[1.9TDI 1Z] Kopci gdy zimny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ano ,ostatni widoczny ,to czwarty ,bo sterującego nie widać w sterownikach do 97 roku niestety 8-) Korekcje na wszystkich czterech wtryskiwaczach w tdi ,widać dopiero na nowszych sterownikach z seri 038906018 od 98 rokuMarcinexB4 pisze:Ostatni, miał na myśli 3 cyl, patrz maxymalny zakres od -2 do +2, u ciebie wychodzi na 2,14mg/str
Sprawdz wtryskiwacze <ok>
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Dzisiaj po wizycie u silnikowca, stwierdził, że błąd, który wrzucałem ( 00575 ) jest winą zapieczonej sztangi (lub wypalonych) łopatek, co wpływa na jej pracę bo się do końca nie otwiera...
Następnie wtryskiwacze są sprawne, ale podobno problem tkwi w popychaczach (szklanki), które jego zdaniem są za "miękkie" i na zimnym silniku dają osobie znać w postaci kopcenia - niedopalone paliwo.
Co o tym sądzicie?
PS: Poranne szarpanie na pewno nie pochodzi od bąbelek w przewodzie, bo teraz pojawiają się one u mnie praktycznie w każdych warunkach pracy motoru. W weekend wymienię wszystkie opaski przy filtrze i może coś to pomoże, bo przewody przy baku są suchutkie. Swoją drogą, czy przy tym śmiesznym zaworku co jest bezpośrednio osadzony na filtrze nie powinno być uszczelki? łapany jest tylko na 2 śruby i bezpośrednio sam z siebie uszczelnia ten otwór w głowicy filtra? :roll:
Następnie wtryskiwacze są sprawne, ale podobno problem tkwi w popychaczach (szklanki), które jego zdaniem są za "miękkie" i na zimnym silniku dają osobie znać w postaci kopcenia - niedopalone paliwo.
Co o tym sądzicie?
PS: Poranne szarpanie na pewno nie pochodzi od bąbelek w przewodzie, bo teraz pojawiają się one u mnie praktycznie w każdych warunkach pracy motoru. W weekend wymienię wszystkie opaski przy filtrze i może coś to pomoże, bo przewody przy baku są suchutkie. Swoją drogą, czy przy tym śmiesznym zaworku co jest bezpośrednio osadzony na filtrze nie powinno być uszczelki? łapany jest tylko na 2 śruby i bezpośrednio sam z siebie uszczelnia ten otwór w głowicy filtra? :roll:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Krzysiek 84, na pewno nie jest to nastawnik... Bo już miałem czysczony. Szarpanie przy 1500 -2000 u mnie nie występuje, tylko jak odpale auto na zimnym silniku, szczegolnie jak jest chlodno tak jak teraz w godzinach porannych to chodzi na 3 gary dymi kopci, nie da sie jechać. Po 2 minutach problem ustępuje i zetor zapier***a :evil: ... Ewidentnie jak sie nagrzeje olej itd....
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Dzisiaj po wizycie u silnikowca, stwierdził, że błąd, który wrzucałem ( 00575 ) jest winą zapieczonej sztangi (lub wypalonych) łopatek, co wpływa na jej pracę bo się do końca nie otwiera...
W naszych turbinach nie ma łopatek żadnych tylko klapa upustowa :mrgreen: coś ten mechanik jakieś bajki opowiada. Ściąg wezyk zn 75 od gruszki i dmuchnij w niego kompresorem sprawdzidz czy gruszka pracuje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zdarza sie co prawda rzadko ,ale przytarta pompa ,produkuje tak szybko opiłki, ze nawet po ok miesiącu ponownie zawalą nastawnik ,wiec kto by nie czyscił i tak go zawali ....ale w tym przypadku podejrzewam ze nawet nie zdjeli plytki zeby wyczyscic w srodku ,tylko przeplukali bez rozbierania :roll: A wracajac do tematuKrzysiek 84 pisze: Kolega też dał do czyszczenia nastawnik i po 2 tygodniach znów szarpanie powróciło. A jak od Munior'a wziął czysty nastawnik to jeździ do dziś bez szarpania.
zgadzam sie ze to nie nastawnik 8-) nierowna praca chwile po odpaleniu,to albo nie grzejace wszyskie swiece ,albo wtryskiwacze ,albo coś z cisnieniem sprezania na ktoryms cylindrze ...innych opcji raczej nie ma 8-)drivtens pisze:na pewno nie jest to nastawnik... Bo już miałem czysczony. Szarpanie przy 1500 -2000 u mnie nie występuje, tylko jak odpale auto na zimnym silniku,
MUNIOR, sprawa z kopceniem rozwiązana. Poszła sprężyna zaworowa i dlatego chodził na 3 gary. Już wymienione szklanki i sprężyna, więc powinno być ok. Teraz tylko trzeba pozbyć się bąbli z przewodów paliwowych. Chcę zamontować filtr od opla, ale przeglądałem schematy i nie mogę znaleźć na nich + ze stacyjki w okolicach bezpieczników/pokrywy silnika.... Dodam, że jestem zielony z elektroniki... Jakieś sugestie?