Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S2 2.2 3B] Błędy proszę o pomoc

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 wrz 2014, 08:57

Wskaźnik Twoim przyjacielem, więc go wepnij na stałe najlepiej, może być w wężyk idący do komputera, choć lepiej byłoby bezpośrednio w kolektor, ale to nie ma większego znaczenia.

jeśli miałeś takie wskazania, i one się nie zmienią, to wymień N75 na sprawny.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 wrz 2014, 08:58

marcinsobi pisze:S2 z silnikiem 2.2 3B (w tagach nie ma 3B czyżby mało popularne )
pewnie tak ale już dodałem <ok>

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 15 wrz 2014, 09:11

Załóż go szybko ponownie. Do testów możesz mieć nawet taki instalacyjny ze sklepu z pneumatyką przyczepiony na tyrtytkę

0,7 to faktycznie mało, ale biorą pod uwagę, że auto jest niesprawne to nawet lepiej, że tylko tyle. <ok>

Ja za zakupem N75 bym jeszcze poczekał i eliminował błędy z ECU, po czym szukał doładowania (ze wskaźnikiem).

:-)

marcinsobi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 28 lis 2012, 09:47
Lokalizacja: Police ,SE

Post autor: marcinsobi » 15 wrz 2014, 09:41

jasne
w silniku to zostały już tylko te 2
65535
+ 00519 od g 71
tak myślę żeby jeszcze sprawdzić węże od intercoolera ,to po tym jak sprawdzę ciśnienie
dam znać

[ Dodano: 2014-09-16, 07:46 ]
założyłem ten wskaźnik z powrotem i niestety max co pokazuje to ok 0,3 przy 4000obr
wężyki sprawdzone ponownie i wszystko z nimi ok
kurcze jest gorzej jak z popękanymi wężykami ,zauważyłem jeszcze ze zawór odcinający (Nr 18)
nie jest oryginalny ,jest wsadzony jakiś Polski znacznie większy zamiennik ,ciężko było się w niego wpiąć bo średnice miał znacznie większa, może to jego wina? no nic trzeba szukać jakiegoś oryginału





rozebrałem wszystkie zwrotnice i w jednej był pęknięty pierścień który się przesunął i zasłonił czujnik dla świętego spokoju zmieniłem tez sterownik i ABS działa jak powinien
walka z G71 trwa ;-)

[ Dodano: 2014-09-30, 07:59 ]
odkryłem ze intercooler jest pęknięty
czeka mnie wymiana na inny (kurde ciężko znaleźć używany oryginał ,cena w ASO ok 4000 zł)

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 31 paź 2014, 19:28

Cześć,

przez to, że post się nie odświeżył doczytałem dopiero dzisiaj.

Intercooler możesz spróbować zespawać, byle nie było konieczności zaślepiania cel.

W razie czego mam szczelne IC z 3B.

Zawór DV załóż Boscha 710P lub metalowy odpowiednik np. ProPerfekt. Zrób foto swojego - chętnie obejrzymy. :)

Powodzenia

marcinsobi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 28 lis 2012, 09:47
Lokalizacja: Police ,SE

Post autor: marcinsobi » 22 lis 2014, 21:31

witam po krótkiej przerwie ;-)
dalej niestety mam błąd związany g G71
wężyki podciśnienia zmienne,węzę od turbo -intecooler nowe,nowy szczelny intercooler,nowy zawór DV
zamontowany wskaźnik ciśnienia
i tak ,jak auto pracuje na wolnych pokazuje -0,5 podciśnienia(czy tak powinno być?),w momencie przyspieszenia dochodzi do max 0,5 ,przy odpuszczeniu gazu spada -0,8 i wraca -0,5
co mogę jeszcze sprawdzić ? czy map sensor do wymiany?
auto jeździ powiedzmy normalnie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 lis 2014, 10:29

marcinsobi pisze:i tak ,jak auto pracuje na wolnych pokazuje -0,5 podciśnienia(czy tak powinno być?),w momencie przyspieszenia dochodzi do max 0,5 ,przy odpuszczeniu gazu spada -0,8 i wraca -0,5
Takie podciśnienia są ok.
Choć podciśnienie na wolnych obrotach w większości silników (różnych producentów różnych pojemności) jest w okolicach 0,35-0,40, więc albo ten typ tak ma albo oznacza to jakąś usterkę silnika (rozrząd, źle ustawiony zapłon, zła mieszanka paliwowo-powietrzna, zapłon, wyeksploatowanie silnika).

Te odczyty wziąłeś z zegara doładowania czy z ECU silnika?

marcinsobi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 28 lis 2012, 09:47
Lokalizacja: Police ,SE

Post autor: marcinsobi » 23 lis 2014, 11:06

odczyty ze wskaźnika (miałem dwa wskaźniki-praktycznie na dwóch takie same)
czyli wychodzi ze wężyki podciśnienia już ok ? tak?

nowy zawór DV mam teraz taki jak z linka
http://www.do88.se/sv/artiklar/gfb-dv-t ... entil.html

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 23 lis 2014, 17:26

a N75 jest nowy ? Proszę o jasną odpowiedź. I Nie pytam o DV tylko N75.

marcinsobi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 28 lis 2012, 09:47
Lokalizacja: Police ,SE

Post autor: marcinsobi » 23 lis 2014, 17:54

Ten jest jeszcze stary
zregeneruje go albo kupie nowy i dam znac
dzięki za podpowiedź

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 lis 2014, 18:10

marcinsobi pisze:czyli wychodzi ze wężyki podciśnienia już ok ? tak?
Chodziło mi o podciśnienia i nadciśnienia w kolektorze (czyli to co pokazuje się na wskaźniku) są OK. A nie przewody podciśnieniowe są dobre.

Da się vagiem wejść w bloki pomiarowe? Bo tam powinny być procenty wysterowania PWM i jeśli są bardzo duże to może oznaczać że coś jest nie tak z N75 albo turbo umiera i sterownik otwierając N75 na długi czas próbuje wydusić z turbosprężarki więc ciśnienia.

marcinsobi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 28 lis 2012, 09:47
Lokalizacja: Police ,SE

Post autor: marcinsobi » 23 lis 2014, 18:52

wiem o co ci chodziło ;-) ,po prostu wywnioskowałem ze skoro wskaźnik pokazuje ciśnienia
to już nie muszę szukać nieszczelności w wężykach
niestety nie mogę wejść w bloki(opcja nie obsługiwana w mojej maszynce)
co do turbo wygląda ok ,nie ma luzów na ośce,nie gwiżdże, nie rzuca olejem
skupie się wiec na N75

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 23 lis 2014, 18:55

W trzybe jest tylko blok zerowy i błędy. Nic więcej.

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 24 lis 2014, 11:00

Osiągane ciśnienie doładowania 0.5 b ara to na seryjnym programie, czy zmodyfikowanym? Dla seryjnego to jest ciut ponad awarię, ale skoro masz cały czas błąd MAP Sensora to jest to zrozumiałe.

Sprawdź zawór WG - odkręć pokrywkę, sprawdź stan sprężyny i membrany. Membrana nie może być dziurawa, a sprężyna przesadnie miękka. Skontroluj również węże od N75 od WG. Sam N75 też faktycznie warto by było wymienić na nowy. Stary jeśli jest w oryginalnym miejscu pewnie dawno się upiekł :-)

marcinsobi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 28 lis 2012, 09:47
Lokalizacja: Police ,SE

Post autor: marcinsobi » 24 lis 2014, 14:30

ciśnienie 0,5 to na tych kościach ala tuningowych (jak na zdjęciach wcześniej),nie mam oryginałów (może masz takie do sprzedania?btw)
nowy N75 zamówiony ,wężyki już założone nowe
o sprawdzę ten WG jeszcze
tak dodam ze po odpuszczeniu gazu słychać charakterystyczne psssssssssss

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl