Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B4 ABK] Problem z kawałkiem metalu w silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

[B4 ABK] Problem z kawałkiem metalu w silniku

Post autor: Kamilloo » 22 wrz 2014, 16:54

Witam . Mam pewien problem a raczej obawe o problemy . Dzisiaj wymieniałem olej w moim silniku wszystko było ok do czasu gdy skonczyłem i chciałem zakrecic korek wlewu nie wiem jakim cudem ( obok mam wąż od lpg ktory lekko utrudnia zamykanie korka ) korek siadł mi krzywo i musiał go lekko szarpnac zeby zdjąc i są tam tak jakby dwa kawałki blaszki ktore blokuja korek ( jedna od góry druga od dołu ) i mianowicie zauważyłem ze kawałek jednej tej dolnej odłamał sie kawałeczek około 1cmx1cm nie jestem w stu procentach pewny ze był ten kawałek lecz w 99% ponieważ korek wczesniej chodził jakby ciaśniej a wiec odrazu gdy to zobaczyłem przejechałem śrubokretem z magnesem w każde możliwe miejsce do jakiego był dostęp od wlewu oleju i nic nie udało sie wyciagnąć ani nic nie było tam widac . Po tym troche sie zamartwiłem lecz przejechałem około 2km do sklepu po powrocie spusciłem ten olej i nie było w nim nic podejrzanego i teraz pytanie do was raczej nic juz nie zrobie pozostaje mieć nadzieje ze jednak nie wpadł do środka lub go wogóle nie było czy da sie coś z tym zrobic ? Po przelaniu oleju przegoniłem troche silnik aby nabrac troche pewnośći ze nic mu sie nie stanie no i polatałem tak z 5-10km póżniej pochodził na wolnych z 5-7 minut i nic podejrzanego się nie dzieje co o tym myślicie mam jakies wyjśćie oprócz nadzieji ?
Edit: Kolega mnie troche uspokoił i powiedział ze to powinno zostac w filtrze (podobno gdy jemu urwał sie kawałek bagnetu to mechanik mowił ze zostanie w filtrze ) czy to prawda?

Akub87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 gru 2013, 00:21

Post autor: Akub87 » 22 wrz 2014, 17:53

bedzie raczej w misce pływał.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 22 wrz 2014, 18:18

Leży na plastikowej osłonie która jest pod pokrywą zaworów i bezpośrednio przykrywa wałek rozrządu. Jeśli nie masz tej osłony to leży gdzes na glowicy obok wałka rozrządu . Bez obawy, między krzywkę a popychacz ( szklankę nie podejdzie )

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 22 wrz 2014, 19:51

Wielkie dzięki za pomoc nie wiedziałem nawet o tej osłonie a to pewnie dlatego ze dopiero zaczynam moja przygode z mechanika. Czyli jeździć dalej bez obawy czy może jednak ściągnać pokrywę zaworów i go poszukać ? bo z tego co mi się wydaje dużo roboty z pokrywa zaworów by nie było , a myślę ze ta osłona powinna być mam co prawda to auto dopiero 4 miesiąc ale kto i po co by to ściagał :) Pozdrawiam

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 22 wrz 2014, 21:11

Tak sie tylko Tobie wydaje że nie za dużo z tym roboty, a jak zaczniesz rozgrzebywać to co rusz jakiś problem wystąpi.
W moim dużo prostszym silniku jest przy czym grzebać , a w ABK ?- nie mam pojęcia, ale na pewno nie mniej , a i nabałamucić można więcej i grożniej , bo to przeca ABK A ZNIM PODOBNO JAK Z JAJKIEM TRZEBA.
sAMA USZCZELKA , jeśli gumowa to z 50 złoty kosztuje. Można i na starą ( ja tak mam ) ale się poci. Jak komuś wisi jakas tam plama oliwy to olewa i jeżdzi. A jak ktoś wrazliwy albo przestraszony , to bedzie latał po mechanikach i .... , no właśnie- wtedy sie zacznie.

Jak masz sucho pod pokrywą zaworów to sobie nie zawracaj głowy tylko kup na szrocie korek za złotufke i śmigaj aby dym . Ajak widzisz że są jakieś wycieki no to próbuj a przy okazji wyjmiesz blaszkę.
Masz parę fotek z krajobrazu pod pokrywą.



Obrazek Obrazek Obrazek

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 22 wrz 2014, 21:26

Ahaa czyli tak to wyglada czyli bardzo bardzo ciężko zeby to sie mogło dalej przedostać , pokrywe mam własnie "idealna" tzn. ani kropli wokoł niej suchutko ale za to popychacze sie odzywaja bo coś własnie "cyka" pod pokrywa i przy zwiększaniu obrotów narasta częstotliwość i słychać to własnie jak "gra" zaworów więc narazie tak jak mowicie zostawie to jak jest i przy ewentualnej zmianie popychaczy to znajde hehe :) A z tym cykaniem orientujesz sie może bo z tego co wyczytałem to duzo abk tak ma jeździc z tym narazie czy robic cos w tym kierunku ?
Edit: Dodam ze korek siedzi bardzo dobrze nie ma potrzeby go wymieniać tylko najbardziej bałem sie własnie ze mi wleci ten kawałeczek gdzieś do cylindra czy zatka kanał olejowy a póżniej to wiadomo co by było .

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 22 wrz 2014, 21:55

Na twoim miejscu zdemontowałbym pokrywę i poszukał tego kawałka metalu. Osłona go zatrzyma ale co jeśli jest pęknięta? Sam demontaż pokrywy jest łatwy a i nowa uszczelka nie kosztuje dużo, swoją kupiłem za 30zł.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 22 wrz 2014, 22:09

Na jednej z fotek widać wystające z głowicy cztery śpikulce. Takie miałem pod ręką i powsadzałem żeby zaznaczyć gdzie są otwory w głowicy którymi spływa olej do miski. Jest ich cztery, są okrągłe i mają po ??? 50 groszy chyba by wleciało a 20 na pewno.
Te w wyższej części głowicy ( silnik jest pochylony ) są jak widać obok siebie , a te w niższej części śą na końcach.
Tak więc ta dziura co siedzi w niej czerwony śrubokręt jest w okolicy korka wlewu oleju i jakaś możliwośc istnieje że w pewnych warunkach pracy silnika może dojść do przedostania się elementu pod plastikową pokrywę a dalej przez tę dziurę na dół do michy .

Jeśli chodzi o cykanie to według mnie ciepły nie powinien. U mnie na zimnym i jak długo stoi nie palony (ze 3 dni ) to po odpaleniu zaterkoce z góra 5 sekund i to wszystko, dalej cisza.

W tej sprawie niech się wypowiedzą fachowcy.

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 23 wrz 2014, 08:18

Narazie chyba to zostawie bo co jeśli juz wpadło do miski to nie ma sensu tego szukac a gdy wpadło do miski to powinno sie zatrzymać w filtrze oleju gdy by "popłyneło" dalej? A taka osłona pewnie sama od siebie nie pęknie tylko trzeba było by jej pomóc nieprawda?

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 23 wrz 2014, 10:17

Pewnie że tak.
Jak u siebie robiłem doświadczenia (cyrki ) przy różnych olejach, od pełnego syntetyka do minerała i przy minus 15-20 "C. to kilka razy spadała mi na podłogę ta plastikowa pokrywka i nie pękła. Trzeba by było nadepnąć to może by i chrupnęła.
Dopowiem jeszcze że leży ona swobodnie na śrubach mocujących wałek do głowicy i nie dociska jej ta górna właściwa pokrywa klawiatury.
Pasuje też tylko w jednym położeniu-nie da się jej położyć odwrotnie o 180" bo ryfi.

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 23 wrz 2014, 12:52

Zrobiłęm własnie około 50 km i nic sie nie dzieje , i tak jescze myślę czy jest sens sciągania tej pokrywy co wiąże sie z nowa uszczelką a zapewne to jeśli tam jest to pływa w misce i tu do was pytanie waszym zdaniem ściagąć czy nie ? W razie ściągania to dużo roboty ? Bo z tego co widze na rzut oka to do sciągniecia było by : odma (minuta) , krokowy (druga minuta) , i chyba przewody paliwowe tu juz nie wiem bo tego nie robiłęm z tamtym juz miałem doczynienia i czy trzeba mieć klucz dynamometryczny ? ( zapewne trzeba mieć ale odrazu mowie ze dokrecałbym z wyczuciem a nie na siłe)

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 24 wrz 2014, 07:52

Sam widzisz.
Miało tak być wszystkiego po minutce, a tu jeszcze nie zacząłeś i już problemy. A zacznij tylko dłubać to sie wszystko zacznie pokazywać, że tego zapomniałeś jak było, tego o kur...cze nie zaznaczyłeś, coś inne znowu niepotrzebnie rozkręciłeś bo przecież i tak by wylazło itd itp.
A jak już rozgrzebiesz i zaczniesz szukać to się okaże że blaszki nie ma.....

No to co ??, trzeba poskładać toto do kupy jak było ( tylko kurde jak to byyyło ? ) i za ciosem brać sie za miskę olejową. No bo co ?! , tyle roboty i na darmo ?

I zaczniesz kręcić michę. Kręcisz a ona nie wyłazi bo jakieś sanie trzymają. Ktoś cie podpuszcza- kręć sanie bo to aby trza 2 śruby i nie do końca tylko zluzować . Kręcisz a tu trraach - urwała sie jedna i myślisz że to pestka bo dzieś pod siedzeniem jest nakrętka. Szukasz i nie ma!! i palisz kilka papierosów jeden po drugim ale to nic nie daje.

Musi to trzeba teraz do mechanika myślisz , a mechanik czemu nie wszystko sie da zrobić i zaczyna działać. Wycina bosz"em albo ogniem dziure w podłodze i ma nakrętkę co trzyma sanie.
No to niech już dalej pan robi jak pan zaczął. No i po znalezieniu lub nie kawałka metalu, trzeba znowu to wszystko do kupy.--Aha olej wlałem nowy, bo ten był jakiś taki nieciekawy, uszczelka też nowa i trzeba panie na geometrie jechać bo ja mam stary sprzęt , a tu trzeba zrobić żeby grało.

I po tym wszystkim za jakiś czas się okazuje że ułamany kawałek blaszki leży w kanale albo gdzieś w zakamarku przy silniku.

Mówie jak jest , ffcale nie straszę, a Szanowny Pan zrobi jak zechce i według swojego uznania

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 24 wrz 2014, 09:12

No to w takim razie nasuwa mi się jedno sensowne wyjście z sytuacji czyli nic nie ruszać , miejmy nadzieje ze leży w kanale haha :) Wielkie dzięki za dobre rady i chęć pomocy :)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 wrz 2014, 09:41

Bierz mały magesik i szukaj swojego kawałka a nie swirujesz. ALbo odrazu odkrec dekiel klawiatury i zrób to jak człowiek.

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 24 wrz 2014, 11:35

Magnesikiem probowałem odrazu po tym jak to sie stało i nic nie wyciągnał własnie , byłem przed chwila jescze sprobowac raz i to samo mnie sie wydaje ze to juz pływa w misce bo jeśli kanały na olej sa takie jak 20 groszówka to ten kawałeczek był mniejszy od 20 groszówki. A jeśli nad klawiature mi sie nie dostanie to rownocześnie do cylindra nie wpadnie a więc powinien go w razie ruszenia sie z miski zablokowac filtr czy dobrze myśle ? Moze wymienic niedługo filtr ten jest nowy bo stało sie to przy zmianie własnie oleju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl