[B4 2.6 ABC] Identyfikacja elementu kolektora ssącego
[B4 2.6 ABC] Identyfikacja elementu kolektora ssącego
Cześć, jak w temacie.
Dziwna sprawa, wygląda na to że jest to miejsce na cięgło z gruszki podciśnienia (której nie ma), ale czy w 2.6 v6 abc były sterowniki przepustnic w kolektorze? czy w ogóle te przepustnice były w 2.6 abc? mi się zdaje że tylko w 2.8... (przynajmniej z tego co zdążyłem wyczytać),
Wielka prośba o pomoc, mam styczność z tym silnikiem od kilku tygodni i dopiero zaczynam go dopieszczać po poprzednim właścicielu.
A dodam jeszcze że jak przesunę dźwigienkę zew zdjęcia to zaczyna coś cykać w silniku.
Auto na sekwencji ale widać że wcześniej miało zwykły przepływowy założony...
Dziwna sprawa, wygląda na to że jest to miejsce na cięgło z gruszki podciśnienia (której nie ma), ale czy w 2.6 v6 abc były sterowniki przepustnic w kolektorze? czy w ogóle te przepustnice były w 2.6 abc? mi się zdaje że tylko w 2.8... (przynajmniej z tego co zdążyłem wyczytać),
Wielka prośba o pomoc, mam styczność z tym silnikiem od kilku tygodni i dopiero zaczynam go dopieszczać po poprzednim właścicielu.
A dodam jeszcze że jak przesunę dźwigienkę zew zdjęcia to zaczyna coś cykać w silniku.
Auto na sekwencji ale widać że wcześniej miało zwykły przepływowy założony...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To jest kolektor od 2.8 bo jest w 100% metalowy i masz te dźwigienki od klapek w kolektorze.
Nie jest to przypadkiem silnik 2.8? Tutaj na pierwszym obrazku od góry masz gdzie szukac numeru: http://12v.org/engine/index.php?section=id
Daj zdjęcie całej komory silnika.
Nie jest to przypadkiem silnik 2.8? Tutaj na pierwszym obrazku od góry masz gdzie szukac numeru: http://12v.org/engine/index.php?section=id
Daj zdjęcie całej komory silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli to ABC to jestem ciekaw jak rozwiązali temat silniczka krokowego bo są różne między AAH a ABC. ABC ma prawdziwy silniczek krokowy a w AAH jest zawór sterowany sygnałem PWM. Choć na górze pierwszego zdjęcia widać kawałek jakiegoś patentu.
Przy kolektorze z 2.8 porządniejszy wystrzał może narobić szkód wyrywając klapki srające ten kolektor.
U siebie mógłbyś uruchomić te klapki, może poprawiłoby to osiągi. Tylko trzeba z układu do shift lighta zrobić sterowanie zaworem otwierającym siłownik. Tylko znów trzeba by zasobnik podciśnienia dorzucić aby to działało.
Przy kolektorze z 2.8 porządniejszy wystrzał może narobić szkód wyrywając klapki srające ten kolektor.
U siebie mógłbyś uruchomić te klapki, może poprawiłoby to osiągi. Tylko trzeba z układu do shift lighta zrobić sterowanie zaworem otwierającym siłownik. Tylko znów trzeba by zasobnik podciśnienia dorzucić aby to działało.
dokładniej w którym miejscu? na górze zdjęcia może być albo filtr do gazu, przyczepiony do rozpórki albo jeszcze wyżej, elektrozawór gazowy, a obok tego zawór jednostronny :)dam zdjęcie po pracy, dokładniejsze, każdego ciekawego miejsca.aldi pisze:... na górze pierwszego zdjęcia widać kawałek jakiegoś patentu.
.
Gdzie krokowca szukać? dobrze kojarzę że gdzieś w przedniej części silnika? pod cewkami?
Ogólnie to jak przesuwam ten dzyndzel to mi zaczyna cykać coś, więc zapewne śrubki są poluzowane od tych przepustnic....
A co do zasobnika podciśnienia, mam dostęp do skasowanej 80-tki więc dało by się coś wyrezać ostatecznie z dostępnych części...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Elektrozawory od gazu gazu przy sekwencji występują tylko na rurce doprowadzającej ciekły gaz ewentualnie parowniku. Tutaj jest gruby gumowy wąż i do coś co wygląda trochę jak silniczek krokowy od gazu albo od wolnych obrotów. Zresztą w tym miejscu znajduje się "silniczek krokowy" w AAH i ABC. Może ktoś na silniczku krokowym od gazu zrobić stabilizacje wolnych obrotów.
Owszem jest to silniczek krokowy, "wejście i wyjście" do kolektora jest bardzo blisko siebie. a numer silnika to *ABC 0864xx. jeden z przewodów podciśnienia jest podłączony do elektrozaworu od gazu który pomiędzy parownikiem a filtrem.
Załatwiam sobie części od 2.8, siłownik i zasobnik podciśnienia.
Załatwiam sobie części od 2.8, siłownik i zasobnik podciśnienia.