[B4 2.0 ABT] Duże spalanie LPG
Ok, wyregulowałem centralkę tak jak opisywaliście na forum.
PWA ustawiłem na 110
potem ustawiłem parownik aby sonda oscylowała na wolnych obrotach skok (0-0,7V) sinusoida ładna
następnie otwarcie krokowca min-20, max+20, przy obciążeniu min-30, max+30.
Dałem Bingo w tryb nauki, PWA ustawiło się na 106 i tak zostawiłem.
Sonda nadal oscyluję od 0 do 0,7V
Czy dobrze zrobiłem ?
PWA ustawiłem na 110
potem ustawiłem parownik aby sonda oscylowała na wolnych obrotach skok (0-0,7V) sinusoida ładna
następnie otwarcie krokowca min-20, max+20, przy obciążeniu min-30, max+30.
Dałem Bingo w tryb nauki, PWA ustawiło się na 106 i tak zostawiłem.
Sonda nadal oscyluję od 0 do 0,7V
Czy dobrze zrobiłem ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dobrze, ale napisz (co ważniejsze) w jakim zakresie pracuje krokowy na wolnych obrotach, podniesionych obrotach na biegu jałowy i najlepiej podczas jazdy?Lasgo07 pisze:Sonda nadal oscyluję od 0 do 0,7V
Czy dobrze zrobiłem ?
Jak w każdych z ww. warunków pracuje w tym samym zakresie to jest idealnie. Jak przy im większym otwarciu przepustnicy coraz bardziej odjeżdża to już gorzej. A jak zaczyna brakować tego nadmiernego zakresu regulacji +30/-30 to już jest bardzo źle.
Wg. mnie spalanie też nie jest złe. To u mnie w rodzinie jest ABK z sekwencyjnym gazem, które pali 11l w trasie (może by paliło mniej gdyby nie słabe wtryski lpg).
Jeszcze możesz ustawić aby krokowy szybciej się zamykał niż otwierał to ponoć zmniejsza spalanie gazu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
[B4 2.0 ABT] Duże spalanie LPG - pomocy
Witam,
nie mam już siły do mechaników i do samego auta , więc może tu ktoś rozwiąże problem.
Mam 80 B4 ABT 2.0 66kW.
Miałem instalację 2 gen. BRC, z silnikiem krokowym, zaczął mi dużo palić.
Gaziarze stwierdzili, że padł sterownik, i że założą śrubę i będzie OK.
Założyli, nie było ok, paliła 13-15l.
Po dłuższym okresie, stwierdziłem, żeby założyli z powrotem krokowca. Okazało się, że uszkodzona jest sonda, kupiłem i wymieniłem.
Założyli instalację Bingo-M, na silniku krokowym.
Spalanie niestety dalej jest wysokie ok 14-15 L/100. Zrobiłem na butli 35, 250 km, z tego 140 autostradami. Starałem się jechać eco, w mieście do 2,5-3 tys, autostradą 130km/h.
Wymieniłem ostatnio czujnik szary temp, ten od deski rozdzielczej. Bo mi trochę okłamywał, teraz mi pokazuje na trasie prawie równe 90 stopni.
Byłem u innych gaziarzy, sprawdzili, wszystko OK, reduktor OK, nie trzeba regulować.
Nie mam już pomysłu co może być, rura od ciepłego powietrza założona, wężyk od sterowania też. Kiedyś mi spadł i paliło dużo, więc zwróciłem na to uwagę.
Więc do rzeczy:
- nowa sonda
- nowa instalacja LPG niestety bez reduktora (ma 9 lat), była robiony regeneracja 2 lata temu,
- sprawdzane przez dwa różne serwisy LPG.
- byłem ostatnio na stacji diagnostycznej na przeglądzie, nie stwierdzili ulatniania się gazu.
Jakieś pomysły co może jeszcze być powodem takiego spalania? :roll: pamiętam czasy jak robiłem na butli lekko 340-350 km.
Pozdrawiam.
nie mam już siły do mechaników i do samego auta , więc może tu ktoś rozwiąże problem.
Mam 80 B4 ABT 2.0 66kW.
Miałem instalację 2 gen. BRC, z silnikiem krokowym, zaczął mi dużo palić.
Gaziarze stwierdzili, że padł sterownik, i że założą śrubę i będzie OK.
Założyli, nie było ok, paliła 13-15l.
Po dłuższym okresie, stwierdziłem, żeby założyli z powrotem krokowca. Okazało się, że uszkodzona jest sonda, kupiłem i wymieniłem.
Założyli instalację Bingo-M, na silniku krokowym.
Spalanie niestety dalej jest wysokie ok 14-15 L/100. Zrobiłem na butli 35, 250 km, z tego 140 autostradami. Starałem się jechać eco, w mieście do 2,5-3 tys, autostradą 130km/h.
Wymieniłem ostatnio czujnik szary temp, ten od deski rozdzielczej. Bo mi trochę okłamywał, teraz mi pokazuje na trasie prawie równe 90 stopni.
Byłem u innych gaziarzy, sprawdzili, wszystko OK, reduktor OK, nie trzeba regulować.
Nie mam już pomysłu co może być, rura od ciepłego powietrza założona, wężyk od sterowania też. Kiedyś mi spadł i paliło dużo, więc zwróciłem na to uwagę.
Więc do rzeczy:
- nowa sonda
- nowa instalacja LPG niestety bez reduktora (ma 9 lat), była robiony regeneracja 2 lata temu,
- sprawdzane przez dwa różne serwisy LPG.
- byłem ostatnio na stacji diagnostycznej na przeglądzie, nie stwierdzili ulatniania się gazu.
Jakieś pomysły co może jeszcze być powodem takiego spalania? :roll: pamiętam czasy jak robiłem na butli lekko 340-350 km.
Pozdrawiam.
Cześć.
Benzyny dużo pali?
Może łapie lewe powietrze. Sprawdź dokładnie to, bo to ważne.
Sprawdź czujnik temperatury, ten co 'idzie' do ECU. Przy temperaturze ok 0-2 st. powinien mieć ok. 5,4 kilooma, przy nagrzanym silniku ok. 215 om.
Ciśnienie na cylindrach ok. Jak pracuje na benzynie jak jest zimny/ ciepły w miarę równo ?
[ Dodano: 2014-12-21, 17:44 ]
Przepraszam 2 razy tabelka ...
Benzyny dużo pali?
Może łapie lewe powietrze. Sprawdź dokładnie to, bo to ważne.
Sprawdź czujnik temperatury, ten co 'idzie' do ECU. Przy temperaturze ok 0-2 st. powinien mieć ok. 5,4 kilooma, przy nagrzanym silniku ok. 215 om.
Ciśnienie na cylindrach ok. Jak pracuje na benzynie jak jest zimny/ ciepły w miarę równo ?
[ Dodano: 2014-12-21, 17:44 ]
Przepraszam 2 razy tabelka ...
Większość zakładów sprawdza ustawienia gazu na postoju. Jeśii masz miernik elekroniczny podepnij sie pod sondę (szukajka podpowie jak) i przejedź z nim. Np. na 4 biegu 90km/h i sprawdź jakie wskazania ma w voltach 0-1V. (powinno pracować w granicach 0,5V np. 0.75 a 0,25). Sprawdź też czy jak go bujniesz do 100 to czy nie gaśnie po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu.
Może to abstrakcje ale jaki masz rozmiar opon, czy nie trzymają Ci klocki w którymś zacisku, SPRAWDŹ ciśnienie w oponach tylko nie na oko a manometrem. Wywal niepotrzebne graty z bagażnika i te co leżą na dywanikach.
Może to abstrakcje ale jaki masz rozmiar opon, czy nie trzymają Ci klocki w którymś zacisku, SPRAWDŹ ciśnienie w oponach tylko nie na oko a manometrem. Wywal niepotrzebne graty z bagażnika i te co leżą na dywanikach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 paź 2014, 20:42
[B4 2.0 ABT] Bardzo wysokie spalanie lpg.
Witam od dłuzszego czasu moje audi lubi sporo wychlać, przeważnie 16-17l gazu w cyklu mieszanym dojerzdzam do szkoły 10km i wracam, w audi wymieniłem swiece, mikser na 38mm, filtr powietrza czysty, byłem chyba juź z 6 razy u różnych gaziazy i jakakolwiek regulacja nie pomaga, wpadlem na pomysl ze moze to byc uszkodzona sonda, ale znajomy mechNik powiedzial mi ze sonda az tak duzego znaczenia w starszych samochodach nie ma, nie wiem na ile mu wierzyć, spalania na benzynie dokładnego nie wiem bo na benzynie duzo nie jeżdżę a na dodatek teraz padla mi pompka paliwa, ale wydaje mi sie ze miesci sie z normie, a wiec panowie co tu moze jeszcze miec znaczenie bo juz nie mam sił do tego samochodu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 paź 2014, 20:42
chodzi o abt, instalacja II generacji(chyba, nie znam się na lpg, gaziarz regulował mi ją tylko śrubką a attuator jest obok tej śrubi, o ile wgl jest to attuator) od 3 lat, chyba stag, parownik lovato, auto kupiłem jakoś we wrześniu i wtedy spalanie wychodziło mi 13l/100, byłem na regulacji, koleś wlozył sonde w tłumik, ale nic nie pomogła, z czasem spalanie wzrasało az zatrzymalo sie na max 17l, potem byłem jescze kilka razy u róznch gazowików i tak jak wyzej napisałem.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2014, 14:07 przez marcin320_13, łącznie zmieniany 4 razy.
tomek1010, rok temu wymieniłem gumę która przytrzymuje filtr, taka duża podkładka. Niby była nie popękana ale jest nowa.
Sprawdziłem czujnik przy ok 80 stopniach miał ok 270 om. Wymieniałem go jakieś 4 lata temu, wydaję mi się, że jest OK.
ArasLDZ, miałem teraz problem z blokującym się klockiem, ale mi nie hamował na jedną stronę bo się zablokował, raczej nie blokował koła, raczej poczułbym w jeździe. Będę teraz robił modernizację hamulców, więc będę miał pewność, że jest OK.
Rozmiar opon jest fabryczny, koła 15". Ciśnienie sprawdzam co pewien czas.
Jeżdżę głównie sam, lub z 1 dodatkową osobą. Dawniej przy pełnym załadunku, np. 4-5 osób, paliło ok 10-11 przy szybkiej autostradowej jeździe.
Zauważyłem też kłopot z prędkością maksymalną, po tych modernizacjach nie chciało mi jechać więcej niż 160km/h, teraz nie sprawdzałem. Podczas ostatniej przejażdżki przebujało się do 160km/h i nie próbowałem niestety więcej, ale tak jakby mu brakowało mocy od tej prędkości.
Sprawdziłem czujnik przy ok 80 stopniach miał ok 270 om. Wymieniałem go jakieś 4 lata temu, wydaję mi się, że jest OK.
ArasLDZ, miałem teraz problem z blokującym się klockiem, ale mi nie hamował na jedną stronę bo się zablokował, raczej nie blokował koła, raczej poczułbym w jeździe. Będę teraz robił modernizację hamulców, więc będę miał pewność, że jest OK.
Rozmiar opon jest fabryczny, koła 15". Ciśnienie sprawdzam co pewien czas.
Jeżdżę głównie sam, lub z 1 dodatkową osobą. Dawniej przy pełnym załadunku, np. 4-5 osób, paliło ok 10-11 przy szybkiej autostradowej jeździe.
Zauważyłem też kłopot z prędkością maksymalną, po tych modernizacjach nie chciało mi jechać więcej niż 160km/h, teraz nie sprawdzałem. Podczas ostatniej przejażdżki przebujało się do 160km/h i nie próbowałem niestety więcej, ale tak jakby mu brakowało mocy od tej prędkości.