Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S2 2.2 3B] Błędy proszę o pomoc

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
marcinsobi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 28 lis 2012, 09:47
Lokalizacja: Police ,SE

[S2 2.2 3B] Błędy proszę o pomoc

Post autor: marcinsobi » 09 wrz 2014, 15:36

witam świeżo zakupiona S2 z silnikiem 2.2 3B (w tagach nie ma 3B czyżby mało popularne ;-) )
wracając do tematu
mam takie błędy
00513 czujnik kata obrotów walu G-28 ,z tym myślę sobie poradzę ,kupie nowy
00519 czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym G-71 ,podpowiedzcie gdzie go szukać ?,czy to jest ten na kolektorze u góry ,czy ten w puszcze sterownika MOTRONIC ?(apropo gdzie ona się znajduje)
i ostatni
65535.U48023 to pewnie od sterownika ABS ,da się coś z tym zrobić czy tylko wymiana na inny ?
z góry dzięki za podpowiedzi
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2014, 08:52 przez marcinsobi, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 09 wrz 2014, 15:53

czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, to mapsensor, on jest w komputerze silnika, w nogach pasażera.
Błąd g28 występuje zawsze, jeśli się bada błędy silnika na zapłonie, a nie na pracującym silniku. Jeśli tak było robione, to należy ten błąd zignorować.
65535 to błąd braku komunikacji, piszą, że też uszkodzony sterownik.

diagnoza tego silnika to nie takie hop siup, bo na przykład błędu przepływki nie pokaże, jak jest walnięta, chyba, że ją wypniesz, to wtedy tak.

Czujnik w kolektorze ten od góry to czujnik temperatury powietrza dolotowego.

marcinsobi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 28 lis 2012, 09:47
Lokalizacja: Police ,SE

Post autor: marcinsobi » 09 wrz 2014, 16:31

Dzięki dlatego pytam FACHOWCÓW
no nic czyli na pierwszy ogień idzie map sensor ,i wymienię tez sterownik od ABS (65535 wyczytałem ze ten błąd możne być z nim związany )
a odnośnie ABS to mam tak ze praktycznie jak się auto zatrzymuje to ten się załącza za każdym razem nie ważne czy jadę szybko czy wolno ,
dzięki innemu forum ogarnolem S8 to i z tym mam nadzieje sobie poradzę
ps. ogólnie silnik chodzi dobrze ale czuje drobne szarpnięcia przy przyspieszaniu

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 09 wrz 2014, 22:35

Tak jak kolega LEO napisał.
00513 - będzie zawsze na zgaszonym silniku i tak ma być.
00519 - może wyskakiwać przez nieszczelność na przewodach podciśnieniowych
(pomiędzy kolektorem ssącym , regulatorem ciśnienia paliwa a MAP sensorem "G71")
I stąd będziesz miał szarpnięcia przy przyspieszaniu.

Co do ABSu to zabrudzona koronka przegubu lub nie odpowiednia odległość czujnika ABS od koronki na przegubie (max 1.2mm)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 09 wrz 2014, 22:44

zresztą cały układ podciśnieniowy jest do wymiany i przejrzenia, tam jest parę ładnych metrów wężyków ale lepiej to zrobić już, zanim będziesz szukał dziury w całym i nie wiedział co się dzieje.

marcinsobi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 28 lis 2012, 09:47
Lokalizacja: Police ,SE

Post autor: marcinsobi » 10 wrz 2014, 08:00

dzięki za porady
rzeczywiste g28 nie świeci na włączonym silniku (jeden problem mniej :-) )
i tak jak piszecie najpierw zmienię wężyki bo to najtańszy element (już zlikwidowałem jakaś dziwna pseudo złączkę ),koszt nowego sterownika ok 3000zl na ebay ,sam sensor ok 400-800zl
i tak z ciekawości rozebrałem sterownik i w środku zamontowany jest map sensor 250kpa a powinien być chyba 200?,no i widzę ze 2 układy scalone są zmienione ,zresztą po podłączeniu zamiast nazwy sterownika pojawia się nazwa ABT Tunning 260 :mrgreen:

Z ABS to dziwna sprawa ,załącza się zawsze jak już auto staje
Czy zahamuje szybko czy wolno to pedał "drży". Jest błąd 65535 ,tu wymienię sterownik ABS po pieniądze nie duże i posprawdzam czujniki

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 wrz 2014, 08:24

masz program, który wymaga mapsensora 250 kPa więc takiego szukaj, z silników AAN najlepiej.

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 10 wrz 2014, 11:12

Koledzy ujęli już prawie wszystko. :-)

W razie czego mam MAP Sensory 250kpa ;-)


Błąd 65535 to błąd sumy kontrolnej wsadu do sterownika. NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z ABSem. Te chipsy ABT wyglądają raczej na samoróbkę ;) Nie musisz się przejmować tym błędem, auto będzie normalnie śmigało.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2014, 11:23 przez DeS, łącznie zmieniany 1 raz.

marcinsobi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 28 lis 2012, 09:47
Lokalizacja: Police ,SE

Post autor: marcinsobi » 10 wrz 2014, 11:18

ok , daj mi cenę na PW

sprawa wygląda tak
z tymi wężykami podciśnienia to normalnie masakra, poparciale i dziurawe i nie podłączone
i teraz proszę o jakieś porady jak powinny być podłączone
gdzie podłączyć ten wężyk co idzie wzdłuż bloku silnika ,w tej rurce izolacyjnej i idzie w dol kolo turbiny ,niestety u mnie sobie dynda i nie za bardzo mogę namierzyć gdzie go wcinać ,ciasno tam
i czy do zaworu watergate tez coś powinno być podłączone bo u mnie nic nie jest

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 wrz 2014, 20:28

Podbijam temat bo pewnie dopisałeś treść do wiadomości a nikt nie dostał przez to powiadomienia ani nie ma informacji na forum że coś dopisałeś.

Tu od 30 strony masz podłączenie N75 i DV: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_111.PDF

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 13 wrz 2014, 17:48

http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1

niech ta strona stanie się Twoim przyjacielem... ;)

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 14 wrz 2014, 00:30

Z kolektora ssącego wychodzą 3 przewody. W kolejności dowolnej podłączasz je po kolei do:

1. Regulatora ciśnienia paliwa.
2. Zaworu odcinającego DV - plastykowy w wężu turbo->IC.
3. Plastykowego wężyka idącego wzdłuż grodzi, który podaje ciśnienia właśnie do MAP Sensora w sterowniku.

marcinsobi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 28 lis 2012, 09:47
Lokalizacja: Police ,SE

Post autor: marcinsobi » 14 wrz 2014, 12:01

wszystko podłączone ,silnik chodzi jakby równiej, błąd G-71 niestety dalej jest
podłączyłem wszystko według etki

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 14 wrz 2014, 19:57

Czy masz wskaźnik doładowania? Jakie osiągasz doładowanie i przy jakich obrotach?

P.S. Popraw nazwę tematu, bo aż w oczy kłuje. Skoro wiemy, że masz 3B to wykreśl ABY ;)

marcinsobi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 28 lis 2012, 09:47
Lokalizacja: Police ,SE

Post autor: marcinsobi » 15 wrz 2014, 07:45

wskaźnika już nie ma ,był wpięty(zaraz przy sterowniku,nie wiem czy tak możne być? ) jakiś dziwny mały ale nie wiem czy wskazywał poprawnie ,
max co na nim wyskakiwało to ok 0,5-0,7 przy ok 4000obr ale to było przy uszkodzonych wężykach
po pracy najwyżej wepnę go jeszcze raz i zobaczę co wyjdzie teraz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl