[B4 1.9 1Z] Brak mocy przy 3tys obrotów
[B4 1.9 1Z] Brak mocy przy 3tys obrotów
Witam. Pacjent to B4 1z na pierburgu. Dzisiaj wracając z Poznania do Częstochowy na A2 stało się coś dziwnego. Jechałem sobie na tempomacie 140km/h, ktoś zajechał więc zwolniłem na chwilę do 100 i znów chciałem przyśpieszyć, ale przy równo 3tys obrotów poczułem jakby delikatny spadek mocy, auto rozpędziło się tylko do 130km/h i mimo pedału w podłodze ani drgnęło dalej... puściłem pedał gazu, znów dodałem i poszedł do 140-150 normalnie. I tak kilka razy. Później znów musiałem zwolnić i chciałem przyśpieszyć i ponownie przy 3tys i 130km/h blokada. Później już nie dało rady pojechać więcej niż 130km/h. Co dziwne do tej prędkości miałem wrażenie że auto jedzie normalnie, nie zamula. Na 5 biegu silnik trzyma równo obroty 3 tys, prędkość 130/km i ani drgnie dalej. Sprawdzałem również na 4 biegu i tu również przy 3tys (nie pamiętam prędkości) jakby odcięło paliwo (czuć to bardzo delikatnie) Na 3 przekroczył 3tys ale dość ciężko.
Myślałem że to tryb awaryjny turbiny, podobno pomaga wyłączenie i włączenie silnika, ale u mnie nie dało to żadnego rezultatu.
W ciągu ostatnich kilku dni auto pokonało ok 1200km trasy przy prędkościach 140-160km/h bez zająknięcia. Dzisiaj ciągle jechałem na tempomacie właśnie przy obrotach 3tys, co chwilę musiałem wyłączać bo ktoś zajechał i ustawiać na nowo, myślałem że może dlatego akurat przy tej prędkości coś odcina ale nie wiem czy to może mieć związek.
Co może być przyczyną? Nie mam możliwości sprawdzenia vagiem auta, gdyby ktoś z okolic śląska w pobliżu Częstochowy miał możliwość i zechciał pomóc to proszę o kontakt.
Myślałem że to tryb awaryjny turbiny, podobno pomaga wyłączenie i włączenie silnika, ale u mnie nie dało to żadnego rezultatu.
W ciągu ostatnich kilku dni auto pokonało ok 1200km trasy przy prędkościach 140-160km/h bez zająknięcia. Dzisiaj ciągle jechałem na tempomacie właśnie przy obrotach 3tys, co chwilę musiałem wyłączać bo ktoś zajechał i ustawiać na nowo, myślałem że może dlatego akurat przy tej prędkości coś odcina ale nie wiem czy to może mieć związek.
Co może być przyczyną? Nie mam możliwości sprawdzenia vagiem auta, gdyby ktoś z okolic śląska w pobliżu Częstochowy miał możliwość i zechciał pomóc to proszę o kontakt.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ok to jutro poszukam na forum co to dokładnie jest ten bajpas i jak to zrobić, bo tak na szybko to znalazłem tylko tematy z odpowiedzią "szukaj".
Co do waszych sugestii to teraz mi się przypomniało, że kilka dni temu jak odbierałem auto od mechanika, to powiedział że dokręcił coś na pompie paliwa bo lekko przeciekała. I powiedział mi przy tym żebym zatankował bo jest b. mało paliwa a widział pęcherzyki powietrza w rurkach z paliwem. Zdziwiłem się trochę, zalałem do pełna i zrobiłem bez problemu trasę 600km, kilka dni później w podobnej trasie już wystąpił problem. Być może jak odkręcał pompę paliwa to jakaś nieszczelność powstała? Ale wtedy to chyba objawy powinny wystąpić od razu...
Co do waszych sugestii to teraz mi się przypomniało, że kilka dni temu jak odbierałem auto od mechanika, to powiedział że dokręcił coś na pompie paliwa bo lekko przeciekała. I powiedział mi przy tym żebym zatankował bo jest b. mało paliwa a widział pęcherzyki powietrza w rurkach z paliwem. Zdziwiłem się trochę, zalałem do pełna i zrobiłem bez problemu trasę 600km, kilka dni później w podobnej trasie już wystąpił problem. Być może jak odkręcał pompę paliwa to jakaś nieszczelność powstała? Ale wtedy to chyba objawy powinny wystąpić od razu...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
krzychu79 pisze:Być może jak odkręcał pompę paliwa to jakaś nieszczelność powstała?
Ale on ci na pewno nie odkrecał w tym celu pompy A tak na marginesie ,to ciekawy sposób na uszczelnienie wycieku :roll: dokrecic moze sie poluzowaly ....otoz na pewno sie nie poluzoawaly i dokrecanie to przepis na zerwanie gwintu lub urwanie srubki :roll: Mowie tu o srubkach nastawnika ,bo to z pod niego ,lub jego dekielka , zwykle cieknie ....zwykle wymienia się w takim przypadku uszczelki ,a nie dokręca na chama śrubki :roll: ale i tacy "spece " się zdarzaja ....dobrze że ci nie zaproponowal , ze ci silikonem nie uszczelni Jedyna rzecz ktorej dokrecenie przy pompie ma sens ,to powrot paliwa ,ktory jest uszczelniony miedzianymi podkladkami ,ewentualnie wejscie paliwa do pompy ...w pozostalych miejscach z ktrych cieknie ,wymienia sie uszczelki ,a nie dokreca ....Ale to wszystko akurat bez najmniejszego zwiazku z tymi objawami co opisujesz ,bo masz ewidentne objawy przeladowania ...wiec zrob sobie bajpas i jezeli objawy nie wystąpią,to masz przyczynękrzychu79 pisze:kilka dni temu jak odbierałem auto od mechanika, to powiedział że dokręcił coś na pompie paliwa bo lekko przeciekała.
Jak pokaze zwarcie ,czyli zwykle bardzo malą opornosc 1-2 omow ,to jest zwarcie i n75 mozna wyrzucic ,ma pokazac opornosc ok.30 omow ...ale i to nie dowod ze jest sprawny ,bo zwykle problemem jest opuznienie w dzialaniu ,spowodowane "wyklepaniem" wnetrznosci ,albo peknietą sprezynką i tego nie zdiagnozuje zadnym miernikiemFrancis1982 pisze:Raczej to N75. Jeżeli cewka przewodzi (miernik pokaże zwarcie)
Dokręcić chciał, żeby plamy paliwa nie myliły się z plamami oleju, bo walczymy z wyciekiem, który mam nadzieję po wymianie uszczelki miski wreszcie ustąpi i auto przestanie znaczyć teren gdzie tylko się zatrzyma Pompa jest chwilowo owinięta jakąś szmatką Swoją drogą muszę poszukać jakiegoś pompiarza żeby się zajął tą pompą, tylko nie wiem jakie ceny mniej więcej za to mogą wołać, a niestety sporo wydatków na auto ostatnio się nałożyło...MUNIOR pisze:w miejscach z ktrych cieknie ,wymienia sie uszczelki ,a nie dokreca ....
Znalazłem coś takiego:MUNIOR pisze:masz ewidentne objawy przeladowania ...wiec zrob sobie bajpas i jezeli objawy nie wystąpią,to masz przyczynę. Jak pokaze zwarcie ,czyli zwykle bardzo malą opornosc 1-2 omow ,to jest zwarcie i n75 mozna wyrzucic ,ma pokazac opornosc ok.30 omow ...ale i to nie dowod ze jest sprawny ,bo zwykle problemem jest opuznienie w dzialaniu ,spowodowane "wyklepaniem" wnetrznosci ,albo peknietą sprezynką i tego nie zdiagnozuje zadnym miernikiem
Problem w tym, że jestem zielony jak oliwka w tych sprawach, szukałem dzisiaj i nie widziałem żadnego czerwonego wężyka, ale nawet nie wiem gdzie szukać :mrgreen: , ani tym bardziej nie wiem gdzie co podpiąć i z czym zamienić Gdzie mam zmierzyć oporność? Już po zrobieniu bajpasu?MUNIOR pisze:bajpas n75, czyli czerwony (wchodzący od dołu do metalowego króćca n75)wężyk ,podłaczyć bezpośrednio do gruchy WG .Jezeli tryb awaryjny był z powodu przeładowania to po zrobieniu bajpasa ciśnienie doładowania spada do max 0,7 bara i auto jeżdzi w zasadzie normalnie ,tyle ze na trochę mniejszym doładowaniu
Zrobiłem zdjęcia komory silnika, czy jakiś dobry człowiek mógłby mi to jakoś łopatologicznie oznaczyć i wytłumaczyć? Oznaczyć np w paincie :mrgreen: co gdzie jest, co z czym podpiąć i gdzie co zmierzyć?
Foty:
Niestety nie mam jak zrobić logów. Sprawdzę najpierw ten N75 tak jak radzi Munior, jak okaże się że jest sprawny to wezmę się dalej za np. ten przepływomierz.KLICHO pisze:Ja miałem podobny problem u siebie wymieniałem N75, wężyki itp i nic nie pomogło. Spróbuj zrobić logi dynamiczne. U mnie takich objawów jak u Ciebie winowajcą okazał się przepływomierz
PS. Myślę, że można by wnieść jakąś oficjalną petycję do Muniora o przeprowadzenie się gdzieś bliżej centrum kraju, tak aby każdy miał do niego blisko :mrgreen: ja mam niestety prawie 700km łącznie w dwie strony i 8 godzin drogi, także wycieczka mija się z celem, a szkoda a teraz jeszcze przeprowadzam się do Poznania to będzie jeszcze dalej. Chyba że, znacie też jakiegoś speca od naszych audi w okolicy Poznania?
Ostatnio zmieniony 09 paź 2014, 10:40 przez krzychu79, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko