Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI 1z]Ślizgające sprzęgło

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

[Audi B4 TDI 1z]Ślizgające sprzęgło

Post autor: kris00 » 04 maja 2012, 14:25

Witam
Przepatrzyłem trochę postów na temat sprzęgła a dokładniej ślizgania się go i nic nie uzyskałem odpowiedzi więc zakładam nowy post.
Mianowicie zacznę od początku gdzie na jedynce i wstecznym jak chciałem ruszyć strasznie szarpał i całą karoserią rzucało więc wydarłem skrzynie myśląc że to coś z łożyskiem wyciskowym ale nie był miesiąc spokój i dalej tak samo, a jeszcze wcześniej parę lat wcześniej nie odbijał mi pedał sprzęgła i nie zasysało płynu z zbiorniczka co się okazało że sprężynka w pompce sprzęgła była pęknięta i mechanik założył jakąś inną i działało.
Następnie pod maskę wleciał komp z czipem i sprzęgło mi zaczęło ślizgać no to już pewno koniec to wymiana na nowe Sachs to 1,9 TDI cały komplet. Spokój był niedługo zaczęło znowu ślizgać zauważyłem jak jest zimny silnik to jest ok. a jak już dostanie temperatury to zaczyna ślizgać , cały płyn hamulcowy wymieniłem i dobrze odpowietrzyłem wszystko i dalej ślizga, przy wymianie sprzęgła sprawdzałem uszczelniacz na wale korbowym bo może on puszcza olej ale było sucho. Nie mam pomysłów co może być jeszcze zastanawiam się nad wymianą pompki sprzęgła bo jak jest zimny wciskam pedał to jest mały opór po wciśnięciu 2-4 cm jest już duży opór i tak powinno być a jak jest ciepły to od samego początku jest maksymalny opór tak jak by nie do końca było puszczony pedał.
Może jakieś sugestie może ktoś się spotkał z takim problemem ??

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 04 maja 2012, 18:24

dobra ale jak sie slizga ? na wysokich biegach i obrotach czy od startu ?

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 04 maja 2012, 20:01

Ślizga na 3,4,5 biegu po wciśnięciu pedału gazu tak od 2 tyś jak jest już duży moment obrotowy, obroty wzrastają a prędkość samochodu jest taka sama
Przy ruszaniu jest ok ale jak na 2 biegu chciał by tak szybciej puścić sprzęgło trzymając na obrotach to też ślizgnie
Dziś również jechałem dłuższa trasa i ślizgało i ten pedał sprzęgła tak jak by wcale nie miał luzu odrazu jest max opór, raczej nie powinno tak być..

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 04 maja 2012, 20:30

no to to jest typowy objaw zurzytego sprzegla, wzrosla ci moc moze dobrze jej dajesz i taki efekt ale firma jest dobra wiec sam nie wiem

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 04 maja 2012, 22:17

No to typowy objaw ale nowy sachs powinien wytrzymać spokojnie 140 ps ale pewien czas był spokój i znowu zastanawia mnie ta pompka sprzęgła czemu nie ma luzu tylko jak wciskam pedał to odrazu jest max opór

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 04 maja 2012, 23:09

Wydaje mi sie, ze pompka nie ma tu wiele do rzeczy. Poniewaz uklad pompy sprzeglowej odpowiada jedynie za wycisk (rozlaczenie tarczy od docisku) czyz nie?
Uszkodzenia wysprzeglika czy pompki objawialyby sie jedynie problemami z wbiciem biegu (nie wysprzeglony w pelni uklad napedowy), szarpaniem (nie precyzyjne sterowanie sprzeglem - uszkodzona pompka/wysprzeglik).
Rozumiem, ze zalozyles caly komplet sprzegla tj. razem z nowym dociskiem?
Czy przy wymianie kompletu sprzegla odtlusciles dobrze kolo zamachowe (od strony styku z tarcza sprzegla)?

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 05 maja 2012, 10:35

Podczas montażu wszystko dobrze wyczyściłem i oczywiście założony był cały komplet sachs tarcza+docisk+łożysko to ślizganie jest bardzo uciążliwe i już nie mam pojęcia co może być przyczyną tego ślizgania

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 05 maja 2012, 20:03

kris00 pisze:Podczas montażu wszystko dobrze wyczyściłem i oczywiście założony był cały komplet sachs tarcza+docisk+łożysko to ślizganie jest bardzo uciążliwe i już nie mam pojęcia co może być przyczyną tego ślizgania
ja bym to wyjal bo to chyba jedyne wyjsce, ewidetnie widac ze problem jest w zjechanej tarczy i oddal to na gwarancji

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 06 maja 2012, 12:57

Już 4 raz nie chce mi sie tej zasr... skrzyni wyciągać juz mam dość bez czipa na seri 90 ps nie ślizga jest wszystko ok ale na czipie ślizga może ta pompka sprzęgła coś tu pitoli sprawę

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 06 maja 2012, 14:13

docisk słaby ? zacienka tarcza?
niespasowany kpl z kołem zamachowym ?
ja zawsze regeneruje sprzegło zawoze kpl z kołem do warsztatu oni tam wszystko dokładnie sprawdzaja szlifuja ustawiaja itp

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 06 maja 2012, 18:49

wszystko może być ale przecież sachs robi dobre komplety

[ Dodano: 2012-05-09, 19:15 ]
No więc wymieniłem dziś pompkę sprzęgła na nową i oczywiście jazda próbna i narazie spokój i oby tak dalej :-D

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 28 wrz 2014, 11:30

To ja odgrzeje kotleta:-) mam podobny problem jak autor tematu. Znaczy się sprzęgło ma rok. Komplet sprzęgła firmy sachs. Zrobiony był chip na wtryski 210 przez kolegę kostrza. Wtedy jeszcze sprzęgło działało bez zarzutu. Zamontowałem wtryski 210 i przez jakiś czas nic nie zauważyłem. Ale ostatnio stało się coś dziwnego. Potrzebowałem nagle przyspieszyć na 5 biegu. Z prędkości ok 95 km miałem jakieś 2000 obr. Dałem sporo gazu i wystąpił uślizg sprzęgła. To znaczy wzrosły obroty a po chwili auto zaczęło przyspieszać. Postanowiłem to sprawdzić i sprawa wygląda następująco. Na 3 biegu nawet przy mocnym użyciu gazu nie zauważyłem uślizgu sprzęgła. Na 4 biegu już występuje jak i na 5. Ale występuje tylko przy 2 tyś obr. Jak mam już 2200 obr i dodam mocno gazu uślizgu nie zauważam. Nawet jak dodam mocno gaz przy 1800 obr to auto ciągnie bez uślizgu. Pytanie czy mam ażtak duży przyrost momentu aby sprzęgło nie dawało rady przenieść tego? Czy to raczej jakieś uszkodzenie sprzęgła? Dodam że podczas ruszania występują drgania. Nie mam pojęcia co z tym zrobić. Mogę to wyciągnąć i reklamować. Ale czy nowe sprzęgło da radę? Za wszelkie rady dziękuję. A i jeszcze jedno. Ostatnio robiłem skrzynię w audi u znajomego i jak montowałem wysprzeglik to dość łatwo się dało go wcisnąć. A jak robiłem u siebie to wyprzeglik dawał dość spory opór. Może tu coś jest na rzeczy? Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 wrz 2014, 21:20

kamsta pisze:mam podobny problem jak autor tematu. Znaczy się sprzęgło ma rok. Komplet sprzęgła firmy sachs.
Fakt że tym sprzęgłom ktore kupujemy na wymianę jako nowe ,daleko jest do ori ....niby ori siedzi LUK ,ale wystarczy się przyjrzeć temu kupionemu "lukowi " i ori ....spręzyki cieniutkie ,wszytko jakieś takie delikatne ...przepaść w wykonaniu i tyle :roll: Ale skoro ci się trzepie przy ruszaniu ,to ewidentnie coś jest nie halo ...zwykle ślizganie się po wymianie sprzegła na nowe ,lub "trzepanie" przy ruszaniu, powoduje niedopasowanie powierzchni tarcza sprzegła -koło zamachowe ...przy zmianie sprzegła nalezało by sciągnać koło zamachowe i dać do wyrównania powierzchni styku z tarczą sprzegła ...ale nikt tego nie robi i jest jak jest ...sytuacja podobna gdy do starych tarcz hamulcowych ,damy nowe klocki bez przetoczenia tarcz ...hamulce przez jakiś czas są marne ,bo klocki muszą sie dopasować do tarczy ...w przypadku tarczy sprzegła jest podobnie ...koledze po wymianie sprzęgło ślizgało się kilka dni ,po czym przestało ....na ori sofcie raczej się nie ślizga,ale na tuningowym często

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 28 wrz 2014, 21:40

Takie pytanie Mariusz do ciebie mam jeszcze. Czy toczenie koła zamachowego ma jakiś negatywny wpływ na pracę silnika po chipie? Oczywiście tyle ile trzeba a nie jakieś tam duże odchudzanie. Jak założe nowe sprzęgło do tego czy w ten czas uślizg sprzęgła zniknie czy raczej to norma po chipie? Dodam że na starym sprzęgle nie było szarpania. Po założeniu nowego i skrzyni een problem pojawił się po 3 miesiącach. Od tego czasu jest tak że jednego dnia sprzęgło chodzi jak należy to znaczy nie szarpie a drugiego dnia jest masakra i nie da się normalnie ruszyć. I to jest dziwne bo jak by było koło krzywe to by szarpanie występowało cały czas.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl