Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Identyfikacja elementu kolektora ssącego

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
karol.strak

[B4 2.6 ABC] Identyfikacja elementu kolektora ssącego

Post autor: karol.strak » 15 wrz 2014, 15:31

Cześć, jak w temacie.

Dziwna sprawa, wygląda na to że jest to miejsce na cięgło z gruszki podciśnienia (której nie ma), ale czy w 2.6 v6 abc były sterowniki przepustnic w kolektorze? czy w ogóle te przepustnice były w 2.6 abc? mi się zdaje że tylko w 2.8... (przynajmniej z tego co zdążyłem wyczytać),

Wielka prośba o pomoc, mam styczność z tym silnikiem od kilku tygodni i dopiero zaczynam go dopieszczać po poprzednim właścicielu.

A dodam jeszcze że jak przesunę dźwigienkę zew zdjęcia to zaczyna coś cykać w silniku.

Auto na sekwencji ale widać że wcześniej miało zwykły przepływowy założony...

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 wrz 2014, 15:49

To jest kolektor od 2.8 bo jest w 100% metalowy i masz te dźwigienki od klapek w kolektorze.

Nie jest to przypadkiem silnik 2.8? Tutaj na pierwszym obrazku od góry masz gdzie szukac numeru: http://12v.org/engine/index.php?section=id

Daj zdjęcie całej komory silnika.

karol.strak

Post autor: karol.strak » 15 wrz 2014, 15:55

Tak też podejrzewałem, zapewne poprzedniemu właścicielowi na przelotowym gazie go rozerwało, sprawdzę numer zaraz po robocie i dam znać...

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 wrz 2014, 16:09

Jeśli to ABC to jestem ciekaw jak rozwiązali temat silniczka krokowego bo są różne między AAH a ABC. ABC ma prawdziwy silniczek krokowy a w AAH jest zawór sterowany sygnałem PWM. Choć na górze pierwszego zdjęcia widać kawałek jakiegoś patentu.

Przy kolektorze z 2.8 porządniejszy wystrzał może narobić szkód wyrywając klapki srające ten kolektor.

U siebie mógłbyś uruchomić te klapki, może poprawiłoby to osiągi. Tylko trzeba z układu do shift lighta zrobić sterowanie zaworem otwierającym siłownik. Tylko znów trzeba by zasobnik podciśnienia dorzucić aby to działało.

karol.strak

Post autor: karol.strak » 15 wrz 2014, 16:26

aldi pisze:... na górze pierwszego zdjęcia widać kawałek jakiegoś patentu.
.
dokładniej w którym miejscu? na górze zdjęcia może być albo filtr do gazu, przyczepiony do rozpórki albo jeszcze wyżej, elektrozawór gazowy, a obok tego zawór jednostronny :)dam zdjęcie po pracy, dokładniejsze, każdego ciekawego miejsca.

Gdzie krokowca szukać? dobrze kojarzę że gdzieś w przedniej części silnika? pod cewkami?

Ogólnie to jak przesuwam ten dzyndzel to mi zaczyna cykać coś, więc zapewne śrubki są poluzowane od tych przepustnic....

A co do zasobnika podciśnienia, mam dostęp do skasowanej 80-tki więc dało by się coś wyrezać ostatecznie z dostępnych części... :-P

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 wrz 2014, 16:33

"Krokowiec" w AAH jak i ABC jest przy przepustnicy.
Chodzi mi o tą część:
Obrazek

karol.strak

Post autor: karol.strak » 15 wrz 2014, 16:40

Zdaje mi się że to elektrozawór od gazu, sprawdzę jak będę szukał numerów i silniczka krokowego... zdam fotorelacje z poszukiwań :)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 wrz 2014, 16:47

Elektrozawory od gazu gazu przy sekwencji występują tylko na rurce doprowadzającej ciekły gaz ewentualnie parowniku. Tutaj jest gruby gumowy wąż i do coś co wygląda trochę jak silniczek krokowy od gazu albo od wolnych obrotów. Zresztą w tym miejscu znajduje się "silniczek krokowy" w AAH i ABC. Może ktoś na silniczku krokowym od gazu zrobić stabilizacje wolnych obrotów.

karol.strak

Post autor: karol.strak » 16 wrz 2014, 12:31

Owszem jest to silniczek krokowy, "wejście i wyjście" do kolektora jest bardzo blisko siebie. a numer silnika to *ABC 0864xx. jeden z przewodów podciśnienia jest podłączony do elektrozaworu od gazu który pomiędzy parownikiem a filtrem.

Obrazek

Obrazek

Załatwiam sobie części od 2.8, siłownik i zasobnik podciśnienia. :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga