[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++
Nie mam porównania bo k03 1870 mam w pasacie i jestem z niej mega zadowolony po chipie muniora (1z i komp 16bit), a T15 mam w 1.6td, z tymże 1.6 jaki jest to widzisz, ale i tak się sporo udało się na tym silniku i to właśnie wbrew obiegowym opiniom, że ma byc przelot, że ma być wielki IC, i że dizel musi dymić. Ja na razie muszę złożyć nowy silnik, bo ten odpala tylko z przyspieszacza nawet jak jest gorący....
Z wydechem nie mam doświadczenia bo u siebie usunąłem tylko kata, ale po wstawieniu fmic mogę powiedzieć że jest lepiej. Nie chodzi o to że rwie jak głupi ale jak się lata na większym ciśnieniu i mocniej obciąża silnik to czuć że lżej silnikowi i trochę wyżej można kręcić, motor się nie grzeje mocno - to wszystko widać i czuć.
A złe doświadczenie mam z t15 i wyższymi rpm. być może przez to że miałem jeszcze wtedy ori. smic który miał mizerną wydajność chłodzenia (w ostatnim czasie bez kierownicy powietrza, to chłodził jeszcze gorzej)
A złe doświadczenie mam z t15 i wyższymi rpm. być może przez to że miałem jeszcze wtedy ori. smic który miał mizerną wydajność chłodzenia (w ostatnim czasie bez kierownicy powietrza, to chłodził jeszcze gorzej)
Jest inne ale ja zrobie w autocadzie flansze do wycięcią, jest tylko kwestia tego co u kogo, bo ja T15 spuściłem w dól, bo uważam że ten poprzedni kolektor z TD to jest pomylka bo po prostu wydech turba jest na przeciw kolektora ssącego i grzeje. Teraz po spuszczeniu turba w dól jest o wiele lepiej, ale nie wiadomo czy k03 zmieści się na dole i może trzeba będzie się przeprosić ze starym kolektorem.
W tym momencie na Twoim miejscu to ja bym się zabierał po prostu za kminienie map, i próbowanie z tym Turbem ile się da. Oczywisćie, jak Marcin wsadzi to 2072 to i program jakoś z nim ugadasz, ale tak jak powiedziałeś, złożyłeś hybryde i już coś wiesz, no więc wiedza nie boli, może warto zacząć dłubać i też zauważyłeś dobrze, że jak ma się pod górkę, to może się to okazać co najmniej edukacyjne, bo masz co masz i co tu można jeszcze zrobić.
To samo ja miałem ze swoją hybrydą no i z tym silnikiem wykończonym, i weź coś zrób żeby miało sens, ale coś tam się udało, tylko shamować tego nie idzie bo ślizga sprzęgło.
W tym momencie na Twoim miejscu to ja bym się zabierał po prostu za kminienie map, i próbowanie z tym Turbem ile się da. Oczywisćie, jak Marcin wsadzi to 2072 to i program jakoś z nim ugadasz, ale tak jak powiedziałeś, złożyłeś hybryde i już coś wiesz, no więc wiedza nie boli, może warto zacząć dłubać i też zauważyłeś dobrze, że jak ma się pod górkę, to może się to okazać co najmniej edukacyjne, bo masz co masz i co tu można jeszcze zrobić.
To samo ja miałem ze swoją hybrydą no i z tym silnikiem wykończonym, i weź coś zrób żeby miało sens, ale coś tam się udało, tylko shamować tego nie idzie bo ślizga sprzęgło.
szopenn, U mnie raczej nie da rady turbo spuścić na dół bo jest mało miejsca i klimatyzacja dużo miejsca zajmuje. Ja flansze pod gt1548 zrobiłem pod kolektor TD - T2, może zrobię fotę jak to wygląda.
[ Dodano: 2014-09-19, 16:13 ]
[ Dodano: 2014-09-20, 14:16 ]
szopenn, Napisz jaki masz setup w 1z i w 1.6TD, bo to też istotne jeśli chodzi o turbo.
[ Dodano: 2014-09-19, 16:13 ]
To prawda, nie jest to dobrze zrobione, ale polecam owinąć kolektor wydechowy + można jeszcze gorącą muszlę owinąć bandażem termicznym co też daje fajny efekt sam tak zrobiłem i jestem zadowolony.szopenn pisze:kolektor z TD to jest pomylka bo po prostu wydech turba jest na przeciw kolektora ssącego i grzeje.
[ Dodano: 2014-09-20, 14:16 ]
szopenn, Napisz jaki masz setup w 1z i w 1.6TD, bo to też istotne jeśli chodzi o turbo.
1zet ori + program i dziurawy IC, to auto do jazdy
Jeśli chodzi o 1.6, to tam jest trochę pozmieniane, pompa, wtryski, dołożony malutki IC, jak już pisałem T15 po GT20, ale o tym nie ma sensu się rozpisywać bo ty i tak nie budujesz TD a my, czyli Ci, którzy pracowali nad tym TD (ja, marcin oraz z tego forum bartek18150), też nie chcemy gwiazdorzyć dopóki nie zrobimy wykresu, a wykresu nie zrobimy bo ślizgają i 190tki i 210tki. Moje auto bynajmniej jest drugim autem z pompą wypuszczoną ze stołu u bartka, a pierwsze auto pomyka u gościa z vwgolf.
Zaś wnioski co do budowy TD przenoszą się na TDi, nic tam w zasadzie się nie różni oprócz tego że w TDI można powiedzmy więcej poregulować, ale też są kwiatki i walenie głową w mur. I bynajmniej... wnioski są takie że, dymem turbo łatwiej zapchać niż ciśnieniem spalin, sterowanie przed gruszką WG jest obligatoryjne, turbo wstaje z ciśnienie spalin a nie z dawki (może źle to ujmuje, obciążenie na to wpływa), ale z lania dawki to 10% max będzie różnicy, i w zależności od Turbiny będzie to przynosić różny skutek bo małe turba nie lubią dawki. Ja CI o tym pisałem.... TD04 to dobra turbina do auta typu nie jedzie a później jedzie, za pewno GT20 jest taka sama, z tymżę w TD wlejesz na górze, a nastawnik to ciężko zmusić do zalewania góry bo nie wiem ile wy możecie wydusić z nastawnika (Marcin daje 51mg), ale mój 1.6TD jeździ na 3tys obrotów silnika na dawce 80mg, trzeba też przyjąć że mój silnik nie ma efektywności, jak i TD nie ma efektywności więc może wychodzić na to samo, ale skoro nie ma dymu to wychodzi też na to że te 80mg spala a nie wyrzuca, wnioski są też co do fal, tłoczków.. ale... znowuż to się tyczy TD bo wy w TDI macie sprawdzone rozwiązania i nie błądzicie..
Wyjściem do budowy sensownego wykresu to dobrze dobrane turbo, i to jest raczej 70% sukcesu, dlatego teraz sam zamówiłem ze szrotu silnik, i czekam już tym razem na ruch marcina bo ja już zrobiłem 2... jeden z hybrydą, a drugi z T15 w 1.6, zaś jakbym miał miejsce to bym wyrzucił k03 z 1z i wrzucił do golfa, ale nie mam gdzie tego zrobić.
I nie ma w zasadzie więcej o czym pisać, nie podniecaj się autami co dymią do 3000 później jadą do 5000 choćby miały i 300 koni bo to są ulepy składane na pałę. Każdy potrafi założyć wielką loche bujnąć ją i pchać dawke i jechać... tylko gorzej zrobić coś kulturalnego do jazdy na codzień.
I to jest moje prywatne tylko zdanie, i jak to jeden tutejszy kuracjusz skwitował: Denerwuje Cie moje zdanie? masz prawo zachować milczenie <mikolaj>
Jeśli chodzi o 1.6, to tam jest trochę pozmieniane, pompa, wtryski, dołożony malutki IC, jak już pisałem T15 po GT20, ale o tym nie ma sensu się rozpisywać bo ty i tak nie budujesz TD a my, czyli Ci, którzy pracowali nad tym TD (ja, marcin oraz z tego forum bartek18150), też nie chcemy gwiazdorzyć dopóki nie zrobimy wykresu, a wykresu nie zrobimy bo ślizgają i 190tki i 210tki. Moje auto bynajmniej jest drugim autem z pompą wypuszczoną ze stołu u bartka, a pierwsze auto pomyka u gościa z vwgolf.
Zaś wnioski co do budowy TD przenoszą się na TDi, nic tam w zasadzie się nie różni oprócz tego że w TDI można powiedzmy więcej poregulować, ale też są kwiatki i walenie głową w mur. I bynajmniej... wnioski są takie że, dymem turbo łatwiej zapchać niż ciśnieniem spalin, sterowanie przed gruszką WG jest obligatoryjne, turbo wstaje z ciśnienie spalin a nie z dawki (może źle to ujmuje, obciążenie na to wpływa), ale z lania dawki to 10% max będzie różnicy, i w zależności od Turbiny będzie to przynosić różny skutek bo małe turba nie lubią dawki. Ja CI o tym pisałem.... TD04 to dobra turbina do auta typu nie jedzie a później jedzie, za pewno GT20 jest taka sama, z tymżę w TD wlejesz na górze, a nastawnik to ciężko zmusić do zalewania góry bo nie wiem ile wy możecie wydusić z nastawnika (Marcin daje 51mg), ale mój 1.6TD jeździ na 3tys obrotów silnika na dawce 80mg, trzeba też przyjąć że mój silnik nie ma efektywności, jak i TD nie ma efektywności więc może wychodzić na to samo, ale skoro nie ma dymu to wychodzi też na to że te 80mg spala a nie wyrzuca, wnioski są też co do fal, tłoczków.. ale... znowuż to się tyczy TD bo wy w TDI macie sprawdzone rozwiązania i nie błądzicie..
Wyjściem do budowy sensownego wykresu to dobrze dobrane turbo, i to jest raczej 70% sukcesu, dlatego teraz sam zamówiłem ze szrotu silnik, i czekam już tym razem na ruch marcina bo ja już zrobiłem 2... jeden z hybrydą, a drugi z T15 w 1.6, zaś jakbym miał miejsce to bym wyrzucił k03 z 1z i wrzucił do golfa, ale nie mam gdzie tego zrobić.
I nie ma w zasadzie więcej o czym pisać, nie podniecaj się autami co dymią do 3000 później jadą do 5000 choćby miały i 300 koni bo to są ulepy składane na pałę. Każdy potrafi założyć wielką loche bujnąć ją i pchać dawke i jechać... tylko gorzej zrobić coś kulturalnego do jazdy na codzień.
I to jest moje prywatne tylko zdanie, i jak to jeden tutejszy kuracjusz skwitował: Denerwuje Cie moje zdanie? masz prawo zachować milczenie <mikolaj>
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2014, 21:15 przez szopenn, łącznie zmieniany 4 razy.
Mnie dym nie rajcuje jak lekko zakurzy to nie grzech ale ogólnie też chce żeby jak najmniej mi dymił i nie głośno chodził więc pełny przelot na pewno odpada. Z tego co wiem to teraz mam ok. 51mg, ja nie buduję rajdówki ani "ścigawki" , to auto rodzinne ma się kulturalnie podróżować. Akurat t15 mi się podobało bo można było wykorzystać wysoki moment na dole i spokojnie wyprzedzać na niższych rpm. i silnik przy tym ciszej pracuje. Ale jakoś mało mi było i zacząłem kombinować. Czekam na wieści z montażu K03 - 2072, jeśli by to zdało egzamin - wstawało podobnie jak t15 i ciągnęło do 4.500 z konkretną wydajnością- chce to mieć.
Ps. Gorzej że te turbo nie jest tanie, jakoś ludzie sporo chcą za te zabawki.
Ps. Gorzej że te turbo nie jest tanie, jakoś ludzie sporo chcą za te zabawki.
Jest na pewno turbem lepszym w pojęciu handlarza... a bo to z 1.8T hehe.. jak cię stać...i może dlatego ciut droższym, ale nie popadajmy w skrajności bo kupisz i za 300 takie, które pozwoli Ci stwierdzić czy to jest to czego szukasz, bo ja np. zleciłem złożenie Turbiny osobie kompetentnej i się na tym przejechałem, więc wolałbym nawet lekko podjechane turbo kupić za 300 a później oddać na regeneracje jeśli miało to być to.. zresztą w cenie mojej hybrydy, która nie jest zła bo może fajnie by chodziła w PDeku, miałbym 3 Turba do testów jak nie więcej bo za T15 dałem 50zł, i za 1548 też miałem dać 50zł, więc się zupełnie nie opłacało robić hybrydy i to była wtopa...
Nie mówiąc już, że koszty generowało to, że kierowałem się na początku niejednokrotnie "wiedzą" zdobytą na forach typu: T3, wysoka fala i inne setki bzdur typu dizel musi dymić, a efekt na koniec był gorszy niż na T2 w TDI...
[ Dodano: 2014-09-20, 21:24 ]
jeśli chodzi o przelot, to nic tam się nie stanie jak sobie zrobisz, turbo i tak wytłumia wszytko, dajesz ten swój przelot i ostatni tłumik i masz cicho... nie poczujesz różnicy. Ważne jest żebyś nie zostawił puszki po kacie tylko walną tam rurke i tyle.
Nie mówiąc już, że koszty generowało to, że kierowałem się na początku niejednokrotnie "wiedzą" zdobytą na forach typu: T3, wysoka fala i inne setki bzdur typu dizel musi dymić, a efekt na koniec był gorszy niż na T2 w TDI...
[ Dodano: 2014-09-20, 21:24 ]
jeśli chodzi o przelot, to nic tam się nie stanie jak sobie zrobisz, turbo i tak wytłumia wszytko, dajesz ten swój przelot i ostatni tłumik i masz cicho... nie poczujesz różnicy. Ważne jest żebyś nie zostawił puszki po kacie tylko walną tam rurke i tyle.
szopenn, Żeby założyć czy to Gt1548 czy K03 to i tak trzeba spawać od nowa portki. Bo ciężko zrobić przejściówkę. Mi zależy żeby zastąpić środkowy tłumik przelotowym.
Co do cen t15 to też nie są tanie tym bardziej do audi 80 - ceny jakieś nabite. Co mi się podoba że Gt1548 chodzą tanio 100zł-200zł można spokojnie w dobrym stanie kupić. W 2litrowym silniku 90KM to one cały czas są jak na spacerze, pewnie ciężko to zajeździć (chyba że brakiem smarowania ) ja jedną kupiłem za 80zł (fajny stan) a drugą za 120zł, też nie wygląda źle.
Co do cen t15 to też nie są tanie tym bardziej do audi 80 - ceny jakieś nabite. Co mi się podoba że Gt1548 chodzą tanio 100zł-200zł można spokojnie w dobrym stanie kupić. W 2litrowym silniku 90KM to one cały czas są jak na spacerze, pewnie ciężko to zajeździć (chyba że brakiem smarowania ) ja jedną kupiłem za 80zł (fajny stan) a drugą za 120zł, też nie wygląda źle.
tego nie mam, ale w nissanie P11 masz po prostu wyjście takie kolanko z żeliwa do standardowej flanszy na 3 śruby, tu widać ten DP
http://allegro.pl/turbosprezarka-144112 ... 01379.html
jeszcze go miałem te 2 dni temu.
http://allegro.pl/turbosprezarka-144112 ... 01379.html
jeszcze go miałem te 2 dni temu.