[B4 1.9 1Z] Problem z cieknacym króćcem
[B4 1.9 1Z] Problem z cieknacym króćcem
Króciec od wody, trójnik, najpierw puszczalo gdzies wode na laczniu z silnikiem, poprawilem na szybko na silikon przed wyjazdem wakacyjnym ale g..no dalo, wymienilem na inny ori i tak samo, kupilem ori oring i nie cieknie w tamtym miejscu ale:
Wycieka z gornej sruby mocujacej króciec, mial ktos taka przypadlosc? puszcza gdzies w dziurze w bloku i wywala sruba?
Nie wina króćca bo mialem dwa ori i to samo i nie widze sensu kupowac zamiennika:/
Wycieka z gornej sruby mocujacej króciec, mial ktos taka przypadlosc? puszcza gdzies w dziurze w bloku i wywala sruba?
Nie wina króćca bo mialem dwa ori i to samo i nie widze sensu kupowac zamiennika:/
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Hmmm... a sprawdzałeś czy głowica przy tych gwintowanych otworach nie jest pęknięta? Może jest tam pęknięcie, które idzie od otworu wodnego do otworu na śrubę? Wyczyść dokładnie, zerknij i daj znać.
Jeśli okaże się, że masz pęknięcie, to dorażnym środkiem może być zakup uszczelki w płynie - nie wiem czy to nie to samo co silikon, ale są specjalne do tego celu produkty, np. w nowych autach (np. Subaru) zamiast standardowej uszczelki stosuje się właśnie taką wyciskaną jak silikon do uszczelnienia 2 połówek silnika typu Boxter.
Nałóż na śrubę (konkretnie na jej gwint) nie za dużo, wręcz ledwo co. Tylko aby w gwincie ta uszczelka siedziała. Posamruj też króciec wokół otworów na śruby (od strony głowicy) i zamontuj.
Przykręć z wyczuciem. Pamiętaj że kruciec to plastik, a uszczelka jednak nieco odstaje od niego - więc nie ściskaj na hama, Takie delikatne z wyczuciem dokręcenie śrub w zupełności będzie wystarczające.
Ew. zamiast tej uszczelki użyj po prostu silikonu - tylko pamiętaj delikatnie z ilością - bo jak faktyucznie masz pęknięcie to żeby ci się silikon nie dostał układu chłodzenia.
Pozdro i powodzenia
Jeśli okaże się, że masz pęknięcie, to dorażnym środkiem może być zakup uszczelki w płynie - nie wiem czy to nie to samo co silikon, ale są specjalne do tego celu produkty, np. w nowych autach (np. Subaru) zamiast standardowej uszczelki stosuje się właśnie taką wyciskaną jak silikon do uszczelnienia 2 połówek silnika typu Boxter.
Nałóż na śrubę (konkretnie na jej gwint) nie za dużo, wręcz ledwo co. Tylko aby w gwincie ta uszczelka siedziała. Posamruj też króciec wokół otworów na śruby (od strony głowicy) i zamontuj.
Przykręć z wyczuciem. Pamiętaj że kruciec to plastik, a uszczelka jednak nieco odstaje od niego - więc nie ściskaj na hama, Takie delikatne z wyczuciem dokręcenie śrub w zupełności będzie wystarczające.
Ew. zamiast tej uszczelki użyj po prostu silikonu - tylko pamiętaj delikatnie z ilością - bo jak faktyucznie masz pęknięcie to żeby ci się silikon nie dostał układu chłodzenia.
Pozdro i powodzenia
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja bym polecił oddać głowicę do sprawdzenia/naprawy. Trudno większe koszta. Ale przynajmniej dowiesz się gdzie jest pęknięcie i czy jest możliwe zaspawanie. Kiedyś oddawałem skrzynię biegów do spawania alu i powiem szczerze, że jak trafisz na dobry zakład to zrobią Ci to profesjonalnie. Przynajmniej będziesz wiedział czym jeździsz i że doraźne sposoby łatania,klejenia nie w dadzą się we znaki w najmniej nieoczekiwanym momencie np. wyjazdu na wakacje . Minus tego rozwiązania to koszt (szlif głowicy i nowa uszczelka). No chyba, że ktoś odważny Ci to pospawa w samochodzie bez zrzucania głowicy. Powodzenia!
Poczekam na finał tej historii. Proponuję i tak naprostsze rozwiązanie, nie wierzę aby głowica pękła w tym miejscu.bbbalbina pisze:Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem zanim odpiszesz..krótki pisze:Ja myślę, że jest małe pęknięcie. Wymiana na nowy ori jest jedynym lekarstwem. Nie polecam używki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żaden silkon nie jest tam potrzebny ,wystarczy dobry króciec i nowy oringcolorumia pisze: u siebie mam podobna sytuacje, po wklejeniu na silikon zaczęło cieknąc przez otwór mocujący, chyba jedynie zostaje wkleić go jeszcze nie żałując silikonu, ja za pierwszym razem dałem tylko w koło uszczelki i to może był błąd...
Problem polega na użyciu zbyt dużej siły podczas dokręcania krućca co skutkuje trwałym odkształceniem tworzywa. Po takiej operacji nie ma szans by oring utrzymał szczelność. Pamiętajmy że tam panuje ciśnienie ok 1 bar. A to nie jest mało. Sposób na to jest prosty. Nowy oring i masa uszczelniająca w skromnej ilości na całą powierzchnię krućca. Powinno dać radę. U mnie już tak 2 lata działa.
Wreszcie jakiś głos rozsądku.MUNIOR pisze:Żaden silkon nie jest tam potrzebny ,wystarczy dobry króciec i nowy oringcolorumia pisze: u siebie mam podobna sytuacje, po wklejeniu na silikon zaczęło cieknąc przez otwór mocujący, chyba jedynie zostaje wkleić go jeszcze nie żałując silikonu, ja za pierwszym razem dałem tylko w koło uszczelki i to może był błąd...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5480
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Patrząc w sklepie na nowe oringi , to są takie cienkie , że nie ma co ich nawet montować.
Gdy u mnie była wstawiana druga głowica i kolektor dolotowy, zmieniłem oringi na krućcach i odmie na znacznie grubsze niż te w sklepach, nie wiem czy to były metryczne czy calowe, ale były na stanie więc założyłem nowe grubsze oringi i nie mam problemu z cieknącym płynem.
Archiwizator allego nie działa, więc wleje link z allegro:
O-ring metryczny
O-ring calowy
Gdy u mnie była wstawiana druga głowica i kolektor dolotowy, zmieniłem oringi na krućcach i odmie na znacznie grubsze niż te w sklepach, nie wiem czy to były metryczne czy calowe, ale były na stanie więc założyłem nowe grubsze oringi i nie mam problemu z cieknącym płynem.
Archiwizator allego nie działa, więc wleje link z allegro:
O-ring metryczny
O-ring calowy
Witam, tak jak wcześniej pisałem po pierwszej nie udanej próbie nadszedł czas na podejście numer dwa który zakończył się sukcesem.
Po pierwsze trzeba dać coś na uszczelnienie tego miejsca połączenia króćca z głowica bo w moim przypadku występowały znaczne wżery w głowicy i oring by tego nie uszczelnił ( tak jak kolega wyżej pisał nie jest za gruby )
Zakupiłem nowy króciec Mayle 16PLN + pasta uszczelniająca. Dodam jeszcze ze dołożyłem podkładkę żeby lepiej docisnęła czujnik niebieski na moje miał za duzy luz i mogło by cienac przez niego.
Widać ze MEYLE nie za dobrze to wykonało.
Efekt końcowy zadowalający nie cieknie.
Po pierwsze trzeba dać coś na uszczelnienie tego miejsca połączenia króćca z głowica bo w moim przypadku występowały znaczne wżery w głowicy i oring by tego nie uszczelnił ( tak jak kolega wyżej pisał nie jest za gruby )
Zakupiłem nowy króciec Mayle 16PLN + pasta uszczelniająca. Dodam jeszcze ze dołożyłem podkładkę żeby lepiej docisnęła czujnik niebieski na moje miał za duzy luz i mogło by cienac przez niego.
Widać ze MEYLE nie za dobrze to wykonało.
Efekt końcowy zadowalający nie cieknie.