Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Duże spalanie LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 wrz 2014, 17:12

Lasgo07, no to musisz poczekać na aldi'ego on tu spec od lpg, ja jak do tej pory to tylko stag'a nauczyłem się regulować ustawiać he

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 14 wrz 2014, 21:19

Ok, wyregulowałem centralkę tak jak opisywaliście na forum.

PWA ustawiłem na 110
potem ustawiłem parownik aby sonda oscylowała na wolnych obrotach skok (0-0,7V) sinusoida ładna

następnie otwarcie krokowca min-20, max+20, przy obciążeniu min-30, max+30.
Dałem Bingo w tryb nauki, PWA ustawiło się na 106 i tak zostawiłem.

Sonda nadal oscyluję od 0 do 0,7V

Czy dobrze zrobiłem ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 wrz 2014, 21:26

Lasgo07 pisze:Sonda nadal oscyluję od 0 do 0,7V

Czy dobrze zrobiłem ?
Dobrze, ale napisz (co ważniejsze) w jakim zakresie pracuje krokowy na wolnych obrotach, podniesionych obrotach na biegu jałowy i najlepiej podczas jazdy?

Jak w każdych z ww. warunków pracuje w tym samym zakresie to jest idealnie. Jak przy im większym otwarciu przepustnicy coraz bardziej odjeżdża to już gorzej. A jak zaczyna brakować tego nadmiernego zakresu regulacji +30/-30 to już jest bardzo źle.

Wg. mnie spalanie też nie jest złe. To u mnie w rodzinie jest ABK z sekwencyjnym gazem, które pali 11l w trasie (może by paliło mniej gdyby nie słabe wtryski lpg).

Jeszcze możesz ustawić aby krokowy szybciej się zamykał niż otwierał to ponoć zmniejsza spalanie gazu.

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 14 wrz 2014, 21:45

aldi, Na podwyższonych obrotach jak i wolnych krokowiec pracuje w ustawionym zakresie. Nie brakuje mu zakresu. Nawet powiedziałbym ma zapasu trochę. Skacze sobie od 90 PWA do 110

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 wrz 2014, 21:51

Lasgo07 pisze:Skacze sobie od 90 PWA do 110
Ale w każdym zakresie obrotów chodzi na tych 90-100?
Bo dla mnie jest różnica między pracą cały czas w tym samym zakresie (90-110) a mieszczeniem się w zakresie +30/-30

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 14 wrz 2014, 22:03

aldi, Tak cały czas chodzi w tym zakresie niezależnie od obrotów

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 wrz 2014, 09:17

No to jest idealnie. Możesz zmniejszyć zakres pracy krokowaca jak się zawsze przy 110 krokach.

Przy tej regulacji przy puszczeniu gazu nadal szarpie? Może zmniejszenie zakresu pracy krokowca by pomogło.

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 15 wrz 2014, 20:21

aldi, Poprawiłem zakres pracy krokowca troszkę ale jeszcze nie testowałem czy szarpie czy nie. Ustawiłem też jak proponowałeś szybkość zamykania się krokowca.

W dodatku przestało mi śmierdzieć gazem w kabinie więc regulacja chyba pomogła. Stestuję ile teraz spali i dam znać czy się poprawiło ;)

Kordas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2014, 16:53
Lokalizacja: Małopolska

[B4 2.0 ABT] Duże spalanie LPG - pomocy

Post autor: Kordas » 21 gru 2014, 17:11

Witam,
nie mam już siły do mechaników i do samego auta ;), więc może tu ktoś rozwiąże problem.
Mam 80 B4 ABT 2.0 66kW.
Miałem instalację 2 gen. BRC, z silnikiem krokowym, zaczął mi dużo palić.
Gaziarze stwierdzili, że padł sterownik, i że założą śrubę i będzie OK.
Założyli, nie było ok, paliła 13-15l.
Po dłuższym okresie, stwierdziłem, żeby założyli z powrotem krokowca. Okazało się, że uszkodzona jest sonda, kupiłem i wymieniłem.
Założyli instalację Bingo-M, na silniku krokowym.
Spalanie niestety dalej jest wysokie ok 14-15 L/100. Zrobiłem na butli 35, 250 km, z tego 140 autostradami. Starałem się jechać eco, w mieście do 2,5-3 tys, autostradą 130km/h.
Wymieniłem ostatnio czujnik szary temp, ten od deski rozdzielczej. Bo mi trochę okłamywał, teraz mi pokazuje na trasie prawie równe 90 stopni.
Byłem u innych gaziarzy, sprawdzili, wszystko OK, reduktor OK, nie trzeba regulować.
Nie mam już pomysłu co może być, rura od ciepłego powietrza założona, wężyk od sterowania też. Kiedyś mi spadł i paliło dużo, więc zwróciłem na to uwagę.
Więc do rzeczy:
- nowa sonda
- nowa instalacja LPG niestety bez reduktora (ma 9 lat), była robiony regeneracja 2 lata temu,
- sprawdzane przez dwa różne serwisy LPG.
- byłem ostatnio na stacji diagnostycznej na przeglądzie, nie stwierdzili ulatniania się gazu.

Jakieś pomysły co może jeszcze być powodem takiego spalania? :roll: pamiętam czasy jak robiłem na butli lekko 340-350 km.

Pozdrawiam.

tomek1010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 20 gru 2014, 20:42
Lokalizacja: St-ce

Post autor: tomek1010 » 21 gru 2014, 17:43

Cześć.
Benzyny dużo pali?
Może łapie lewe powietrze. Sprawdź dokładnie to, bo to ważne.
Sprawdź czujnik temperatury, ten co 'idzie' do ECU. Przy temperaturze ok 0-2 st. powinien mieć ok. 5,4 kilooma, przy nagrzanym silniku ok. 215 om.

Ciśnienie na cylindrach ok. Jak pracuje na benzynie jak jest zimny/ ciepły w miarę równo ?

Obrazek

[ Dodano: 2014-12-21, 17:44 ]
Przepraszam 2 razy tabelka ...

ArasLDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:54

Post autor: ArasLDZ » 23 gru 2014, 22:24

Większość zakładów sprawdza ustawienia gazu na postoju. Jeśii masz miernik elekroniczny podepnij sie pod sondę (szukajka podpowie jak) i przejedź z nim. Np. na 4 biegu 90km/h i sprawdź jakie wskazania ma w voltach 0-1V. (powinno pracować w granicach 0,5V np. 0.75 a 0,25). Sprawdź też czy jak go bujniesz do 100 to czy nie gaśnie po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu.
Może to abstrakcje ale jaki masz rozmiar opon, czy nie trzymają Ci klocki w którymś zacisku, SPRAWDŹ ciśnienie w oponach tylko nie na oko a manometrem. Wywal niepotrzebne graty z bagażnika i te co leżą na dywanikach.

marcin320_13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 paź 2014, 20:42

[B4 2.0 ABT] Bardzo wysokie spalanie lpg.

Post autor: marcin320_13 » 24 gru 2014, 23:38

Witam od dłuzszego czasu moje audi lubi sporo wychlać, przeważnie 16-17l gazu w cyklu mieszanym dojerzdzam do szkoły 10km i wracam, w audi wymieniłem swiece, mikser na 38mm, filtr powietrza czysty, byłem chyba juź z 6 razy u różnych gaziazy i jakakolwiek regulacja nie pomaga, wpadlem na pomysl ze moze to byc uszkodzona sonda, ale znajomy mechNik powiedzial mi ze sonda az tak duzego znaczenia w starszych samochodach nie ma, nie wiem na ile mu wierzyć, spalania na benzynie dokładnego nie wiem bo na benzynie duzo nie jeżdżę a na dodatek teraz padla mi pompka paliwa, ale wydaje mi sie ze miesci sie z normie, a wiec panowie co tu moze jeszcze miec znaczenie bo juz nie mam sił do tego samochodu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 gru 2014, 08:39

marcin320_13, zdaje mi się że to wina regulacji lpg ale tu kolega aldi, być może coś więcej ale tu więcej szczegółów by trzeba chociażby co to za instalacja. No i pytanie czy temat dotyczy ABT jak w temacie czy ABK jak w profilu masz :?:

marcin320_13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 paź 2014, 20:42

Post autor: marcin320_13 » 25 gru 2014, 14:56

chodzi o abt, instalacja II generacji(chyba, nie znam się na lpg, gaziarz regulował mi ją tylko śrubką a attuator jest obok tej śrubi, o ile wgl jest to attuator) od 3 lat, chyba stag, parownik lovato, auto kupiłem jakoś we wrześniu i wtedy spalanie wychodziło mi 13l/100, byłem na regulacji, koleś wlozył sonde w tłumik, ale nic nie pomogła, z czasem spalanie wzrasało az zatrzymalo sie na max 17l, potem byłem jescze kilka razy u róznch gazowików i tak jak wyzej napisałem.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2014, 14:07 przez marcin320_13, łącznie zmieniany 4 razy.

Kordas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2014, 16:53
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Kordas » 26 gru 2014, 11:32

tomek1010, rok temu wymieniłem gumę która przytrzymuje filtr, taka duża podkładka. Niby była nie popękana ale jest nowa.
Sprawdziłem czujnik przy ok 80 stopniach miał ok 270 om. Wymieniałem go jakieś 4 lata temu, wydaję mi się, że jest OK.

ArasLDZ, miałem teraz problem z blokującym się klockiem, ale mi nie hamował na jedną stronę bo się zablokował, raczej nie blokował koła, raczej poczułbym w jeździe. Będę teraz robił modernizację hamulców, więc będę miał pewność, że jest OK.
Rozmiar opon jest fabryczny, koła 15". Ciśnienie sprawdzam co pewien czas.
Jeżdżę głównie sam, lub z 1 dodatkową osobą. Dawniej przy pełnym załadunku, np. 4-5 osób, paliło ok 10-11 przy szybkiej autostradowej jeździe.

Zauważyłem też kłopot z prędkością maksymalną, po tych modernizacjach nie chciało mi jechać więcej niż 160km/h, teraz nie sprawdzałem. Podczas ostatniej przejażdżki przebujało się do 160km/h i nie próbowałem niestety więcej, ale tak jakby mu brakowało mocy od tej prędkości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl