Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4]Wymiana łożyska tylnego ham. tarczowe

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 wrz 2014, 23:32

Witam.Panowie szybkie pytanko które łożyska lepiej założyć SKF czy FAG?

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 28 wrz 2014, 01:40

hudy pisze:Witam.Panowie szybkie pytanko które łożyska lepiej założyć SKF czy FAG?
fag hyba szły na zerowy montaż tak sie mnie obilo o ucho

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 28 wrz 2014, 13:27

FŁT, bo trzeba wspierać polski przemysł. Jakościowo takie same a tańsze i nasze ;-)

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 28 wrz 2014, 15:49

HeavenQueen pisze:FŁT, bo trzeba wspierać polski przemysł. Jakościowo takie same a tańsze i nasze ;-)
pierwszy raz mi sie o ucho obiło ,ciekawe

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 28 wrz 2014, 16:38

elbula pisze:...ciekawe
http://www.flt.krasnik.pl/ :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 wrz 2014, 17:06

HeavenQueen pisze:FŁT, bo trzeba wspierać polski przemysł.
hmm, polski przemysł. A co to takiego, zobacz kto jest właścicielem 89,15% tejże fabryki.
Ale że osobiście nie miałem nigdy z nią do czynienia więc co do ich jakości się nie wypowiem, no dobra oki bo zaraz się spam zrobi ;-)
Już kilka razy zdarzyło mi się wymieniać łożysko czy to z przodu czy z tyłu i nigdy więcej żadnego wynalazka. Jak na razie to tylko skf się sprawdziło i fag oczywiście mowa tu o dłuższej jeździe co najmniej ponad rok.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 lut 2015, 21:34

Panowie zauważyłem że mam lekki luz w obu tylnych kołach. Gdy złapię za koło i ruszam nim na boki wtedy wyczuwam luz. Nie jest wielki ale jednak jest. Zastanawiam się teraz czy wymieniać łożyska czy dalej tak jeździć dopóki nie zaczną hałasować? Łożyska są jeszcze oryginalne. Nie chcę ich dokręcać gdyż to może je dość szybko uśmiercić i wtedy wymiana będzie konieczna.

Awatar użytkownika
audi88rsa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 28 gru 2013, 11:10
Lokalizacja: Zagórz

Post autor: audi88rsa » 05 lut 2015, 22:19

hudy, Luzu troszkę musi mieć bo inaczej to łożyska byśmy co tydzień zmieniali a skoro jeszcze nie huczą to dałbym sobie spokój z tym :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 lut 2015, 07:43

hudy, rozumiem że masz bębny a jeśli tak to można dokręcić z pół obrotu i po sprawie, luzu nie będzie a i łożysku raczej nic się nie stanie bo sam tak robiłem kiedyś.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 lut 2015, 07:56

Mam tarcze nie bębny. Rozumiem że musi być luz ale raczej jak jest wyczuwalny po szarpnięciu kołem to chyba jest za duży. Teraz nie wiem czy tak zostawić czy próbować regulować a jak się nie uda to wymiana.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 lut 2015, 08:14

hudy pisze:Mam tarcze nie bębny.
tam przy tarczach to raczej nic chyba nie wyregulujesz przynajmniej tak mi się wydaje bo jakoś nie pamiętam tak na 100%

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 06 lut 2015, 11:39

Jest regulacja przy tarczach tak samo jak przy bębnach. Dokręć tę nakrętkę aby luz był bardzo minimalny, łożyskom nic się nie powinno stać. U siebie nie regulowałem przez dłuższy czas i zaczęły huczeć i ostatnio wymieniłem na nowe.

suchyoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2014, 12:58
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: suchyoo » 06 lut 2015, 22:08

Witam, mógłby ktoś wypisać lub zrobić zdj. wymiarów łożysk na tylną oś wersja z hamulcem tarczowym.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 lut 2015, 22:19

A da się wogóle dociągnąć tą śrubę bez zdejmowania koła? Czy musi być koło w powietrzu by dobrze wyregulować?

Awatar użytkownika
Marker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 23 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: BIA

Post autor: Marker » 07 lut 2015, 07:18

Koło w powietrzu abyś mógł wyczuć luz, jak i czy nie ma oporu. Koła nie musisz zdejmować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl