[1.9TDI 1Z] Gwizd turbiny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Podłączam się pod temat.
Od jakiś 2 dni turbo zaczęło dziwnie świszczeć, zamiast gwizdać.
Sprawdzałem dolot, jest ok, EGR zaślepiony, nie dymi, dolot wolny od oleju.
Jak konkretnie dam gazu to coś puści dyma, ale czuć jakby auto gorzej szło, mocy by brakło..
Na wolnych obrotach wogóle nie słychać turbo po dodawaniu gazu również, a w trakcie jazdy załącza sie ok. 2200 obrotów i słychać bardziej szum, jak charakterystyczny gwizd.
Poogarniam jeszcze wężyki podciśnień, od n75 itp, może coś pomoże :?:
Od jakiś 2 dni turbo zaczęło dziwnie świszczeć, zamiast gwizdać.
Sprawdzałem dolot, jest ok, EGR zaślepiony, nie dymi, dolot wolny od oleju.
Jak konkretnie dam gazu to coś puści dyma, ale czuć jakby auto gorzej szło, mocy by brakło..
Na wolnych obrotach wogóle nie słychać turbo po dodawaniu gazu również, a w trakcie jazdy załącza sie ok. 2200 obrotów i słychać bardziej szum, jak charakterystyczny gwizd.
Poogarniam jeszcze wężyki podciśnień, od n75 itp, może coś pomoże :?:
Ale to raczej nie wydech, tam jest ok.
Dziś wymieniłem wężyki z n75 do turbiny i wszystkie inne, ale nadal taki świst zamiast typowego gwizdu słychać.
Obczaiłem też przepływomierz na sucho, nie przycina się, gładko się klapka rusza, w środku pod klapką czyściutki, nie wiem co to może być...
Jeśli dobrze zauważyłem póki nie złapie temperatury, to w miare normalnie się turbo załącza z charakterystycznym gwizdem.
Dziś wymieniłem wężyki z n75 do turbiny i wszystkie inne, ale nadal taki świst zamiast typowego gwizdu słychać.
Obczaiłem też przepływomierz na sucho, nie przycina się, gładko się klapka rusza, w środku pod klapką czyściutki, nie wiem co to może być...
Jeśli dobrze zauważyłem póki nie złapie temperatury, to w miare normalnie się turbo załącza z charakterystycznym gwizdem.
A miało to też coś wspólnego z głośniejszą pracą silnika przy przyśpieszaniu??Wertyn pisze:Uszczelka pod kolektorem wydechowym, miałem tak samo ostatnio. Myślałem, że skończyło się turbo ale okazało się, że uszczelka była tak wypalona już, że śruby od kolektora były luźne.
Bo obczaiłem ostatnio wydech, ale od spodu wszystko się trzyma w dobrym stanie, myślałem że środkowy się sypie ale jest ok.
A ciężkie dojście do tej uszczelki, tylko od dołu da się wymienić?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Dojście kiepskie a do tego śruby zazwyczaj są trudne do odkręcenia. Nie wiem czy nie są na jakiś specjalny klucz w kształcie gwiazdki czy coś podobnego.
A co do syczenia to oglądałeś połączenia przy intercoolerze i sam intercooler czy nie ma żadnej dziury? Kolektor wydechowy rzadko pada no chyba że ma gigantyczny przebieg...
A co do syczenia to oglądałeś połączenia przy intercoolerze i sam intercooler czy nie ma żadnej dziury? Kolektor wydechowy rzadko pada no chyba że ma gigantyczny przebieg...
Też mi się tak wydaje..hudy pisze:Dojście kiepskie a do tego śruby zazwyczaj są trudne do odkręcenia. Nie wiem czy nie są na jakiś specjalny klucz w kształcie gwiazdki czy coś podobnego.
A co do syczenia to oglądałeś połączenia przy intercoolerze i sam intercooler czy nie ma żadnej dziury? Kolektor wydechowy rzadko pada no chyba że ma gigantyczny przebieg...
Do samego IC nie doszedłem jeszcze, ale węże przeglądam niemal codziennie.
Jak byłaby tam nieszczelność to nie szalałby też na obrotach nieco?
Wspominam że syczenie słychać tylko w tym czasie kiedy powinna gwizdać turbina.
Więc dam gazu przy 2tys, a jak puszcze to momentalnie przestaje.
Jakby było coś zasyfione tak syczy, ale przeglądałem niemal cały dolot(prócz ic) i wszędzie czysto.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ja kiedyś miałem nieszczelność na łączeniu węża który idzie z IC do kolektora. Można powiedzieć że była tam dziura sporych rozmiarów którą przez przypadek sam zrobiłem i nic z obrotami się nie działo. Za to syczało dość mocno. Najwyraźniej u ciebie również jest nieszczelność tylko trzeba ja znaleźć. W sumie jak nie masz wolnej odmy to powinno być trochę oleju w miejscu nieszczelności.
W dwie osoby powinieneś to sprawdzić. Jeden niech gazuje tylko mocno a drugi każdy wąż i każde połączenie musi sprawdzić.
W dwie osoby powinieneś to sprawdzić. Jeden niech gazuje tylko mocno a drugi każdy wąż i każde połączenie musi sprawdzić.