Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] adaptacja krokowca

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
kaamiloos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 06 wrz 2014, 22:44
Lokalizacja: świdnik

[B4 2.6 ABC] adaptacja krokowca

Post autor: kaamiloos » 07 wrz 2014, 11:46

Witam panowie
po wymianie krokowca z powodu falujących obrotów jest lipa obroty nie falują ale trzyma na zimnym 1400 powoli rozgzrewając silnik obroty spadają na 1100 a na 800 dopiero przy 90stopniach wcześniej tak nie było znajomy mówił żeby zrobić adaptację krokowca vagiem ale nie mam procedury a on nie pamięta odpięcie aku nie pomaga w vagu w adaptacji na kanale 00 robiłem test i wskoczyło 000 i wcisnołem save wtedy zapytał czy akceptuje wsc i kliknołem ok ale jak zrobić adaptację krokowca w kompendium wiedzy na temat tego silnika kolega filon napisał że jest w pliku rar ale nie mogę go znaleźć jestem z okolic Lublina dużo wiem na temat tego silnika ale tego nie ogarnołem proszę o kontakt mój email kgajewski2@wp.pl
a i ja z chęcią pomogę przy tym silniku

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 07 wrz 2014, 12:06

Odłączenie akumulatora na kilka godzin czy zapisanie 0 w kanale 00 adaptacji powinno ją skasować. Przynajmniej tak jest u mnie że po długim odłączeniu akumulatora przez jakiś czas mam jałowe na 1200 nawet na rozgrzanym silniku. Tak samo kasuje się adaptacja paliwa bo zwykle mam 0.7xx a bezpośrednio po odłączeniu wraca na 1.000.
Właściwe obroty pojawiają się szybciej gdy często podczas jazdy wrzuca się na luz (np. przy jeździe miejskiej).

Jeszcze w którymś bloku pomiarowym jest wyszczególniona nauczona wartość i aktualna, tylko nie pamiętam jakie wartości powinny być aby było najlepiej.

Chyba adaptacje można skasować w kanale 01 adaptacji
https://audi80.pl/abc-adaptacja-vag- ... htm#687347

Nawet nie trzeba wpisywać loginu.

To chyba widziałeś: https://audi80.pl/a6-pb-kompendium-w ... t67831.htm

Zobacz jeszcze w blokach pomiarowych czy działa ci styk zamknięcia przepustnicy.

kaamiloos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 06 wrz 2014, 22:44
Lokalizacja: świdnik

Post autor: kaamiloos » 07 wrz 2014, 12:55

dzięki widziałem te tematy jeśli chodzi o przepustnicę to kąt otwarcia w vagu to 0 czasami 0.4
wiec chyba ok po naciśnięciu na gaz kąt otwarcia zmienia się więc chyba ok jednak wcześniej
na zimno po odpaleniu miał 1100 a pochwili schodził na ok 800 i tak powinno być a teraz jest 1400 a na 800 schodzi dopiero przy 90 stopniach potem przez cały dzień ok a rano znowu lipa
na vagu 0 błędów odczyty na blokach w normie spróbuję jeszcze z kanałem 01 i odpiszę co i jak , zrobię zdjęcia i wstawię odczyty z bloków na nagrzanym silniku bo może coś mi umknęło

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 07 wrz 2014, 13:38

kaamiloos pisze: te tematy jeśli chodzi o przepustnicę to kąt otwarcia w vagu to 0 czasami 0.4
W ABC głównym sygnałem o zamkniętej przepustnicy jest styk (on/off) którego stan widać w grupie 009 blok 2 a nie dane z potencjometru. To takie małżeństwo starych rozwiązań z nowymi.

Zobacz temperaturę zassanego powietrza 002 blok 4. I napisz co jakie masz wartości w grupie 006.

kaamiloos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 06 wrz 2014, 22:44
Lokalizacja: świdnik

Post autor: kaamiloos » 07 wrz 2014, 19:24

w końcu bardzo konkretna osoba ja mam 38 lat
oto linki do zdjęć z vaga proszę o interpretację

zimny
https://imageshack.com/i/exV3scZHp
https://imageshack.com/i/p9E0P7hmp

nagrzany a ostatni link po kilku kilkumetrowej jeździe

https://imageshack.com/i/exAeZwUzp
https://imageshack.com/i/f04E0xBAp
https://imageshack.com/i/eyn7CZMLp
https://imageshack.com/i/idJgi2kAp
https://imageshack.com/i/knLTqoZMp

[ Dodano: 2014-09-07, 22:04 ]
już odpowiadam na twoje pytania
kanał 002 blok czwarty na zimnym temp powietrza 21 stopni na dworze 23
na rozgrzanym 69 stopni a temp silnika 96
na kanale 9 blok 2 wartość 1 na zimnym i ciepłym czyli off
na kanale 6 wartości 42, 50, 0, 4 ( na ciepłym silniku gdy pracuje

czujniki sprawdzone zmierzone miernikiem potencjometr przepustnicy też zmierzony problem jest nadal wyzerowanie sterownika nie pomogło krokowy sprawdzony ponownie i zmierzony jest ok chyba żę na blokach jest żle ale wyżej są dane i linki to proszę oceńcie . Muszę ten problem ogarnąć bo dla mnie dobry = 100% sprawny samochód
a i jeszcze doszedł 1 problem teraz na zimnym to nie zapala za 1 razem tylko za 2
za 1 kręcę chwilę i załapie ale zaraz zgaśnie bo tak jakby nie chodził na kilku garach
za 2 razem pali ale problem taki sam jak na początku opisałem

[ Dodano: 2014-09-08, 20:57 ]
proszę o pomoc w moim problemie

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 09 wrz 2014, 10:28

Tak to wszystko wygląda dobrze. Zobacz czy jak wciśniesz lekko gaz to czy zmieni się 1 na kanale 009.
kaamiloos pisze:na kanale 6 wartości 42, 50, 0, 4 ( na ciepłym silniku gdy pracuje
Te dane wyglądają OK, chyba u mnie w ostatnim jest trochę więcej na rozgrzanym silniku ale jakoś nie rozkminiłem od czego dokładnie jest ta ostatnia wartość.
Jeszcze możesz poszukać nieszczelności w kolektorze bo może gdzieś ciągnie lewe powietrze poza silniczkiem krokowym.

kaamiloos pisze:za 1 kręcę chwilę i załapie ale zaraz zgaśnie bo tak jakby nie chodził na kilku garach
za 2 razem pali ale problem taki sam jak na początku opisałem
Też możliwe że wysiada pompa paliwa albo któryś z dwóch czujników położenia wału bo zazwyczaj przy ich awarii jest problem z odpalaniem oraz falowaniem obrotów.

kaamiloos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 06 wrz 2014, 22:44
Lokalizacja: świdnik

Post autor: kaamiloos » 09 wrz 2014, 16:43

dzięki za opinię, sprawdziłem czujniki i potencjometr oprócz tych 2 czujników
sprawdzę też to co radzisz na kanale 9 oraz pompę paliwa bo już tylko to zostało ale to pod koniec tygodnia jak dojdę o co chodzi to na pewno odpiszę .
Jeśli chodzi o wszelkie dane dotyczące sprawdzania czujników potencjometru i wielu innych rzeczy to wszystko jest w autodacie po polsku oraz tabele i kody usterek .
dane te sprawdzone z literaturą na kilku autach

[ Dodano: 2014-10-04, 19:49 ]
palenie na zimnym rozwiązany
za małe było ciśnienie paliwa wykonane czynności

1. wymieniona pompka paliwa
2. dla pewności regulator ciśnienia
3. czyszczenie kosza w baku (był duży syf)

pali na zimnym i na ciepłym oraz nie ma spadków mocy

natomiast problem wysokich obrotów na zimnym pozostał
po odpaleniu silnika obroty 1400-1500 po chwili spadają na 1100 a na 800
dopiero po nagrzaniu silnika
przydała by się jeszcze procedura adaptacji krokowca którą się robi w 2.6 ale nie mogę znaleźć jeśli ktoś ma to proszę o udostepnienie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga