, 20:57 ]
proszę o pomoc w moim problemie
oto linki do zdjęć z vaga proszę o interpretację
zimny
https://imageshack.com/i/exV3scZHp
https://imageshack.com/i/p9E0P7hmp
nagrzany a ostatni link po kilku kilkumetrowej jeździe
https://imageshack.com/i/exAeZwUzp
https://imageshack.com/i/f04E0xBAp
https://imageshack.com/i/eyn7CZMLp
https://imageshack.com/i/idJgi2kAp
https://imageshack.com/i/knLTqoZMp
[ Dodano: 2014-09-07, 22:04 ]
już odpowiadam na twoje pytania
kanał 002 blok czwarty na zimnym temp powietrza 21 stopni na dworze 23
na rozgrzanym 69 stopni a temp silnika 96
na kanale 9 blok 2 wartość 1 na zimnym i ciepłym czyli off
na kanale 6 wartości 42, 50, 0, 4 ( na ciepłym silniku gdy pracuje
czujniki sprawdzone zmierzone miernikiem potencjometr przepustnicy też zmierzony problem jest nadal wyzerowanie sterownika nie pomogło krokowy sprawdzony ponownie i zmierzony jest ok chyba żę na blokach jest żle ale wyżej są dane i linki to proszę oceńcie . Muszę ten problem ogarnąć bo dla mnie dobry = 100% sprawny samochód
a i jeszcze doszedł 1 problem teraz na zimnym to nie zapala za 1 razem tylko za 2
za 1 kręcę chwilę i załapie ale zaraz zgaśnie bo tak jakby nie chodził na kilku garach
za 2 razem pali ale problem taki sam jak na początku opisałem
[ Dodano: 2014-09-08, 20:57 ]
proszę o pomoc w moim problemie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak to wszystko wygląda dobrze. Zobacz czy jak wciśniesz lekko gaz to czy zmieni się 1 na kanale 009.
Jeszcze możesz poszukać nieszczelności w kolektorze bo może gdzieś ciągnie lewe powietrze poza silniczkiem krokowym.
Te dane wyglądają OK, chyba u mnie w ostatnim jest trochę więcej na rozgrzanym silniku ale jakoś nie rozkminiłem od czego dokładnie jest ta ostatnia wartość.kaamiloos pisze:na kanale 6 wartości 42, 50, 0, 4 ( na ciepłym silniku gdy pracuje
Jeszcze możesz poszukać nieszczelności w kolektorze bo może gdzieś ciągnie lewe powietrze poza silniczkiem krokowym.
Też możliwe że wysiada pompa paliwa albo któryś z dwóch czujników położenia wału bo zazwyczaj przy ich awarii jest problem z odpalaniem oraz falowaniem obrotów.kaamiloos pisze:za 1 kręcę chwilę i załapie ale zaraz zgaśnie bo tak jakby nie chodził na kilku garach
za 2 razem pali ale problem taki sam jak na początku opisałem
dzięki za opinię, sprawdziłem czujniki i potencjometr oprócz tych 2 czujników
sprawdzę też to co radzisz na kanale 9 oraz pompę paliwa bo już tylko to zostało ale to pod koniec tygodnia jak dojdę o co chodzi to na pewno odpiszę .
Jeśli chodzi o wszelkie dane dotyczące sprawdzania czujników potencjometru i wielu innych rzeczy to wszystko jest w autodacie po polsku oraz tabele i kody usterek .
dane te sprawdzone z literaturą na kilku autach
[ Dodano: 2014-10-04, 19:49 ]
palenie na zimnym rozwiązany
za małe było ciśnienie paliwa wykonane czynności
1. wymieniona pompka paliwa
2. dla pewności regulator ciśnienia
3. czyszczenie kosza w baku (był duży syf)
pali na zimnym i na ciepłym oraz nie ma spadków mocy
natomiast problem wysokich obrotów na zimnym pozostał
po odpaleniu silnika obroty 1400-1500 po chwili spadają na 1100 a na 800
dopiero po nagrzaniu silnika
przydała by się jeszcze procedura adaptacji krokowca którą się robi w 2.6 ale nie mogę znaleźć jeśli ktoś ma to proszę o udostepnienie
sprawdzę też to co radzisz na kanale 9 oraz pompę paliwa bo już tylko to zostało ale to pod koniec tygodnia jak dojdę o co chodzi to na pewno odpiszę .
Jeśli chodzi o wszelkie dane dotyczące sprawdzania czujników potencjometru i wielu innych rzeczy to wszystko jest w autodacie po polsku oraz tabele i kody usterek .
dane te sprawdzone z literaturą na kilku autach
[ Dodano: 2014-10-04, 19:49 ]
palenie na zimnym rozwiązany
za małe było ciśnienie paliwa wykonane czynności
1. wymieniona pompka paliwa
2. dla pewności regulator ciśnienia
3. czyszczenie kosza w baku (był duży syf)
pali na zimnym i na ciepłym oraz nie ma spadków mocy
natomiast problem wysokich obrotów na zimnym pozostał
po odpaleniu silnika obroty 1400-1500 po chwili spadają na 1100 a na 800
dopiero po nagrzaniu silnika
przydała by się jeszcze procedura adaptacji krokowca którą się robi w 2.6 ale nie mogę znaleźć jeśli ktoś ma to proszę o udostepnienie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 lis 2023, 13:20
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
Re: [B4 2.6 ABC] adaptacja krokowca
Wiem ze temat mocno odgrzewany
Czy udalo sie opanowac temat obrotow - mam podobny problem
Czy udalo sie opanowac temat obrotow - mam podobny problem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.6 ABC] adaptacja krokowca
Ja ostatnio widziałem przypadek w ABC gdzie nie było stałego zasilania ECU (kabel skorodował się oderwał) i krokowiec i był cofany do zera do zgaszeniu a później przy starcie myślał że otwarty był w pozycji 0. Chyba krokowy da się zaadaptować w basic setting w której grupie.