Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Zalewa go i LPG sie wylacza samoczynnie WTF?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

[B4 2.0 ABT] Zalewa go i LPG sie wylacza samoczynnie WTF?

Post autor: panda86 » 07 wrz 2014, 07:26

Witam,

Mam taki problem jak w temacie.. auto jezdzilo dobrze i naraz od tak zaczelo go zalewac.. nie da sie jechac na benzynie ani na gazie bo jak przelaczy sie na gaz to samochynnie znowu sie wylacza i wskakuje na benzyne.. poczatkowo byly takie objawy ze zle chodzil na zimnym a teraz na cieplym silniku.
Ecu pokaujee blad sondy i tps'u. Dodatkowo wywala blad interfejsu podczas proby skasowania błędów. . Mechanik rozklada rece a mnie juz trafia ze nie moge jeździć swoim autem...

Jakie macie pomysly i co moge sprawdzic? Mysle o niebieskim czujniku oraz czujniku zasysanego powietrza w puszcze filtra powietrza..

pls help!
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2014, 16:16 przez panda86, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 wrz 2014, 09:00

Może masz coś ze sterownikiem od gazu że ci przełącza na benzynę. Nie powinien się przełączyć (gaz I i II generacji) na benzynę do momentu zgaśnięcia silnika.

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 07 wrz 2014, 10:15

Nawet jezeli np dostawalby jakis zly sygnal np z sondy?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 wrz 2014, 10:25

panda86 pisze:Nawet jezeli np dostawalby jakis zly sygnal np z sondy?
Tak. Jeśli sygnał zaniknie to po prostu przestanie regulować. Jeśli sygnał będzie jakieś "śmieciowy" a gazownik w swojej "mądrości" ustawił duży zakres pracy silniczka krokowego to będzie jechał na gazie ale może szarpać lub/i dużo palić ale nie przełączy się na benzynę.

Aby sterownika gazu I lub II generacji przełączył na benzynę musi nastąpić.
1. zanik sygnału obrotów (zgaśnięcie silnika, coś nie łączy lub uszkodzenie sterownika)
2. zanik plusa po zapłonie (wyłączenie zapłonu, coś nie łączy lub uszkodzenie sterownika)
3. ustawienie pracy na benzynie poniżej określonych obrotów

Napisz jaki masz sterownik/przełącznik od gazu. Bo np. autronic al700 lubił się psuć od wilgoci.

Kolejna sprawa to jeśli masz zewnętrzny przekaźnik do odcinania wtrysku to możesz odłączyć sterownik gazu i podłączyć kablem elektrozawór pod bezpiecznik pompy paliwa. Wtedy gaz będzie podawany (z odcięciem wtrysku przez przekaźnik) w momencie gdy silnik pracuje. Jeśli dasz przełącznik na tym kablu to będziesz mógł sobie przełączać benzyna-gaz bez sterownika od gazu.

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 07 wrz 2014, 12:56

Sterownik to bodajże bingo. Jutro odbieram auto od mechanika.. i zawiozę do drugiego albo sam będę kombinował... :/

EDIT:

Ostatecznie z kilku względów nie odebrałem samochodu... na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak:

Zmieniony ECU silnika, nowa sonda bo stara podobno nie działała... do podmiany 3x gaźnik w pełni uzbrojony w krokowce, wtryski, potencjometry przepustnicy...

niestety, auto momentami chodzi normalnie, równo, odpowiednio wkręca się na obroty... za chwilę nie wiadomo dlaczego silnik zaczyna nierówno pracować.. delikatnie go zalewa chyba, bo po dodaniu gazu na rożnych obrotach dostaje za dużo paliwa i wali z wydechu czarne kłębki dymu...

Panowie macie jakiekolwiek pomysły / sugestie..?? Mi brak pomysłów a mechanikowi na dzień dzisiejszy również....

najdziwniejsze jest to że przez X czasu chodzi dobrze za moment X czasu źle, za moment znowu zaczyna wariować...

Wymieniłem jeszcze czujnik niebieski, sprawdzałem na kompie, pokazuje dobre wartości.. na zimnym i na ciepłym silniku.., podstawa wtrysku ta gumowa.. bo może ciągnie gdzieś łapie powietrze.. - niestety zostaje bez auta i co najgorsze nie wiem co go boli...

Na gazie te same objawy.. jbc

H E L P ! ! ! :(

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 wrz 2014, 10:51

Może coś z układem wysokiego napięcia (cewka, przewody, rozdzielacz, świece). Bo czasem jak sterownik lpg świruje to może to być spowodowane uszkodzonymi przewodami. Kable sterownika gazu często znajdują się w pobliżu przewodów WN. Sygnał obrotów też jest brany z cewki. A cewka jak nie ma dobrego ujścia iskry na przewody (dlatego nie powinno się odpalać auta z odłączonymi fajkami) bo to "cofa" napięcie na uzwojenie pierwotne i duży prąd idzie na wejście cewki.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2014, 12:27 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 14 wrz 2014, 12:18

Dzięki Aldi,

Jednak auto na chwilę obecną nie działa dobrze na benzynie i też go zalewa.. Gaz zostawiamy na później jak na PB będzie jak w książce.. dzieje się tak na benzynie.. auto mieliśmy podłączone do kompa, na chodzie, silnik wariuje a błędów zero..

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 wrz 2014, 12:29

Może ciągnie gdzieś lewe powietrze np. przez przewód od serwa.
Wg. mnie nie należy rezygnować ze sprawdzania na lpg bo to pomoże wyeliminować układ paliwowy jako przyczynę problemu. Dawką gazu bardzo łatwo jest kręcić aby uzyskać właściwą pracę w przeciwieństwie do benzyny. Jak uzyska się dobrą pracę na gazie to znaczy że układ zapłonowy i mechanika jest ok i trzeba brać się za samą benzynę.

Sprawdzany był rozrząd i wyprzedzenie zapłonu?

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 14 wrz 2014, 13:45

Rozrząd robiony stosunkowo niedawno cały, bo rolka rozrządu powiedziała pa pa i rozpadła się na 2 części.. więc robiona była głowa oraz nowy rozrząd.. po tym czasie auto jeździło i byłem szczęśliwy na jakieś 2 tygodnie.. gdy nagle nie wiem dlaczego zaczęło go zalewać... co do wyprzedzenia zaplonu to nie wiem.. ale mowie, nie dzieje sie tak caly czas.. jest moment ze auto chodzi jak powinno (moment w sensie kilkudziesieciu sekund.. moze kilka minut), ten przewod od serwa na szczescie mam na podmianke.. wiec zobacze.

Mechanik jest ogolnie rpzeciwnikiem gazu, wiec chce wpierw miec auto dzialajace na benzynie... chociaż zawsze dajemu przelaczyc aie samochodwi na gaz i sprawdzamy czy tam nadal wystyepuja te objawy - no coz.. to ja jemu place nie on mi.. - final ma byc taki ze auto ma dzialac.. ostatecznie faktycznie przewioze go do 2 mechanika... :/

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 17 wrz 2014, 17:55

Może czujnik temperatury niebieski + lambda. Warto sprawdzić

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 17 wrz 2014, 22:46

jak już wspomniałem... - obie rzeczy sprawdzone - są obie nowe.. komp nie daje żadnych błędów! a autko robi swoje... fochy..

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 17 wrz 2014, 23:55

Zrób może adaptacje na nowo. Faktycznie może sterownik od lpg szwankuje. Sprawdz czy masz ustawioną lambde na masa

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 28 wrz 2014, 20:56

powodem tego calego zamieszania byl czujnik halla (o ile dobrze napisalem), w aparacie zaplonowym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl