Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
szopenn

Post autor: szopenn » 18 wrz 2014, 22:45

Nie mam porównania bo k03 1870 mam w pasacie i jestem z niej mega zadowolony po chipie muniora (1z i komp 16bit), a T15 mam w 1.6td, z tymże 1.6 jaki jest to widzisz, ale i tak się sporo udało się na tym silniku i to właśnie wbrew obiegowym opiniom, że ma byc przelot, że ma być wielki IC, i że dizel musi dymić. Ja na razie muszę złożyć nowy silnik, bo ten odpala tylko z przyspieszacza nawet jak jest gorący....

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 18 wrz 2014, 22:55

Z wydechem nie mam doświadczenia bo u siebie usunąłem tylko kata, ale po wstawieniu fmic mogę powiedzieć że jest lepiej. Nie chodzi o to że rwie jak głupi ale jak się lata na większym ciśnieniu i mocniej obciąża silnik to czuć że lżej silnikowi i trochę wyżej można kręcić, motor się nie grzeje mocno - to wszystko widać i czuć.

A złe doświadczenie mam z t15 i wyższymi rpm. być może przez to że miałem jeszcze wtedy ori. smic który miał mizerną wydajność chłodzenia (w ostatnim czasie bez kierownicy powietrza, to chłodził jeszcze gorzej)

szopenn

Post autor: szopenn » 18 wrz 2014, 22:58

Tego nie wiem, najlepiej pozostać cierpliwym bo z tego co wiem będzie k03-2072 w testach za jakiś czas, i wtedy będzie wiadomo. Bo jeśli na TDI k03-2072 ruszy, a ja teraz będę robił remont 1.9TD dla golfa, to też założe 2072.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 18 wrz 2014, 23:07

szopenn, Jak będziesz miał jakieś info na temat montażu K03 do TDI to daj znać, mocowanie turbo-kolektor wydaje się podobne jak w t15 ale pewnie jest inne, z tego co patrzyłem to doprowadzenie oleju jest 12x1,5 więc tak jak u mnie ori.

szopenn

Post autor: szopenn » 18 wrz 2014, 23:17

Jest inne ale ja zrobie w autocadzie flansze do wycięcią, jest tylko kwestia tego co u kogo, bo ja T15 spuściłem w dól, bo uważam że ten poprzedni kolektor z TD to jest pomylka bo po prostu wydech turba jest na przeciw kolektora ssącego i grzeje. Teraz po spuszczeniu turba w dól jest o wiele lepiej, ale nie wiadomo czy k03 zmieści się na dole i może trzeba będzie się przeprosić ze starym kolektorem.

W tym momencie na Twoim miejscu to ja bym się zabierał po prostu za kminienie map, i próbowanie z tym Turbem ile się da. Oczywisćie, jak Marcin wsadzi to 2072 to i program jakoś z nim ugadasz, ale tak jak powiedziałeś, złożyłeś hybryde i już coś wiesz, no więc wiedza nie boli, może warto zacząć dłubać i też zauważyłeś dobrze, że jak ma się pod górkę, to może się to okazać co najmniej edukacyjne, bo masz co masz i co tu można jeszcze zrobić.

To samo ja miałem ze swoją hybrydą no i z tym silnikiem wykończonym, i weź coś zrób żeby miało sens, ale coś tam się udało, tylko shamować tego nie idzie bo ślizga sprzęgło.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 19 wrz 2014, 14:49

szopenn, U mnie raczej nie da rady turbo spuścić na dół bo jest mało miejsca i klimatyzacja dużo miejsca zajmuje. Ja flansze pod gt1548 zrobiłem pod kolektor TD - T2, może zrobię fotę jak to wygląda.

[ Dodano: 2014-09-19, 16:13 ]
szopenn pisze:kolektor z TD to jest pomylka bo po prostu wydech turba jest na przeciw kolektora ssącego i grzeje.
To prawda, nie jest to dobrze zrobione, ale polecam owinąć kolektor wydechowy + można jeszcze gorącą muszlę owinąć bandażem termicznym co też daje fajny efekt ;-) sam tak zrobiłem i jestem zadowolony.

[ Dodano: 2014-09-20, 14:16 ]
szopenn, Napisz jaki masz setup w 1z i w 1.6TD, bo to też istotne jeśli chodzi o turbo.

szopenn

Post autor: szopenn » 20 wrz 2014, 16:04

1zet ori + program i dziurawy IC, to auto do jazdy

Jeśli chodzi o 1.6, to tam jest trochę pozmieniane, pompa, wtryski, dołożony malutki IC, jak już pisałem T15 po GT20, ale o tym nie ma sensu się rozpisywać bo ty i tak nie budujesz TD a my, czyli Ci, którzy pracowali nad tym TD (ja, marcin oraz z tego forum bartek18150), też nie chcemy gwiazdorzyć dopóki nie zrobimy wykresu, a wykresu nie zrobimy bo ślizgają i 190tki i 210tki. Moje auto bynajmniej jest drugim autem z pompą wypuszczoną ze stołu u bartka, a pierwsze auto pomyka u gościa z vwgolf.

Zaś wnioski co do budowy TD przenoszą się na TDi, nic tam w zasadzie się nie różni oprócz tego że w TDI można powiedzmy więcej poregulować, ale też są kwiatki i walenie głową w mur. I bynajmniej... wnioski są takie że, dymem turbo łatwiej zapchać niż ciśnieniem spalin, sterowanie przed gruszką WG jest obligatoryjne, turbo wstaje z ciśnienie spalin a nie z dawki (może źle to ujmuje, obciążenie na to wpływa), ale z lania dawki to 10% max będzie różnicy, i w zależności od Turbiny będzie to przynosić różny skutek bo małe turba nie lubią dawki. Ja CI o tym pisałem.... TD04 to dobra turbina do auta typu nie jedzie a później jedzie, za pewno GT20 jest taka sama, z tymżę w TD wlejesz na górze, a nastawnik to ciężko zmusić do zalewania góry bo nie wiem ile wy możecie wydusić z nastawnika (Marcin daje 51mg), ale mój 1.6TD jeździ na 3tys obrotów silnika na dawce 80mg, trzeba też przyjąć że mój silnik nie ma efektywności, jak i TD nie ma efektywności więc może wychodzić na to samo, ale skoro nie ma dymu to wychodzi też na to że te 80mg spala a nie wyrzuca, wnioski są też co do fal, tłoczków.. ale... znowuż to się tyczy TD bo wy w TDI macie sprawdzone rozwiązania i nie błądzicie..

Wyjściem do budowy sensownego wykresu to dobrze dobrane turbo, i to jest raczej 70% sukcesu, dlatego teraz sam zamówiłem ze szrotu silnik, i czekam już tym razem na ruch marcina bo ja już zrobiłem 2... jeden z hybrydą, a drugi z T15 w 1.6, zaś jakbym miał miejsce to bym wyrzucił k03 z 1z i wrzucił do golfa, ale nie mam gdzie tego zrobić.

I nie ma w zasadzie więcej o czym pisać, nie podniecaj się autami co dymią do 3000 później jadą do 5000 choćby miały i 300 koni bo to są ulepy składane na pałę. Każdy potrafi założyć wielką loche bujnąć ją i pchać dawke i jechać... tylko gorzej zrobić coś kulturalnego do jazdy na codzień.

I to jest moje prywatne tylko zdanie, i jak to jeden tutejszy kuracjusz skwitował: Denerwuje Cie moje zdanie? masz prawo zachować milczenie <mikolaj>
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2014, 21:15 przez szopenn, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 wrz 2014, 16:35

Mnie dym nie rajcuje :-P jak lekko zakurzy to nie grzech ;-) ale ogólnie też chce żeby jak najmniej mi dymił i nie głośno chodził więc pełny przelot na pewno odpada. Z tego co wiem to teraz mam ok. 51mg, ja nie buduję rajdówki ani "ścigawki" , to auto rodzinne :-D ma się kulturalnie podróżować. Akurat t15 mi się podobało bo można było wykorzystać wysoki moment na dole i spokojnie wyprzedzać na niższych rpm. i silnik przy tym ciszej pracuje. Ale jakoś mało mi było i zacząłem kombinować. Czekam na wieści z montażu K03 - 2072, jeśli by to zdało egzamin - wstawało podobnie jak t15 i ciągnęło do 4.500 z konkretną wydajnością- chce to mieć.

Ps. Gorzej że te turbo nie jest tanie, jakoś ludzie sporo chcą za te zabawki.

szopenn

Post autor: szopenn » 20 wrz 2014, 16:47

Jest na pewno turbem lepszym w pojęciu handlarza... a bo to z 1.8T hehe.. jak cię stać...i może dlatego ciut droższym, ale nie popadajmy w skrajności bo kupisz i za 300 takie, które pozwoli Ci stwierdzić czy to jest to czego szukasz, bo ja np. zleciłem złożenie Turbiny osobie kompetentnej i się na tym przejechałem, więc wolałbym nawet lekko podjechane turbo kupić za 300 a później oddać na regeneracje jeśli miało to być to.. zresztą w cenie mojej hybrydy, która nie jest zła bo może fajnie by chodziła w PDeku, miałbym 3 Turba do testów jak nie więcej bo za T15 dałem 50zł, i za 1548 też miałem dać 50zł, więc się zupełnie nie opłacało robić hybrydy i to była wtopa...

Nie mówiąc już, że koszty generowało to, że kierowałem się na początku niejednokrotnie "wiedzą" zdobytą na forach typu: T3, wysoka fala i inne setki bzdur typu dizel musi dymić, a efekt na koniec był gorszy niż na T2 w TDI...

[ Dodano: 2014-09-20, 21:24 ]
jeśli chodzi o przelot, to nic tam się nie stanie jak sobie zrobisz, turbo i tak wytłumia wszytko, dajesz ten swój przelot i ostatni tłumik i masz cicho... nie poczujesz różnicy. Ważne jest żebyś nie zostawił puszki po kacie tylko walną tam rurke i tyle.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 wrz 2014, 21:40

szopenn, Żeby założyć czy to Gt1548 czy K03 to i tak trzeba spawać od nowa portki. Bo ciężko zrobić przejściówkę. Mi zależy żeby zastąpić środkowy tłumik przelotowym.

Co do cen t15 to też nie są tanie :-P tym bardziej do audi 80 - ceny jakieś nabite. Co mi się podoba że Gt1548 chodzą tanio ;-) 100zł-200zł można spokojnie w dobrym stanie kupić. W 2litrowym silniku 90KM to one cały czas są jak na spacerze, pewnie ciężko to zajeździć (chyba że brakiem smarowania :-P ) ja jedną kupiłem za 80zł (fajny stan) a drugą za 120zł, też nie wygląda źle.

szopenn

Post autor: szopenn » 20 wrz 2014, 22:12

ale co ty gadasz, do "czystej" Gt1548 takiej jak jest w nissanie P11, mam zrobioną na autocadzie flansze, wycinasz laserowo i przykręcasz. Mam do kolektora na 4 śruby i na 3 śruby projekt.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 wrz 2014, 22:31

szopenn, To wyślij mi plik jak możesz. Zobaczę jak to wygląda.

[ Dodano: 2014-09-20, 22:32 ]
Ja do kolektora mam już flansze, ale jeszcze do wydechu szykuję, łączącą turbo i portki

szopenn

Post autor: szopenn » 21 wrz 2014, 07:50

tego nie mam, ale w nissanie P11 masz po prostu wyjście takie kolanko z żeliwa do standardowej flanszy na 3 śruby, tu widać ten DP

http://allegro.pl/turbosprezarka-144112 ... 01379.html

jeszcze go miałem te 2 dni temu.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 21 wrz 2014, 20:14

No tak, tylko czy akurat będzie mi pasowało te kolanko, jak zamawiałem turbo to chciałem poprosić żeby mi wysłał właśnie te kolanko, ale nie wyszło, a znów nie potrzebnie wysłał mi kolektor wydechowy.

szopenn

Post autor: szopenn » 21 wrz 2014, 23:17

no jak masz turbo takie jak na obrazkach gareta, to te kolanko będzie pasować, bo w P11 siedzi czyste GT1548 tak jak na obrazkach na stronie gareta. Nawet ma takie te dziwne cynkowane uchwyty nie wiadomo po co i na co;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl