Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
szopenn

Post autor: szopenn » 01 paź 2014, 22:14

wizualne porownanie muszla td04 / k24


Obrazek

Obrazek

nie trzeba tlumaczyć która idzie w prezencie dla murzyna <urodziny>

[ Dodano: 2014-10-02, 09:44 ]
a teraz jeszce coś ci powiem

wirnik k24 58/49 ... łopatka 10mm... mniejsza muszla jak widać na zdjęciu.. i k24 lepiej wstawało od TD04 :mrgreen:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 03 paź 2014, 19:25

szopenn, Zawsze jakieś tam znaczenie ma strona zimna :-P wielkość koła kompresji i wielkość muszli :-P chociaż wydaje mi się że największe znaczenie we wstawaniu turbo jest strona gorąca, w mniejszej części jest to zależne od zimnej. Np. t15 nie dość że strona gorąca jest mała, mały wirnik, ciasny wlot to do tego zimna strona też jest malutka A/R - 33, więc nie dziwne że przy silniku 1.9 od dołu szaleje :-P

szopenn

Post autor: szopenn » 03 paź 2014, 20:51

zmierzyłem swoją hybryde

Kompresor 39/52 wysokość łopatki 5.4, ilosć łopatek 6
Wirnik 38,9/46 lub 39/46,4 - wysokość łopatki 7,50, ilość łopatek 11

Ar niby 0,35 muszla gorąca z nrami
Obrazek

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 03 paź 2014, 22:06

szopenn, A jakie plany masz co do tej hybrydy ? ciekawe jak chodziłoby to w 1.9 ? ;-) Może ktoś przetestuje. Co do tych wszystkich turbin t2 td04 itp. to są właśnie turbosprężarki starego typu, wielki wirnik a mały kompresor, więc przez to są one mało wydajne. Pod tym względem proporcji rozmiarów strony gorącej i zimnej t15 jest bardzo dobra, a 1548 w teorii jeszcze lepsze proporcje ma, bo ma mały wirniczek a już dość pokaźny kompresor, ale to teoria, jeszcze nie sprawdzona.

szopenn

Post autor: szopenn » 03 paź 2014, 22:29

Własnie porównaliśmy wymiary z marcinem do TD04.. i idąc wymiarami.. to ma lepsze AR, ma mniejsze odrobine kóła, pozbywamy się adapterów na kolektorze.... to powinna chodzić lepiej niż TD04 więc trafi do marcina.. .zaś.... ma zimną strone od gt20 mapa jest cienka.. to chodzić dalej nie powinno..

głupieje wiesz.. ja byum się kierował mapą.... tamten kółka mierzy to sam zacząłem mierzyć.. nie wiem

ale do tej hybrydy to założyć ją pikus bo brakuje tylko spływu a reszta u marcina jest, takżę będzie na TDI ta hybryda na pewno.

[ Dodano: 2014-10-03, 23:44 ]
Brabus powiedz mi jedną rzecz.... bo teraz zobaczyłem że T2 byla również na TDI w audikach i teraz tak....

niektóre z tych turbin mają wirniki 33 mm... i muszle pod kolektor jak moja hybryda. POwiedz mi.. jakie numery turb w 80tce, mają te wirniki 33 mm jeśli chodzi o T2 z TDI.

PS
chodzi mi coś po głowie jeśli chodzi o moją hybryde...

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 04 paź 2014, 14:25

szopenn pisze:Brabus powiedz mi jedną rzecz.... bo teraz zobaczyłem że T2 byla również na TDI w audikach i teraz tak....

niektóre z tych turbin mają wirniki 33 mm... i muszle pod kolektor jak moja hybryda. POwiedz mi.. jakie numery turb w 80tce, mają te wirniki 33 mm jeśli chodzi o T2 z TDI.

PS
chodzi mi coś po głowie jeśli chodzi o moją hybryde...
Ale o jaki Ci wymiar chodzi ? Ja od początku tego roku do niedawna latałem właśnie na takiej t2 ori. z Audi na Boschu, ona ma wirnik IN- 47mm EX- 35,25mm a koło kompresji IN-32,2mm EX-48mm. A teraz moja obecna hybryda jest zbudowana na T2 ale z Passata B3 1.9 TD, różni się tylko tym że klapka od WG jest ciut pod innym kątem i muszla zimna jest do góry a w audi do dołu. Poza tym to takie same turbosprężarki. Dużo turbosprężarek typu T2 ( z grupy T2) występowały w fiatach,fordach, Iveco, renault. Ale myślę że nie ma sensu pakować się w to, następne koszta itp. A wiadomo że to są stare turbosprężarki o małej wydajności, coś w stylu T3 do 1,6TD 70KM - kompletny bezsens, ale nie ma co się dziwić, bo w tamtych czasach to dopiero się rozwijał temat turbo, więc pewnie dopiero się uczyli.

Moim osobistym zdaniem np. T2 jest mało wydajna, jest tylko minimalnie lepsza od t15 na wyższych rpm. i to nieznacznie, a znów muł z dołu jest dość uciążliwy.

[ Dodano: 2014-10-04, 14:54 ]
Obecnie mój plan jest taki żeby znaleźć Turbo które będzie dało rady napompować mi przynajmniej 160KM, największy wynik jaki widziałem na T15 to 142KM i 344Nm - pompa 11mm fala 1z, 216 i ori smic. Więc przy FMIC i może wałku SDI jest do osiągnięcia 150KM tak teoretycznie, jeśli nie uda mi się znaleźć odpowiedniego turbo to założę t15, ale wolałbym coś co będzie mogło uzyskać ponad 160KM i jak najszybciej się budzić.

szopenn

Post autor: szopenn » 04 paź 2014, 18:12

brabus124 pisze: Ale o jaki Ci wymiar chodzi ? Ja od początku tego roku do niedawna latałem właśnie na takiej t2 ori. z Audi na Boschu, ona ma wirnik IN- 47mm EX- 35,25mm

a właśnie że nie <ok> ... bo taki EX ma T2 z 1.9TD oraz 1.6TD..... turbina o nr 454001-0001 (właściwa turbina z TDI) http://www.turbomaster.info/eng/garrett ... 1-0001.php używa wirnika 435243-0006 i ma on wymiary

47,00 33,50 6,00 51
http://www.turbomaster.info/eng/applica ... urbine.php


i takie turbo dzisiaj załatwiłem i będę robił hybryde z mojej hybrydy ;) czyli wywale ten ogromny wirnik 39/47 i wsadzę wirnik z 0006 i założę żeliwo również od 4540001. I zobaczymy co ta hybryda wypluje:d

będzie się działo... <mikolaj>

[ Dodano: 2014-10-05, 14:11 ]
Proszę Ciebie bardzo, oto dowód
Obrazek

Wychodzi na to żę masz tego starego śmiecia co jest w TD, wywal go natychmiast :mrgreen:

teraz porównanie muszli T2 z TDI oraz TD (moja rozwiercona pod wirnik LT)... jest ok 0.5 cm różnicy w średnicach.

Obrazek

___________
Obrazek
Obrazek

___________
Obrazek
Obrazek


PS.
chyba wątek ci siada na oglądalności bo nikt oprócz mnie tu nie zagląda.. tak to jest jak się nie montuje wielkich wydechów i nie przyczepia naklejek na auto <ok>

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 05 paź 2014, 20:35

szopenn pisze:a właśnie że nie <ok> ... bo taki EX ma T2 z 1.9TD oraz 1.6TD..... turbina o nr 454001-0001 (właściwa turbina z TDI) http://www.turbomaster.in...454001-0001.php używa wirnika 435243-0006 i ma on wymiary
Przepraszam za wprowadzenie w błąd, masz rację :-P Sugerowałem się nie pełnymi danymi, nie mierząc wirnika bo jak jest założona muszla to ciężko jest zmierzyć :-> Aż dla ciekawości co to miałem za model T2, zdjąłem muszlę i pomierzyłem- rzeczywiście EX- 33mm. Ale.... Przyjrzałem się od razu jak wygląda ten wirnik i jest jeden problem, czyli grubość łopat wirnika, w T15 jak mierzyłem w różnych punktach 0,5-1mm a w T2 1mm-1,5mm, nawet wizualnie to widać że wirnik T2 jest dużo bardziej masywniejszy. Tak tylko zgaduję że może mieć to wpływ na wstawanie. Tym bardziej jeśli porównuję z jakim oporem się kręcą wirniki T2 t15 i gt1548 to t2 wypada najgorzej. Więc proponuję przemyśleć temat wirnika z T2 ;-) żebyś nie popełniał moich błędów. Co prawda moja hybryda jest na t2 z TD więc teoretycznie ma EX-35,25 ale... mi wizualnie wydawała się identyczna jak T2 z TDI. Poza tym, latałem na T2 z TDI i wstawanie tego turbo przy leciutkim kole kompresji IN-32,2mm EX-48mm pozostawiało trochę do życzenia, więc przy cięższym kole kompresji... na pewno nie będziesz zadowolony :roll:

szopenn

Post autor: szopenn » 05 paź 2014, 20:44

Słuchaj.. wiadomo że T2 mają się tak do finezji jak słoń do baletu.. oprócz tego co ty piszesz ośka jest 9mm a nie 5 jak w T15...nie usprawiedliwia tego nawet faktu to że T2 jest mocne... bo mocne jest... ale przecież nie będę się męczył ze słabo wstającym turbo na rzecz tego że jest mocne... wole dobre turbo a jak się wychrzani to kupie sobie następny chiński core i kij... ale..... nie w tym rzecz

Rzecz w tym że już mam stronę zimną dopasowaną do ośki T2, i to jest jedyny kierunek dla mojej hybrydy, chociaż pobawię się i zobaczę ile zyskam, bo dlaczego by nie? Co do wagi może mieć swoje znaczenie ale tym razem na plus, bo waga całego zestawu musi pokonywać opory tłoczenia dużego kompresora.

W takim wypadku wstanie kiedy wstanie, na pewno lepiej niż na wirniku 39/47 z LT 2.8 który jest na mojej hybrydzie teraz... to się zobaczy... na pewno wyjdzie lepsze turbo niż ori T2 do TD..

PS
Aha... i nie odnoś się do oporów toczenia między T15 T2 czy tam Gt1548, jakbyś miał 3 turbiny nowe i bez oleju złożone to mógłbyś porównać... a tak masz jedno lepsze, drugie wyprute z ostatków życia.. takie porównania tracą zupełnie sens... np moja hybryda pięknie się w palcach obraca na wielkich wirnikach.. nie gorzej niż T15...

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 05 paź 2014, 20:55

szopenn, To ja już sam nie wiem jaki wirnik siedzi u mnie obecnie w hybrydzie, teoretycznie Ex- 35,25 ale wydawały się identycznie jak w TDi. A te koło kompresji co masz to jest na wałek 6mm? - taki jak był w T2

szopenn

Post autor: szopenn » 05 paź 2014, 21:07

tak dokładnie, ono jest na 6mm jak w T2... bo to jest T2 dla TDI
http://www.turbomaster.info/eng/garrett ... 1-0001.php

jeśli masz 35 mm to masz niestety turbo z dużą muszlą od TD, i dlatego gorzej Tobie wstaje... a widzisz jaka jest różnica?? Przyjrzyj się jeszcze raz temu zdjęciu

Obrazek

Nie patrz na otwory bo moja była wytaczana ale jest to muszla od TD. Teraz zobacz bo celowo zostawiłem wkręconą śrube. Popatrz na lewo od śruby.. zobacz że muszla od TDI znacznie wcześniej się kończy, w okolicach otworu na kolejną śrubę na lewo od tej wkręconą... popatrz teraz na prawo... że na lewo od śruby jest nadal "oponka" <ok>

Poza tym zdjęcie nie oddaje tego niuansu wielkości, ale muszla od TD jest większa.. nie dużo.. własnie te 0.5 cm jak zmierzyłem, ale na oko to widać...

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 05 paź 2014, 21:10

Ale powiem CI że jazda na T2 z TDi a T2 z TD z kompresorem gt1548 to jest podobna, znaczy z dołu hybryda wolniej się budzi, jest ospała ale od 0,3 bara kiedy już się ocknie to idzie bardzo podobnie, może minimalnie wolniej - ale nie jest to odczuwalne w jeździe bo silnik dostaje więcej powietrza, przez wydajniejszy kompresor. Ostatnio podregulowałem sztangę od WG bo pompowało mi tylko 1-1.1Bar z odpiętym n75, i teraz jest 1.3-1.4Bar ;-) Dziś pogoniłem 180km/h ;) dość fajnie się rozpędza. W dolocie było ok. 35'C

szopenn

Post autor: szopenn » 05 paź 2014, 21:14

Wszystko się zgadza ale jeśli masz wirnik 35 to masz gorzej bo tracisz cisnienie gazów.. no i masz większą muszle...

Ja się nie spodziewam rewelacji... wiem że T2 to stary klamot, mocny i ciężki... ludzie na YT robią sami regeneracje i nawet tego nie wyważają bo nie ma po co.. co tam ci się urwie.. ośka 10 mm?? <ok> czy łożysko co ma 15 mm <ok>

Wiesz.. jak pies nie ma co robić to..... jajka liże... to ja przełożę ten wirnik i wyśle hybrydę do marcinasa bo ja już z mojego TD nie będę T15 wyciągał... nie ma po co..

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 05 paź 2014, 21:23

Z wyważaniem zgadzam się. Też jestem tego zdania. Ale u mnie bez wyważenia turbo trochę hałasuje :-P od 1bara powyżej zaczyna jęczeć trochę. Ale co do tracenia ciśnienia na wirniku, zastanawiam się nad tym. Bo tak dla porównania Gt1548 ma wirnik malutki, znaczy IN-41mm a EX-34,5 więc EX jest większy niż w T2-Tdi.

szopenn

Post autor: szopenn » 05 paź 2014, 21:26

brabus124 pisze: od 1bara powyżej zaczyna jęczeć trochę
wyć.. i to samo robi moja hybryda z wyważaniem.... one chyba mają taką prace te T2..
brabus124 pisze:Bo tak dla porównania Gt1548 ma wirnik malutki, znaczy IN-41mm a EX-34,5 więc EX jest większy niż w T2-Tdi.
ma jaki ma, przy okazji wirnik 9 łopat.... co przez niego ciśnienie ucieka jak przez wirnik 40/47 <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl