Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 17 wrz 2014, 17:42

_Dave pisze:ps. z czego te "k03 2072" jest?


Bodajże od VW&Audi 1.8Turbo 150KM

[ Dodano: 2014-09-17, 18:39 ]
Nie ogarniam jednej sprawy, znalazłem inną mapę K03 -2072 i właśnie wygląda całkiem inaczej.

https://www.rbracing-rsr.com/turbo/Turb ... 3_2072.gif

szopenn

Post autor: szopenn » 17 wrz 2014, 21:33

to nie jest mapa k03

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 17 wrz 2014, 21:35

szopenn, Tak jest napisane. Masz może mapę Td04 -11G od BMW TDS ? I masz info co trzeba przerabiać żeby zamontować to w TDI ?

szopenn

Post autor: szopenn » 17 wrz 2014, 21:49

tam jest napisane z jakiego to turba: 50304024004. Masz jakąś starą kserowana mapę.

Nry 2072 to:
53039700005 53039700013 53039880005 53039880013 53039900005 53039700025 53039700029 53039880025 53039880029


Obrazek
brabus124 pisze:Masz może mapę Td04 -11G od BMW TDS
nie raczej mapa niedostępna, film zaś macie po to żebyście zrozumieli, że TD04 to nie jest dobre turbo :-), ale jak chcecie to zakładajcie, wy się w sumie lubicie męczyć <ok>
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2014, 22:24 przez szopenn, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 17 wrz 2014, 22:00

szopenn, Całkiem dobrze sobie radzi te Td04 więc porównując z t2 i innymi starymi przeżytkami to myślę że jest lepsze. Podobnie wstaje a znów górę ma ładną. Widzisz nie wszyscy są napaleni żeby mieć mega mocny dół, poza tym niestety jeśli chcemy turbo na WG to trzeba wiedzieć czego się chce, albo dół albo góra, niby te k03-2072 powinno chodzić i na dole i na górze dobrze - w teorii, jak ktoś założy to chętnie zobaczę i film i logi i wykres z hamowni ;-) Na forum VW jeszcze nikt nie założył takiego cuda a tam dzieje się dużo więcej, więc może kogoś tam namówisz :-P

szopenn

Post autor: szopenn » 17 wrz 2014, 22:13

Widzisz brabus, ja Ci mówie jedno.. a ty swoje, bo zauważ że ja Tobie swojego jeszcze nie powiedziałem. (ale jak chcesz to zakładaj te TD04, to nie mój problem).

W większości przypadków, jak z ludźmi się gada na forum, to jest tak, że dopóki nie powiesz im tego co sami chcą usłyszeć, to nigdy nie będą zadowoleni. Jakbym Ci napisał, że poprawisz wszystko wydechem 65mm to założyłbyś, nic by się nie zmieniło, ale przyszedłbyś tu i napisał, że jest znaacznie lepiej. I tak by właśnie było.

brabus124 pisze:są napaleni żeby mieć mega mocny dół
a co chcą mieć, mega mocną górę? jak chcesz tą mega mocną góre zrobić?? z nastawnika?? jeżdżąc od 3000 do 5000? Stary... to nie audi R10, żeby pomykac na takich obrotach 300 na godzine, z taką filozofią się przerzuć na benzyne.

Jak się boisz momentu u dołu z dobrze dobranego turba to programem zabierz z dołu dawkę - gdzie widzisz problem? Wyjdzie Ci zdrowiej bo mniej paliwa spalisz a i turbo nie wstanie , bądź wstanie tam gdzie chcesz, czyli na górze, ale i bez dymu :-) A nie wielka locha, dołu brak.. a żeby było ciut góry to lanie ropy... i wtedy jest niby dobrze?

A propo niezła tu paranoja wychodzi, czy ty naprawdę nie chcesz żeby Turbo wstawało Ci wcześnie?? Jest to dla mnie zupełnie niezrozumiałe :lol:

brabus124 pisze:poza tym niestety jeśli chcemy turbo na WG to trzeba wiedzieć czego się chce, albo dół albo góra,
ale co ma WG do tego skoro ty wkładasz turbo, które według teorii nie do końca ma prawo wstawać i w praktyce nie wstaje... :-D to w końcu, wierzyć tej teorii? czy praktyce bo ja już nie wiem ;-)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 17 wrz 2014, 22:31

szopenn pisze:(ale jak chcesz to zakładaj te TD04, to nie mój problem).
Nie wiem skąd to wnioskujesz, ale nie napisałem że chcę :->

Twierdzisz że t15 to wspaniałe turbo, do 1.6.. owszem ale w 1.9 sam widzisz po mapach że przy 2000obr. masz największą sprawność tego turbo i wtedy rzeczywiście chodzi to dobrze, ale znów wg. map CHOKE LINE jest poniżej 3500obr. ale ty twierdzisz że skoro w 1.6 chodzi do 5tys. to w 1.9 będzie latać do 4500 ;-) spoko, najpierw sprawdź a później się popraw. Zresztą sam napisałeś że nie opłaca się kręcić powyżej CHOKE LINE.

Oczywiście chce żeby turbo wkręciło się jak najszybciej ale nie obcinając mi obrotów powyżej 3500obr. gdybym chciał się z tym pogodzić to dalej miałbym t15 :-P Wg ma do tego że przy tej wielkości turbo i podobnej wydajności przy zmiennej geo. wstałoby dużo szybciej - proste.. ale nie zrozumiałeś.

[ Dodano: 2014-09-17, 22:37 ]
Co do wydechu, to żebyś za mocno nie przeżywał to znów to napiszę, chcę DP 60mm-max63mm środkowy odcinek 55mm a końcowy na razie zostanie 50mm ori. z ori tłumikiem, a może w przyszłości pójdzie do końca 55mm i to wszystko, nigdy nie napisałem że będę robił wydech 65mm bo sam uważam to za nie potrzebne. I sam napisałeś że kolega Marcinas ma wydech 55mm a mnie krytykujesz... w sumie nie wiem za co. Na pewno wydechu nie zrobię większego niż 55mm (pomijając DP)

[ Dodano: 2014-09-17, 22:41 ]
Co do dołu to napisałem że mi się znudził mocny dół, ale może zbyt dosłownie to napisałem, wybacz... czasem trzeba wytłumaczyć - chodzi o to że znudziła mi się rezygnacja z wyższych obr. na rzecz mocnego dołu. A o wysokich obr. dla mnie to są obr. 4500obr. i nie zamierzam kręcić więcej - na t15 zapomnij o takich obr. -przy 1.9

szopenn

Post autor: szopenn » 17 wrz 2014, 22:44

brabus124 pisze: Twierdzisz że t15 to wspaniałe turbo,
Przecież ja tego nigdzie nie napisałem, podałem je tylko jako przykład tego co się dzieje jak turbo szybko wstaje.... i wtedy dzieje sie dobrze :-) I jeszcze dodałem Tobie, że nie psuje się czegoś co jest dobre, tylko się to poprawia.
brabus124 pisze:Oczywiście chce żeby turbo wkręciło się jak najszybciej ale nie obcinając mi obrotów powyżej 3500obr.
wiesz co powiem Ci tak, nie wiem kto CI program robił, ale ja mam na TDIku swoim k03 1870, to mniejsze turbo od T15, i miło ciągnie ponad 4000, nie wierzysz??? zapytaj muniora (czerwony pasat, on będzie pamiętał), zapytaj się go do ilu rozkręcałem swój silnik na jazdach próbnych u niego.

I zrozum jeszcze raz, ja nie twierdze że T15 to dobre turbo bo wydajność leci na pysk na wysokich obrotach, ale.... abstrahując od tuningów... jeśli u Ciebie T15 nie jedzie powyżej 3500 to masz coś chłopie nie tak. Zwróć też uwagę, że mapę turba możesz "wyciągnąć" jeśli ICeka wrzucisz w dobre miejsce i odzyskasz straty.

I ja dalej nie twierdze, że T15 to dobre turbo, tylko że widzisz, u mnie ono pompuje 1.6 do 5000 przy doładowaniu 1.6bara.... ooops, ty chyba 1.3 nie przekroczyłeś a już po 3500 T15 Ci niby puchnie? Wiesz, że to jest totalny nonsens?
Nie każe CI tego T15 pchać, wręcz odradzam bo jak motać to motać, ale.... jak tak będziesz kalkulował. To chyba będzie dla Ciebie z pożytkiem zmusić T15 do pracy choć do 4000 na Twoim silniku, niż bawić się w rury, turbiny, hybrydy, programy, a na koniec i tak nie będzie idealnie, a bo tu dym, a tu nie jedzie z dołu itp. No ale ma być 150 koni to ma być, to i T15 być nie może :-)

brabus124 pisze: i podobnej wydajności przy zmiennej geo. wstałoby dużo szybciej - proste.. ale nie zrozumiałeś.
widzisz, ja wszystko zrozumiałem :-), ale ty chyba mnie znów nie zupełnie, nie potrzebna Ci geometria, żeby Turbo dobrze wstawało...
brabus124 pisze: o wysokich obr. dla mnie to są obr. 4500obr. i nie zamierzam kręcić więcej -
i kolejna paranoja... turbo co wstaje od 2800... a koniec jazdy na 4500.... widzisz co ty wygadujesz?

To powiedz mi jaka różnica.... małe turbo wstanie przy 1700, pojedziesz jak twierdzisz do 3500 zakres użytecznych obrotów 1800. Duże turbo.... wstanie na 2800 (jak wstanie), pojedziesz do 4500 bo więcej nie chcesz.... zakres użytecznych obrotów 1700.

Sorry dla mnie to jest z lekka paranoja... aha... i ten pierwszy zakres jest bardziej przyjazny, bo można na piątce od 1500obr jechać pod górę jak się nie chce biegu zmieniać w dół.... a ten drugi zakres to auto tylko co non stop w pałe.... bo jak tylko zejdzie ponizej 2500 to już trzeba redukować w dól i bujać ciśnienie na turbinie, a broń boże zobaczyć 1500 obrotków na 4ce czy 5tce :-)


Tłumików już nie będę komentował bo nie ma sensu..


PS.
wcale ciebie nie krytykuje, sam napisałeś do mnie PW, i od razu wyjaśniłem Tobie dlaczego przestałem się udzielać w wątku, przeczytaj sobie i powiedz teraz czy nie miałem racji...

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 18 wrz 2014, 15:40

szopenn pisze:wcale ciebie nie krytykuje, sam napisałeś do mnie PW, i od razu wyjaśniłem Tobie dlaczego przestałem się udzielać w wątku, przeczytaj sobie i powiedz teraz czy nie miałem racji...
Miałeś rację, ale problem nie leży po stronie ludzi którzy Ciebie nie pojmują i przez to ciężko Ci się dogadać, problem jest w Twoim stylu wypowiadania się, niestety ale typowy problem z forum VW Golf. Jak zauważysz na naszym forum audi zdecydowanie inaczej wypowiadają się ludzie i szanują się wzajemnie, co ja sobie cenię. Nie podchodź do ludzi, że jeśli mają inne zdanie od Ciebie to są głupsi, ludzie są na różnym poziomie "wiedzy" i mają różne gusta. Poza tym jeśli Twoja krytyka nie jest konstruktywna a tylko taka żeby pokazać "to jest złe i to i jeszcze tamto" to uwierz mi że wszędzie będziesz miał wrogów (czego Ci nie życzę) np. Co do wydechu, skrytykowałeś.. ale nic lepszego nie wymyśliłeś.

Ja nie mówię że mam rację, może się mylę ale będę próbował, tym bardziej że nie zachęcam do tego żeby inni robili taki wydech jak ja.

Odpowiednie turbo będzie miało max boost na pewno wcześniej niż 2.800obr.
Poza tym ja nie piszę że to co zrobię to będzie "złoty środek" po prostu testuję próbuję i myślę że tym mogę zrobić coś dobrego dla innych forumowiczów, np. dodając logi, film jak działa inne turbo niż ori. (tak robi na forum VW Marcinas i za to go cenię) bo ludzie patrząc mogą ocenić czy to jest z ich gustem lub nie.

[ Dodano: 2014-09-18, 17:05 ]
dla porównania
kompresor K03-2072
http://catalog.altousa.com/turbo/advanc ... File4#here

kompresor TDS
http://catalog.altousa.com/turbo/advanc ... File4#here

kompresor GT1548
http://catalog.altousa.com/turbo/advanc ... File4#here

Mają bardzo zbliżone koła kompresji, Tds napewno później się nabuja bo ma duży wirnik.

szopenn

Post autor: szopenn » 18 wrz 2014, 17:55

brabus124 pisze:Miałeś rację, ale problem nie leży po stronie ludzi którzy Ciebie nie pojmują i przez to ciężko Ci się dogadać, problem jest w Twoim stylu wypowiadania się, niestety ale typowy problem z forum VW Golf. Jak zauważysz na naszym forum audi zdecydowanie inaczej wypowiadają się ludzie i szanują się wzajemnie, co ja sobie cenię. Nie podchodź do ludzi, że jeśli mają inne zdanie od Ciebie to są głupsi, ludzie są na różnym poziomie "wiedzy" i mają różne gusta. Poza tym jeśli Twoja krytyka nie jest konstruktywna a tylko taka żeby pokazać "to jest złe i to i jeszcze tamto" to uwierz mi że wszędzie będziesz miał wrogów (czego Ci nie życzę) np. .
Kolego przede wszystkim ja nie jestem z forum golfa, bo mam tam od 2 lat bana. Jeśli chodzi o ścisłość to znikąd nie jestem bo jestem po prostu sobą. Powiedziałem Ci bardzo dużo cennych rzeczy i uwierz, że to co Ci tu napisałem i na PW to jest duża pomoc, dzięki temu co napisałem poniekąd auto Marcina (które Ci się podoba) jeździ jak jeździ, zresztą ja z Marcinem jestem w stałym kontakcie od nie wiem.... od 4lat i wałkujemy na co dzień, i na zaistniałą sytuacje mamy bardzo podobne zdanie.. Moja obecność w tym wątku wynika z tego, że "wraz z Marcinem mieliśmy do niego ładować 1548", więc temat nas zainteresował, a dzisiaj to turbo co miało do niego trafić ze zdjęcia, odwiozłem z powrotem na szrot. Dzięki temu że wałkujemy, rozmawiamy i podejmujemy różne działania, to tak przy okazji to co wykminiliśmy zostało napisane tutaj Tobie, no bo jak już zaczęliśmy pisać to myślę będziemy dalej Tobei pisać...... a ty to wszystko skwitowałeś na koniec.. "nic lepszego nie wymyśliłeś" i jeszcze dodajesz, że nie jestem konstruktywny?? Powinieneś te słowa skierować do siebie, bo po prostu całkowicie się rozminąłeś z przekazem, i w takim wypadku daremna jest rozmowa z Tobą. W ogóle to całą moją wypowiedź możesz potraktować jako echo Marcina... już bardziej zadowolony?

Poza tym, nie wiem czy swoją wypowiedzią nie posunąłeś się zbyt daleko bo trochę zajechało to "podsumowaniem" vwgolfa, a tam są różni ludzie, i bądź co bądź taka ocena, wrzucanie wszystkich do jednego gara jest po prostu niegrzeczne.
brabus124 pisze:Co do wydechu, skrytykowałeś.. ale nic lepszego nie wymyśliłeś.
nie skrytykowałem, tylko napisałem, że bez sensu do 150 koni się nad tym rozczulać, i co mam Ci lepszego wymyślić?? NIe da się nic innego wymyślić bo nie ma po co myśleć nawet, 55 wystarczy do 150 koni. Ile razy można Ci w kółko pisać to samo? Żebym ja nie poszedł w Twoje ślady i nie podsumował wszystkich tak: "a... zapomniałem, że tu jest forum audi, szanują się chłopy ale tak.. jakoś ciężko do nich dotrzeć..."



PS.
Tu masz jeszcze dzisiejszy pomiar silnika, tego co puszczałem Tobie filmy na PW. Przesyłam CI zdjęcia celowo, ani nie będę konstruktywny, ani nie będę Ci już tłumaczył wnioski wyciągnąć musisz tym razem już sam.
Obrazek

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 18 wrz 2014, 22:03

szopenn,

Więc jakie Turbo będzie montował teraz Marcin ? K03-2072 ? Bo na forum VW nic nie wspomina. Śledzę jego temat od jakiegoś już czasu i podoba mi się podejście że sam myśli i kombinuje, (dużo ludzi chce iść na gotowce), sam ten krok żeby wstawić turbo td04 -11g myślę że nie był zły, bo przynajmniej są po tym jakieś wnioski i można stwierdzić czy się nadaje. Czyli szlak jest przetarty, TDi z turbo WG są starsze niż z VTG ale można stwierdzić że są bardzo słabo ogarnięte w temacie Turbo ( wydajniejsze od ori.) Gdzie przy VTG szlaki są już dobrze przetarte.

Nie dawno pisałeś że gt1548 to dobra suszarka i powinna dobrze chodzić w 1.9
Też tak myślę i zakładam, a skoro już taką nabyłem i zrobiłem flansze turbo-kolektor i jestem w fazie kończenia flanszy turbo - portki, to już chce założyć te turbo. Według map k03-2072 wychodzi dużo lepiej ale nie chce na razie znów pakować się w koszta i kupować następne turbo a patrzę że nie są one takie tanie.

Co do wydechu to ja nie mam 55mm, tylko 50mm, a skoro będę musiał wspawywać flanszę to zwiększę średnicę samych portek, jeszcze nie wiem jaką średnicę zrobię, jak mi podpasuje 60mm-63mm.

W tej chwili mam portki 55mm po tym tłumik od b3 przelotowy w miejscu kata i w nim jest zwężka przez co najprawdopodobniej mi buczy przy większym obciążeniu i niższych rpm. bo zakładałem nowy tłumik przelotowy (zamiennik) i nie ma on zwężki i jest dobrze jeśli chodzi o buczenie, ale pod względem budowy jest tak beznadziejnie pospawany że wisi 1cm od tunelu :shock: i przy cofaniu i innych obciążeniach tłumik wali o tunel - więc z powrotem włożyłem stery tłumik od b3.

szopenn

Post autor: szopenn » 18 wrz 2014, 22:10

brabus124 pisze:Nie dawno pisałeś że gt1548 to dobra suszarka i powinna dobrze chodzić w 1.9
nie jest zła, choć przesunięta bardziej w prawo przy linii surge niż przy choke, no i jeśli przyjąć, że mapa odnosi się w jakiś sposób do rzeczywistości, to widać że k03 jest o wiele lepsze i dlatego 1548 przestało być alternatywą. Co przyniosą próby to się zobaczy.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 18 wrz 2014, 22:19

szopenn pisze:no i jeśli przyjąć, że mapa odnosi się w jakiś sposób do rzeczywistości,
Właśnie to mnie zastanawia, nie żebym to kwestionował bo tego nie zbadałem ale o dziwo różnica w mapach jest naprawdę spora, patrząc na kompresory gt1548 i k03 to są bardzo podobne, k03 ma dość znacznie większy wirnik wydechowy więc to że i szybciej wstaje od gt1548 i dużo wyżej można kręcić to jest dziwne, aczkolwiek nie mówię że nie prawdziwe. Więc tak samo gt1548 jak i k03 to na razie tylko teoria i gdybanie, założymy zobaczymy.

A co myślisz o twej kwestii że k03 ma 11łopatek na wirniku ?

szopenn

Post autor: szopenn » 18 wrz 2014, 22:31

Wiesz co nie wiem, pisałem już tutaj gdzieś że nie jestem inżynierem i porównywanie średnic i wymiarów to na pewo nie wszystko jeśli chodzi o to jak turbina działa, tam masz jeszcze powierzchnie łopatek, kąty, rodzaj łożyskowania, waga ośki, ilość łopatek, A/R muszli zimnej i gorące i pewnie jeszcze wiele wiele innych.

Tak samo ja się dziwie dlaczego k03 1870 ma 11 łopatek, a T15 ma 10, to powinna niby lepiej wstawać no i niby w 1.9 lata jak przeciąg, ale i dławić szybciej.. a według mapy tak nie jest bo 1870 niby starcza do 18lbs. I ja nie czuje w swoim 1.9 że mi od 3500 puchnie auto.... od 4200 to tak, ale nie od 3500. Według tego co napisane jest na stronie o turbinach garet, więcej łopatek szybciej wstaje, ale ma gorszą górę. Jakby nie patrzył to mapę trzeba potraktować jako pewnik.

Jeżeli chodzi zaś o mapę T15, to ona mi się pokryła w pełni na 1.6, oraz to że silnik jest wyjechany jak widać, a i tak super jeździł, to mogło się to przełożyć na to, że przy danych obrotach nie wychodził poza mapę turba bo po prostu i tak nie miał efektywności (w sumie to 15bar jestem w plecy), dlatego może nie czuje na T15 że coś mi kuca i ciężko mi na to turbo złe słowo powiedzieć, z tymże dopóki nie zrobię silnika to nie będę wiedział.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2014, 22:38 przez szopenn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 18 wrz 2014, 22:37

A wiesz coś na temat porównania t15 i k03 1870 w praktyce ?

Tak jak piszesz, wszystko może mieć wpływ na wydajność i budzenie się turbo, myślę że duży wpływ w KKK jest do że mają cieńsze wałki, przez co na pewno mniejsze opory co jest najważniejsze akurat przy starcie.

[ Dodano: 2014-09-18, 22:45 ]
szopenn, Co do stanu silnika to ja sam nie wiem jakie ciśnienie jest u mnie, w idealnym stanie to też on nie jest, mam zamontowany catch tank to mi się zbiera trochę oleju, przedmuch też jakiś tam jest, poza tym większość tych silników jest już dobrze wyjeżdżona - niestety.

Najgorzej że nie ma zbyt wiele map starych turbosprężarek np. TD04 -11g i beznadziejnej T2 ( czym dłużej na niej jeżdżę tym bardziej jestem przekonany że to szmelc)
Po prostu dla porównania rzeczywistości z mapami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl