Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

B4 2.0 ABT LPG - Czerwona strzała

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

B4 2.0 ABT LPG - Czerwona strzała

Post autor: Lasgo07 » 12 wrz 2014, 23:45

Witam. Nie jestem tutaj nowy. Wracam po krótkiej przerwie. Miałem kiedyś Audi B4 Coupe 2.3 NG ale sprzedałem.

Teraz całe dwa miesiące temu zakupiłem B4 w Sedanie. Szukałem długo takiej furki z silnikiem 2.0 ABT ze względu na jego bezawaryjność. W końcu trafiłem do Kielc i zakupiłem. Auto przy zakupie robiło wrażenie ponieważ było świeżo po polerce.

Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.0 ABT 90km LPG (gaz od 3 lat)
Przebieg: 193000 KM
Wyposażenie: wspomaganie, szyberdach elektryczny

Po tygodniu zaczęło wychodzić parę mankamentów.
1. urwał się trójnik od głowicy i wyleciał płyn chłodniczy.
2. zaczęła cieknąć pompa wody więc wymieniłem sam.
3. w świetle słońca okazało się że maska była malowana bo to widać ;) reszta elementów raczej oryginał.

W między czasie robiłem też inne wymiany.
Auto sporo paliło do 16 litrów po mieście. Wymieniłem całą centralkę od LPG na Bingo M ponieważ chciałem mieć pełen automat a nie pstryczek i śrubę, w dodatku zregenerowałem parownik. Duża liczba przewodów podciśnieniowych była nieszczelna więc wpadły nowe.

Olej był zalany 15w40 Castrol. Zmieniłem na 10w40 również Castrol GTX. Popychacze stukały więc wymieniłem na INA. Po wymianie stukają dalej tylko ciszej. Rozłożyłem ręce i olałem temat. Oleju nie pije. Przy wymianie popychaczy doszła nowa uszczelka klawiatury i uszczelniacz wałka rozrządu.

Ostatnio stukał przegub prawy więc wymieniony na nowy. Dodatkowo łożyska z tyłu oraz jeden cylinderek hamulcowy.
Auto dostało również nowe opony na tył.

Z dodatków które sam zamontowałem to światła do jazdy dziennej, końcowy tłumik sportowy ponieważ stary się rozleciał w środku ale jednak chcę zakupić oryginalny seryjny. W lampy weszły bixenony 4300 oraz reszta podświetlenia wymienione na ledowe.

Z rzeczy do zrobienia zostały mi do wymiany:
- przełącznik zespolony od świateł, robi zwarcie
- zamontowanie silniczków regulacji wysokości do przednich lamp bo ich tam nie ma :(
- wymiana pompy wspomagania ponieważ gdy olej się nagrzeje w upalne dni sika olejem podczas skrętu i kierownica ciężko chodzi.

Oto fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2014, 22:07 przez Lasgo07, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Koperro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 06 sty 2014, 16:18
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Koperro » 13 wrz 2014, 00:36

Zdrowa sztuka ;-) Ile ci teraz pali lgp?

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 13 wrz 2014, 01:08

Koperro, Wiesz co nie wiem bo teraz zmieniłem parownik na nowy taki do 140HP i narazie testuje po regulacji. Mam nadzieję że już dojdzie do normy. Śmierdziało mi strasznie w kabinie gazem przy postoju w korku. Czytałem że to wina za mocno odkręconego bypassu na parowniku i nie przepalał. Teraz przykręciłem go na maxa i silnik chodzi wzorowo i nie cuchnie już. To i spalanie powinno zejść.

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klife » 13 wrz 2014, 14:43

Wszystko pięknie tylko ten ksenon z zwykłej lampie....nie będę tego komentował ;P

pawel130589
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 mar 2013, 12:06
Lokalizacja: koszalin

Post autor: pawel130589 » 13 wrz 2014, 16:01

ładna sztuka, zawsze ta czerwień mi się podobała
<ok>

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 13 wrz 2014, 20:55

Super wygląda <ok> jak nowa.Czym tak wypucowałeś komorę silnika?

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 13 wrz 2014, 21:11

Ładna czerwona strzała, polerka miodzio :-)
Oby służyła bezawaryjnie ;-)

bartusgo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 439
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: bartusgo » 13 wrz 2014, 21:36

strzała jak moja :D xD powodzenia :D <ok>

ziomalek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 04 sie 2012, 15:20

Post autor: ziomalek » 13 wrz 2014, 23:16

Jakbym swoją widział tylko na innym kole. Dbaj i szanuj, ABT jest wieczne. :)

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 14 wrz 2014, 21:15

Piotrekdriver1, Silnik już był taki wypucowany :P Ale dbam aby nadal był taki. Na bieżąco wycierany z kurzu ;)

KAMIL801995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 mar 2014, 18:41
Lokalizacja: Chełm

Post autor: KAMIL801995 » 14 wrz 2014, 21:30

Piękna Audi .
Cudownie się prezentuje ;)

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 14 wrz 2014, 22:24

Dzięki Wszystkim za miłe wypowiedzi.
Dzisiaj troszkę wypucowałem silniczek. Zapomniałem założyć osłonki na aku ;)
Silnik został uszczelniony więc pewnie zostanie taki czysty na dłuższy czas.

Na zimę wleci jeszcze osłona pod silnik którą zdjąłem aby lepiej się chłodziła bo nie wiem jak u Was ale u mnie temp cały czas ponad 90 stopni i często się włącza wiatrak chłodnicy. Na benzynie rzadziej i temp minimalnie niższa. Dzieje się tak na LPG ale czytałem że te silniki lubią temperaturę minimalnie wyższą niż 90 stopni.

Obrazek

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 15 wrz 2014, 21:00

Niezle, czym żeś tak przeleciał komorę, że tak czyściutko? :-)

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 15 wrz 2014, 22:22

misiekb4, Płyn do silników MA Professional. Bardzo dobry produkt i mega skuteczny.

Awatar użytkownika
Koperro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 06 sty 2014, 16:18
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Koperro » 25 wrz 2014, 22:46

Lasgo07 pisze:Koperro, Wiesz co nie wiem bo teraz zmieniłem parownik na nowy taki do 140HP i narazie testuje po regulacji. Mam nadzieję że już dojdzie do normy. Śmierdziało mi strasznie w kabinie gazem przy postoju w korku. Czytałem że to wina za mocno odkręconego bypassu na parowniku i nie przepalał. Teraz przykręciłem go na maxa i silnik chodzi wzorowo i nie cuchnie już. To i spalanie powinno zejść.
Gdzie tan bypass sie znajduje? Bo mi też czasem zapachnie gazem nie w czasie jazdy tylko często w ruchu miejskim(częste ruszanie i zatrzymywanie się)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl