Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] wymiana tulejek napinacza paska alternatora

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] wymiana tulejek napinacza paska alternatora

Post autor: hudy » 26 wrz 2014, 10:29

Witam.Potrzebuje paru wskazówek od kogoś kto wymieniał tulejki na napinaczu paska alternatora. Pytania może zadam od pauzy by było bardziej przejrzyście.
- czy z tyłu do tych śrub które trzymają napinacz jest dojście bez zdejmowania alternatora i bez zdejmowania łapy na której jest napinacz?
- czy ten pręt na którym jest rolka jest jakoś montowany w napinaczu i w tej łapie gdyż znajomy mi mówił że miał kiedyś problem z jego wyjęciem,że jest tam niby jakieś zabezpieczenie.
- czy napinacz jest rozbieralny by można było nasmarować i przeczyścić tą sprężynę"

r0berto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 07 kwie 2012, 18:26

Post autor: r0berto » 26 wrz 2014, 10:48

Witaj
Dojście jest, ale ja osobiście poddałem się i wyciągnąłem całą łapę.
Pręt jest przykręcony do napinacza jedna śruba na końcu pręta.
Co do tego czy jest rozbieralny to nie wiem wydaje mi się że nie.
Osobiście sądzę że lepiej wyjąć całą łapę bo wymiana tulejek będzie mniejszym problemem. u mnie były zapieczone musiałem je wybijać po kawałku.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 wrz 2014, 11:31

Czyli rozumiem że tulejki tylko są wsuwane w otwór i pręt również a sam pręt jest z drugiej strony przykręcony do napinacza To ja nie wiem co ten mój kumpel bredził że nie mógł wybić tego pręta przez co wszystko mu pękło i musiał na szrocie kupić "nowy". Może nie odkręcił idiota tej śruby przy napinaczu.Gadał coś o jakimś zabezpieczeniu.

r0berto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 07 kwie 2012, 18:26

Post autor: r0berto » 26 wrz 2014, 12:05

Mógł mieć problem z wybiciem u mnie również był w napinaczu lekko zapieczony. Musiałem go potraktować wd-40 i wybić.

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 26 wrz 2014, 14:44

Jak nie masz klimy to bez zdjęcia altka powinno sie udać. Ale ale on na dwie śruby więc jak cos to nie ma tragedia. Tuleje z tylu ciężko u mnie się wybijalo. Przednia sama wypadla.
Napinacz raczej nie rozbieralny. A zwłaszcza ten czarny

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 wrz 2014, 15:06

A czy moczyliście napinacz Np w nafcie by go trochę przesmarować i przeczyścić bez rozbierania?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 26 wrz 2014, 20:09

Ja troche oleju rzadkiego nalałem na gore i ruszałem prętem a ten olej w środek wchodził pręt był podtarty nad spawałem pod szlifowałem i jak nowy :-) tulejka od przodu nowa wszystko posmarowane i śmiga aż miło.

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 26 wrz 2014, 22:53

hudy pisze:A czy moczyliście napinacz Np w nafcie by go trochę przesmarować i przeczyścić bez rozbierania?
nie robiłem bo i tak miałem napinacz do wymiany, sypał się od roku i już psikanie na pręt nie pomagało. jak go wyjąłem to się okazało ze powierzchnia cała obrobiona wiec kupiłem nowy...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 wrz 2014, 05:40

Ale co miałeś wyrobione pręt czy tą sprężynę w napinaczu?
A do tulejek dawaliście jakiś smar czy na sucho złożyliście?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 27 wrz 2014, 08:18

Ja dałem smar grafitowy na tulejki cały pręt dobrze wysmarowałem. Pret pewnie się podrobił koledze u mnie tez tak było.

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 27 wrz 2014, 09:04

hudy pisze:Ale co miałeś wyrobione pręt czy tą sprężynę w napinaczu?
A do tulejek dawaliście jakiś smar czy na sucho złożyliście?
http://funkyimg.com/view/Kx41

http://funkyimg.com/view/MuqA

tak to wyglądało, a napinacz w ogole się nie ruszał, nie wiem czy strzeliła spręzyna w środku czy co... przy montażu ja psiknąłem smarem miedzianym teraz jedną ręką ten napinacz ruszam :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 wrz 2014, 09:15

pkrr, to napinacz rozumiem że też wymieniałeś? Widzę że przed demontażem będę musiał się rozejrzeć gdzie w razie czego kupić napinacz bo mój też muszę brechą naciągać przy montażu paska.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 27 wrz 2014, 22:38

Akurat napinacz "czarny" da się rozebrać traktując go młotkiem i tak samo się go składa bo blacha "frontowa" która styka się z całą łapą alternatora jest jakby na wcisk. Jeśli po zapryskaniu do napinacza czegoś typu wd wyleje się brunatna maź, to w sprężynę nazbierał się syf i nie ma ona gdzie pracować. Z jej smarowaniem nie przesadzałbym bo środowisko w jakim się znajduje jak i konsystencja smaru sprawią ponowne wyłapywanie syfu

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 wrz 2014, 14:02

Napinacza nie chcę smarować tylko wymoczyć w nafcie przez jakieś 2 dni by ten syf się odmoczył. A łapa jest na dwie śruby czy na 3 bo dziś to z góry oglądałem i widzę tylko dwie.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 28 wrz 2014, 14:43

łapa jest na 4 przykręcona do bloku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl