[90q B3 2,2 KV] silnik a lpg
[90q B3 2,2 KV] silnik a lpg
padł mi silnik 2,2 KV w Audi 90 quattro i zmieniam silnik mam lpg i się zastanawiam czy nie wywalić tej instalacji bo ten silnik co wkładam chodzi tak pięknie że aż żal tym gazem zasyfiać instalacje mam starą i za rok już butla traci homilogacje
jakie macie opinie na ten temat ?????
jakie macie opinie na ten temat ?????
Witam . jestem tu na tym forum w sumie od paru dni i mam pytanie związane ze zmianą silnika . obecnie mam silnik 1.6 PP i krótko mówiąc kończy mi się ten silnik już ma trochę km zrobionych i chyba nie opłaca sie go naprawiać . Mam natomiast możliwość zmiany na 2,2 KV i zastanawia mnie czy dużo przeróbek mnie czeka . jeśli tak to chyba rozejrzę się za 1.8 bo wiem że mocowania są te same i skrzynia pasuje bez dodatkowych problemów zwłaszcza że mam instalację gazową z której nie chciałbym rezygnować gdyż obniża trochę mój koszt transportu do pracy. Czy ktoś może mi poradzić który z tych silników wybrać . Dodam że nie zależy mi szczególnie na większej mocy jak w wypadku silnika 2.2 KV
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
No trochę roboty będzie aby wstawić 5 cylindrów bo te silnika są mocowane do podłużnic w B3 (nie wiem jak jest z KV) a nie do sanek jak 4 cylindrowe w B3. Do tego inna chłodnica montowana z boku (choć jak się uprzeć to można zmieścić chłodnicę z przodu).
Do tego mechaniczny wtrysk zwany zemstą Roberta Boscha. A przeróbka na elektroniczny przekroczy wartość samego silnika.
Do tego mechaniczny wtrysk zwany zemstą Roberta Boscha. A przeróbka na elektroniczny przekroczy wartość samego silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tylko akurat JN też jest na mechanicznym wtrysku więc musisz wsadzić ten wtrysk albo zrobić podkładkę pod kolektor ssący od gaźnikowca aby pasował do głowicy od wtrysku wielopunktowego: https://audi80.pl/viewtopic.php?p=909945Jaco48 pisze: jednak chyba zostanę przy tym 1,8 JN bez przeróbek i problemów .
Lepiej poszukaj silnika JV, NE, PM.
PieterB, rozumiem . Znalazłem silnik w Piotrkowie podobno ma wszystkie pomiary bo nim został zdemontowany to mierzyli mu ciśnienie na garach ciśnienie oleju. No i właśnie to jest JN ale ma taki sam monowtrysk jak mój wiec albo taki już był albo jakaś przeróbka. Jak wrócę do polski to podjadę tam zobaczymy najpierw muszę wiedzieć co z moim czy to pierścienie jak już mi sugerowano czy to jednak ta odma tak czy inaczej jestem nastawiony na wymianę silnika . Jeżdżę tym odrzutowcem z Polski do Niemiec więc nie mogę sobie pozwolić aby stać na poboczu i czekać na łaskawców z ADAC mimo że mam wykupione ubezpieczenie ADAC . Pozdrawiam . Na pewno dam znać co z tym obecnym moim silnikiem i ewentualnie jak poszła wymiana. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
1.8 90KM w audi b3 to nie tylko JN. Bo był PM na monowtrysku oraz NE/JV na gaźniku. Do tych powinien pasować twój kolektor, albo nawet możesz pobawić się w zamocowanie swojego gaźnika do któregoś z kolektorów tamtych silników.Jaco48 pisze:No i właśnie to jest JN ale ma taki sam monowtrysk jak mój wiec albo taki już był albo jakaś przeróbka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja też nie wiem po jaką cholerę ludzie to montują, zaraz jakiś mega "musk" w rządzie stwierdzi, że jak podniosą podatki na LPG to zwiększą się wpływy do budżetu o kilka miliardów. Co z tego że masa ludzi w na stacjach i w firmach montujących, produkujących instalacje straci pracę i przestanie płacić podatki.
I cholera co najgorsze nie będę mógł jeździć na tanim gazie.
I cholera co najgorsze nie będę mógł jeździć na tanim gazie.