Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Gdzie jest czujnik F118

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

[B4 2.8 AAH] Gdzie jest czujnik F118

Post autor: IGSMan » 29 wrz 2014, 16:49

koledzy gdzie w B4 z silnikiem 2.8 umiejscowiony jest czujnik F118 - czujnik wysokiego cisnienia klimatyzacji?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 29 wrz 2014, 20:05

Wydaje mi się, że to jeden z tych dwóch na skraplaczu (chłodnicy) klimatyzacji. Jeden jest chyba od wysokiego, a drugi od niskiego.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 wrz 2014, 20:12

IC69 pisze:Jeden jest chyba od wysokiego, a drugi od niskiego
Oby dwa są wysokiego.

A numer tyczy się czerwonego powinien być u góry.

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 29 wrz 2014, 21:04

Jarewa pisze:
IC69 pisze:Jeden jest chyba od wysokiego, a drugi od niskiego
Oby dwa są wysokiego.

A numer tyczy się czerwonego powinien być u góry.
to teraz pytanie gdzie jest jak dostac sie do tego skraplacza?:)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 wrz 2014, 21:21

No jak gdzie? przy chłodnicy :-P czujniki są po prawej stronie zaraz obok chłodnicy.

Tylko sprawdził bym instalacje bo przerwa w wiązce też da efekt czujnika.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 29 wrz 2014, 21:31

IGSMan pisze:gdzie jest jak dostac sie do tego skraplacza?
na skraplaczu (chłodnicy) klimatyzacji
Skraplacz = chłodnica...heloł :-) To jest to pierwsze, co widzisz po otwarciu pokrywy silnika, a te czujniki znajdują się po jej lewej stronie, z tyłu.

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 30 wrz 2014, 03:41

IC69 pisze:
IGSMan pisze:gdzie jest jak dostac sie do tego skraplacza?
na skraplaczu (chłodnicy) klimatyzacji
Skraplacz = chłodnica...heloł :-) To jest to pierwsze, co widzisz po otwarciu pokrywy silnika, a te czujniki znajdują się po jej lewej stronie, z tyłu.
kurde chyba sa gdzies schowane bo jedyne co wize po otwarciu maski to od strony pasazera na dole trzypinowy czujnik od wentylatorow?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 wrz 2014, 05:43

Z którego roku auto? skraplacz równoległy czy szeregowy?

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 30 wrz 2014, 08:01

Jarewa pisze:Z którego roku auto? skraplacz równoległy czy szeregowy?
92 r. - taka jak na rysunku

Obrazek

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 30 wrz 2014, 13:45


Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 30 wrz 2014, 18:34

no wiec sprawa ma sie tak

znalazlem ten czujnik po stronie pasazera mniej wiecej na wysokosci srodka chlodnicy - wg etki jest to tam jakis numer, czujnik ten jest na dwa przewody natomiast moj ma cztery, znalazlem w zderzaku ze nie jest polaczony kostka tylko na skretki (kostki sie polamaly czy jak, nie wazne)

na klimatroniku mialem bledy (spiasne z vaga nie z panelu):

00801 30-00 - open or short to plus
00801 30-10 - open to short to plus intermittent

po kasowaniu wracaly


rozlaczylem poskrecane wiazki i skrecilem na nowo

zostaje jeden blad

00801 30-00 - open or short to plus

mozliwe ze np. pomylony jest plus z masa jak ktos te kable wczesniej laczyl?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 wrz 2014, 20:40

znalazlem ten czujnik po stronie pasazera mniej wiecej na wysokosci srodka chlodnicy - wg etki jest to tam jakis numer, czujnik ten jest na dwa przewody natomiast moj ma cztery
Ktoś dziergał tego nie ma w oryginalnej instalacji. Jest górny czerwony i dolny żółty i tylko dwu przewodowe.
00801 30-00 - open or short to plus



mozliwe ze np. pomylony jest plus z masa jak ktos te kable wczesniej laczyl?

Klimatronik nie widzi czujnika lub uszkodzony czujnik.

Pokaż fotki i podaj kolory kabli ale nie w czujniku tylko z instalacji.

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 30 wrz 2014, 21:39

mam taki czujnik i w skraplaczu mam tylko jedno wejscie na czujnik z tym ze mojego czujnika wychodza cztery kabelki a ten ze zdjecia ma gniazdo do przylaczenia wiazki

Obrazek

a kolory kabli w wiazce samochodowej to bialy, czarny, niebieski i zielony

w necie znalazlem opis ze ten czujnik po podaniu cisnienia 2-3 bar daje przejscie i zalacza sprezarke i wolny wiatrak a po zwiekszeniu sie cisnienia czyli pewnie 20 lub 30 bar pozostale dwa piny zalaczaja szybki bieg wiatraka


nie wykluczone ze czujnik ten jest niesprawny jednak ze wzgledu na skrecane kabelki chcialbym sie najpierw upewnic czy sa dobrze poalaczone...
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2014, 21:54 przez IGSMan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 wrz 2014, 21:53

No to ktoś nieźle zdziargł tą instalacje nie pomogę bo masz nie to co powinno być.

Oryginalnie w skraplaczu są dwa czujniki wysokiego ciśnienia pierwszy przy około 15bar załącza wentylator na drugi bieg, drugi czujnik przy około 20bar wyłączą cała klimatyzacje (kompresor) zabezpieczenie elektryczne przed uszkodzeniem.

Ten od wentylatorów jest NO a ten od zabezpieczenia NC

Pokaż foty sterownika (panelu) jak i foty kompresora. Może mamy do czynienia nie z oryginalną klimą a dokładką?
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2014, 21:55 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 30 wrz 2014, 21:55

Jarewa pisze:No to ktoś nieźle zdziargł tą instalacje nie pomogę bo masz nie to co powinno być.

Oryginalnie w skraplaczu są dwa czujniki wysokiego ciśnienia pierwszy przy około 15bar załącza wentylator na drugi bieg, drugi czujnik przy około 20bar wyłączą cała klimatyzacje (kompresor) zabezpieczenie elektryczne przed uszkodzeniem.

Ten od wentylatorów jest NO a ten od zabezpieczenia NC
no w porownaniu z etka dziwnie to wyglada niemniej skraplacz wyglada na orginalny:)

[ Dodano: 2014-09-30, 21:59 ]
Jarewa pisze: Pokaż foty sterownika (panelu) jak i foty kompresora. Może mamy do czynienia nie z oryginalną klimą a dokładką?
panel klimatronika ma numer 8A0 820 043

a moglby kolega sprawdzic jakie kolory przewodow sa w wersji z dwoma dwupinowymi czujnikami?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl