Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 all] swap silnika audi b4 z1 1.9tdi na afn

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
muranek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 06 wrz 2014, 21:44

[b4 all] swap silnika audi b4 z1 1.9tdi na afn

Post autor: muranek » 17 wrz 2014, 19:07

witam wszystkich :) mam w planach zrobić swap silnika. Audi jest z 93r roku 1.9tdi z1 na bosch. chciał bym przejść na 110 koni afn i teraz moje pytanie z jakiego auta najlepiej bd pasowało wszystko to znaczy skrzynia silnik mocowania co bd trzeba przerobić jak rozwiązać elektroniczne sprawy i jakie rzeczy bd mi jeszcze potrzebne z wyżej wymienionych klamotów. moja audi nie posiada klimatycji. i ma zajechana już pompę i turbo tez. Wszystkim dzięki za przydatne info.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2014, 16:51 przez muranek, łącznie zmieniany 1 raz.

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 18 wrz 2014, 10:50

zaloz pompe z afn, turbo z kolektorem, kompa z wiazka dostan i ma hulac bez zmiany silnika. A no i zawor N75

muranek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 06 wrz 2014, 21:44

Post autor: muranek » 18 wrz 2014, 16:36

matek10912 pisze:zaloz pompe z afn, turbo z kolektorem, kompa z wiazka dostan i ma hulac bez zmiany silnika. A no i zawor N75
A czy turbo pasuje bez zadnej ingierencji? i gdzie znajduje sie ten zawor n75? ile teraz trzeba dac za taka turbine? czy moze mowisz o seryjnej sprezarce...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 wrz 2014, 16:49

muranek, hmm a nie lepiej i taniej będzie przerobić na Pierburga + chips na 110-120 Km. Oczywiście jeśli twój silnik jest w dobrym stanie bo jak nie to i jedna i druga opcja jest nieopłacalna i bez sensu.
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... 20pierburg

muranek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 06 wrz 2014, 21:44

Post autor: muranek » 18 wrz 2014, 17:44

PieterB pisze:muranek, hmm a nie lepiej i taniej będzie przerobić na Pierburga + chips na 110-120 Km. Oczywiście jeśli twój silnik jest w dobrym stanie bo jak nie to i jedna i druga opcja jest nieopłacalna i bez sensu.
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... 20pierburg
jaki koszt takiej przekładki i jak to się ma póżniej z 16bitowym kompem? zależy zmi eby wszystko dobrze latało. pieniądze nie są tak ważne bardzo chciał bym uzyskać gdzieś 130 km i gdzieś 250nm. a jeśli zmienie pompe od afn to co jeszcze oprócz sterownika i kompa bd musiał zmienić?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 wrz 2014, 17:51

muranek pisze:aki koszt takiej przekładki i jak to się ma póżniej z 16bitowym kompem?
w tej sprawie pisz pw do np Munior'a
muranek pisze:a jeśli zmienie pompe od afn to co jeszcze oprócz sterownika i kompa bd musiał zmienić?
pewnie turbo też bo zdaje się afn ma zmienną geometrię skrzydeł i chyba inne wtryskiwacze
ale ja tam znawcą od tdi nie jestem ;-)

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 18 wrz 2014, 23:05

tak wtryski ma inne pompe kompa i turbo (zmienna geometria). Jakbys chcial przekladke to od razu do tego komp 16 bit wtryski afn (0.205) albo z volvo (0.210) i przy dobrym programie masz na tych od volvo ok. 140 KM/350Nm i ladnie juz po mpuje od 2tys. obrotow <ok>

Awatar użytkownika
Xtrmsupra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 25 sie 2013, 14:26
Lokalizacja: Sopot/Pomorskie

Post autor: Xtrmsupra » 16 lis 2014, 15:57

Podepne sie pod temat, generalnie silnik AFN'a mozesz sobie wstawic, ja sobie wstawilem z wzgledow przyszlosciowych tzn. mody itp. choc narazie mam osprzet Boscha jeszcze podpiety, generalnie mam takie mody do tej pory zrobione: Chips, Wtryski AFN, Kadlub Pompy AFN'a, Kat out, EGR out, Skrzynia EEN i sprzegielko od VR'ki, i mam mierzone 132km na hamowni w Tune-up'ie. Wpakowanie silnika AFN wiaze sie z duzymi kosztami bo jest kompletnie inaczej wszystko rozlozone niz ja to mialem u siebie przed zmiana, potrzebujesz kompletnie inna lape na pompe wody, do tej lapy jest przyczepiona pompa wspomagania, alternator, Visco i pompa wody moge pozniej pare fotek porobic zebys mniej wiecej wiedzial jak to wyglada. Lapy od silnika i mocowanie skrzynie pasuje P&P takze z tym nie ma problemu. Jezeli chcesz sie takiego zabiegu podjac to bierz silnik AFN z Paska B5 albo Audi A4 B5, z golfa nie pasuje bo jest poprzeczniakiem i mocowanie silnika jest kompletnie inne :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl