Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Brak mocy przy 3tys obrotów

Awatar użytkownika
krzychu79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:31
Lokalizacja: śląskie

[B4 1.9 1Z] Brak mocy przy 3tys obrotów

Post autor: krzychu79 » 01 paź 2014, 01:02

Witam. Pacjent to B4 1z na pierburgu. Dzisiaj wracając z Poznania do Częstochowy na A2 stało się coś dziwnego. Jechałem sobie na tempomacie 140km/h, ktoś zajechał więc zwolniłem na chwilę do 100 i znów chciałem przyśpieszyć, ale przy równo 3tys obrotów poczułem jakby delikatny spadek mocy, auto rozpędziło się tylko do 130km/h i mimo pedału w podłodze ani drgnęło dalej... puściłem pedał gazu, znów dodałem i poszedł do 140-150 normalnie. I tak kilka razy. Później znów musiałem zwolnić i chciałem przyśpieszyć i ponownie przy 3tys i 130km/h blokada. Później już nie dało rady pojechać więcej niż 130km/h. Co dziwne do tej prędkości miałem wrażenie że auto jedzie normalnie, nie zamula. Na 5 biegu silnik trzyma równo obroty 3 tys, prędkość 130/km i ani drgnie dalej. Sprawdzałem również na 4 biegu i tu również przy 3tys (nie pamiętam prędkości) jakby odcięło paliwo (czuć to bardzo delikatnie) Na 3 przekroczył 3tys ale dość ciężko.

Myślałem że to tryb awaryjny turbiny, podobno pomaga wyłączenie i włączenie silnika, ale u mnie nie dało to żadnego rezultatu.

W ciągu ostatnich kilku dni auto pokonało ok 1200km trasy przy prędkościach 140-160km/h bez zająknięcia. Dzisiaj ciągle jechałem na tempomacie właśnie przy obrotach 3tys, co chwilę musiałem wyłączać bo ktoś zajechał i ustawiać na nowo, myślałem że może dlatego akurat przy tej prędkości coś odcina ale nie wiem czy to może mieć związek.

Co może być przyczyną? Nie mam możliwości sprawdzenia vagiem auta, gdyby ktoś z okolic śląska w pobliżu Częstochowy miał możliwość i zechciał pomóc to proszę o kontakt.

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 01 paź 2014, 09:19

zaraz MUNIOR wpadnie i ci napisze: tryb awaryjny, zrób bajpas, sprawdź vag, najprawdopodobniej nieszczelność w dolocie


:lol: :lol:

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 01 paź 2014, 09:29

moze powietrze w paliwie? Sprawdź szczelnosc przewodow z N75 do turbiny, te podcisnieniowe. Najlepiej jakbys zrobil logi dynamiczne

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 paź 2014, 16:58

Raczej to N75. Jeżeli cewka przewodzi (miernik pokaże zwarcie) być może wystarczy popsikać WD we wszystkie dziurki i rozruszać.

Ale jak piszą przedmówcy lepiej zrobić test "bajpasem".

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 01 paź 2014, 20:36

Typowy objaw przeładowania. Po podpięciu vaga napewno będzie błąd z tym związany. Raczej stawiam na n75.

Awatar użytkownika
krzychu79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:31
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krzychu79 » 01 paź 2014, 23:43

Ok to jutro poszukam na forum co to dokładnie jest ten bajpas i jak to zrobić, bo tak na szybko to znalazłem tylko tematy z odpowiedzią "szukaj".

Co do waszych sugestii to teraz mi się przypomniało, że kilka dni temu jak odbierałem auto od mechanika, to powiedział że dokręcił coś na pompie paliwa bo lekko przeciekała. I powiedział mi przy tym żebym zatankował bo jest b. mało paliwa a widział pęcherzyki powietrza w rurkach z paliwem. Zdziwiłem się trochę, zalałem do pełna i zrobiłem bez problemu trasę 600km, kilka dni później w podobnej trasie już wystąpił problem. Być może jak odkręcał pompę paliwa to jakaś nieszczelność powstała? Ale wtedy to chyba objawy powinny wystąpić od razu...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 paź 2014, 08:51

krzychu79 pisze:Być może jak odkręcał pompę paliwa to jakaś nieszczelność powstała?
krzychu79 pisze:kilka dni temu jak odbierałem auto od mechanika, to powiedział że dokręcił coś na pompie paliwa bo lekko przeciekała.
Ale on ci na pewno nie odkrecał w tym celu pompy ;-) A tak na marginesie ,to ciekawy sposób na uszczelnienie wycieku :roll: dokrecic moze sie poluzowaly ....otoz na pewno sie nie poluzoawaly i dokrecanie to przepis na zerwanie gwintu lub urwanie srubki :roll: Mowie tu o srubkach nastawnika ,bo to z pod niego ,lub jego dekielka , zwykle cieknie ....zwykle wymienia się w takim przypadku uszczelki ,a nie dokręca na chama śrubki :roll: ale i tacy "spece " się zdarzaja ....dobrze że ci nie zaproponowal , ze ci silikonem nie uszczelni :-P Jedyna rzecz ktorej dokrecenie przy pompie ma sens ,to powrot paliwa ,ktory jest uszczelniony miedzianymi podkladkami ,ewentualnie wejscie paliwa do pompy ...w pozostalych miejscach z ktrych cieknie ,wymienia sie uszczelki ,a nie dokreca ....Ale to wszystko akurat bez najmniejszego zwiazku z tymi objawami co opisujesz ,bo masz ewidentne objawy przeladowania ...wiec zrob sobie bajpas i jezeli objawy nie wystąpią,to masz przyczynę
Francis1982 pisze:Raczej to N75. Jeżeli cewka przewodzi (miernik pokaże zwarcie)
Jak pokaze zwarcie ,czyli zwykle bardzo malą opornosc 1-2 omow ,to jest zwarcie ;-) i n75 mozna wyrzucic ,ma pokazac opornosc ok.30 omow ...ale i to nie dowod ze jest sprawny ,bo zwykle problemem jest opuznienie w dzialaniu ,spowodowane "wyklepaniem" wnetrznosci ,albo peknietą sprezynką i tego nie zdiagnozuje zadnym miernikiem ;-)

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 02 paź 2014, 23:32

Ja miałem podobny problem u siebie wymieniałem N75, wężyki itp i nic nie pomogło. Spróbuj zrobić logi dynamiczne. U mnie takich objawów jak u Ciebie winowajcą okazał się przepływomierz

Awatar użytkownika
krzychu79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:31
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krzychu79 » 03 paź 2014, 14:02

MUNIOR pisze:w miejscach z ktrych cieknie ,wymienia sie uszczelki ,a nie dokreca ....
Dokręcić chciał, żeby plamy paliwa nie myliły się z plamami oleju, bo walczymy z wyciekiem, który mam nadzieję po wymianie uszczelki miski wreszcie ustąpi i auto przestanie znaczyć teren gdzie tylko się zatrzyma ;-) Pompa jest chwilowo owinięta jakąś szmatką :-P Swoją drogą muszę poszukać jakiegoś pompiarza żeby się zajął tą pompą, tylko nie wiem jakie ceny mniej więcej za to mogą wołać, a niestety sporo wydatków na auto ostatnio się nałożyło...
MUNIOR pisze:masz ewidentne objawy przeladowania ...wiec zrob sobie bajpas i jezeli objawy nie wystąpią,to masz przyczynę. Jak pokaze zwarcie ,czyli zwykle bardzo malą opornosc 1-2 omow ,to jest zwarcie ;-) i n75 mozna wyrzucic ,ma pokazac opornosc ok.30 omow ...ale i to nie dowod ze jest sprawny ,bo zwykle problemem jest opuznienie w dzialaniu ,spowodowane "wyklepaniem" wnetrznosci ,albo peknietą sprezynką i tego nie zdiagnozuje zadnym miernikiem ;-)
Znalazłem coś takiego:
MUNIOR pisze:bajpas n75, czyli czerwony (wchodzący od dołu do metalowego króćca n75)wężyk ,podłaczyć bezpośrednio do gruchy WG .Jezeli tryb awaryjny był z powodu przeładowania to po zrobieniu bajpasa ciśnienie doładowania spada do max 0,7 bara i auto jeżdzi w zasadzie normalnie ,tyle ze na trochę mniejszym doładowaniu
Problem w tym, że jestem zielony jak oliwka w tych sprawach, szukałem dzisiaj i nie widziałem żadnego czerwonego wężyka, ale nawet nie wiem gdzie szukać :mrgreen: , ani tym bardziej nie wiem gdzie co podpiąć i z czym zamienić :/ Gdzie mam zmierzyć oporność? Już po zrobieniu bajpasu?

Zrobiłem zdjęcia komory silnika, czy jakiś dobry człowiek mógłby mi to jakoś łopatologicznie oznaczyć i wytłumaczyć? Oznaczyć np w paincie :mrgreen: co gdzie jest, co z czym podpiąć i gdzie co zmierzyć? :-P

Foty:
Obrazek Obrazek Obrazek

KLICHO pisze:Ja miałem podobny problem u siebie wymieniałem N75, wężyki itp i nic nie pomogło. Spróbuj zrobić logi dynamiczne. U mnie takich objawów jak u Ciebie winowajcą okazał się przepływomierz
Niestety nie mam jak zrobić logów. Sprawdzę najpierw ten N75 tak jak radzi Munior, jak okaże się że jest sprawny to wezmę się dalej za np. ten przepływomierz.

PS. Myślę, że można by wnieść jakąś oficjalną petycję do Muniora o przeprowadzenie się gdzieś bliżej centrum kraju, tak aby każdy miał do niego blisko :mrgreen: ja mam niestety prawie 700km łącznie w dwie strony i 8 godzin drogi, także wycieczka mija się z celem, a szkoda :-( a teraz jeszcze przeprowadzam się do Poznania to będzie jeszcze dalej. Chyba że, znacie też jakiegoś speca od naszych audi w okolicy Poznania?
Ostatnio zmieniony 09 paź 2014, 10:40 przez krzychu79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 03 paź 2014, 14:07


Awatar użytkownika
krzychu79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:31
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krzychu79 » 03 paź 2014, 14:15

W którym miejscu jest ta kostka? który wężyk mam odpiąć i gdzie podłączyć?

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 03 paź 2014, 16:29

Widzisz niebieski wężyk po lewej ale z przodu silnika? To tam jest n75 i podpinasz weze tak jak munior wyżej napisał.

Awatar użytkownika
krzychu79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:31
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krzychu79 » 03 paź 2014, 16:42

pkrr pisze:Widzisz niebieski wężyk po lewej ale z przodu silnika? To tam jest n75 i podpinasz weze tak jak munior wyżej napisał.
No widzę, jest niebieski i czarny wężyk, czyli rozumiem że gdzieś tam od dołu jest jeszcze ten czerwony, który mam wypiąć i podpiąć do gruchy WG, czyli gdzie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 paź 2014, 16:43

krzychu79,
Od strony zimnej turbo wychodzi wężyk do dolnego metalowego króćca N75, to ten wężyk od turbo podłącz do gruszki WG.
Na zdjęciu widać że masz ori niebieski przewód przy N75, a na dole masz pewnie też jeszcze i ten czerwony.

[ Dodano: 2014-10-03, 16:48 ]
Takie coś musisz zrobić

Obrazek

Awatar użytkownika
krzychu79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:31
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krzychu79 » 03 paź 2014, 21:55

Ok dzięki, spróbuję zrobić tak jak na rysunku i dam znać czy problem ustąpił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl