Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Uszczelka pod głowicą ,termostat????

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
varaderodt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 wrz 2014, 08:37
Lokalizacja: Praszka

[B4 2.0 ABT] Uszczelka pod głowicą ,termostat????

Post autor: varaderodt » 05 paź 2014, 22:07

Witam nowych kolegów! :)
Niedawno nabyłem moje pierwsze Audi i to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość ;).
Przez ostatnie 2 dni zauważyłem ,że powietrze z nawiewu choć ustawione na max ciepłe staje sie wręcz letnie nawet powyżej 90*C.
Dziś wracając z pracy na odcinku 1,5 temperatura wskoczyła na ponad 90 stopni co mnie troche zaniepokoiło szczególnie wtedy kiedy powyzej ok. 100*C nie załączył się wentylator.
Po zgaszeniu samochodu,otwarciu maski z węża (z odpowietrznikiem)przy ścianie grodziowej ucieka jakieś ciśnienie,powietrze zacząłem szukać po ciemku jakieś przyczyny tj. dolałem troche płynu ,ponieważ znacznie spadł i zacząłem odpowietrzanie lecz na nic bo temperatura wcale nie malała tylko rosła.Udałem sie na krótką przejażdzkę i temperatura ciągle rosła.Po godzinnym postoju u znajomego wrociłem do domu ok 5 km z temperaturą (nastepna kreska po 90*c) 100*C???? i znowu odpowietrzyłem układ wtedy momentalnie temperatura spadła na ok 92*C i tak juz trzymała sie przez ok. 10 min na odpalonym silniku ,a wentylator dalej nic.Dodam jeszcze tylko ,że chłodnica była już nawet dość ciepła a powietrze z nawiewu delikatnie ciepłe tj. wspomniałem wcześniej .Prosze o szybkie porady ,ponieważ samochód jest raczej bardzo potrzebny.Pozdrawiam wszystkich Audimaniaków i mechaników <piwo> <ok>

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 paź 2014, 08:37

varaderodt, podejrzewam że termostat to jet oki a ty masz problem z szarym czujnikiem temp bo zawyża, a co do ubytków to sprawdź czy nigdzie nie ucieka, a chłodniczka może zamulona i dlatego nie grzeje.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 06 paź 2014, 08:58

Na początku sprawdź czujniki.
Piszesz, że chłodnica była letnia mimo, że na blacie miałeś 90 stopni. Ja obstawiam awarie pompy wody. Wiatraczek został uszkodzony. Musisz sprawdzić czy wytwarza się u Ciebie duże ciśnienie w układzie.
Po odkręceniu korka zazwyczaj leci para wodna i zbiornik robi się momentalnie gorący mimo, że chłodnica jest letnia.

varaderodt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 wrz 2014, 08:37
Lokalizacja: Praszka

Post autor: varaderodt » 06 paź 2014, 13:51

Panowie właśnie po powrocie do domu poszedłem zobaczyć jak tam sie miewa sytuacja ,zauważyłem ,że w tym trójniku gdzie są te 2 czujniki szary i niebieski od spodu wchodzi jeszcze taki czarny i właśnie tam kapie płn bo już cały blok mokry od wczoraj i ubyło z o,6 l płynu w zbiorniczku czy to coś ma do rzeczy ???Co to wogóle za urządzenie Panowie ?

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 06 paź 2014, 18:12

Chodzi Ci o to metalowe w którym są czujniki ? Jest to króciec od głowicy i mi tez z pod niego cieknie i własnie tez mam pytanie do doświadczonych w tym temacie pod nim jest jakas uszczelka ? Jeśli nie ma to kupuje sie nowy czy mozna zrobic cos w takim rodzaju jak planowanie głowicy ? tzn żeby wyrównać powierzchnie ?

varaderodt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 wrz 2014, 08:37
Lokalizacja: Praszka

Post autor: varaderodt » 06 paź 2014, 20:45

Kolego ja chyba dzis rozwiązałem ten problem.
U mnie w tym króćcu od dołu znajdował sie jakiś czujnik temperatury nie podpiety żadnymi przewodami a na nim simering gumowy ,który u mnie był cały twardy i do tego pęknięty przez co puszczał płyn i chyba wypuścił go tyle ,że cały układ sie zapowietrzył i stąd mój problem.Po wielokrotnym odpowietrzaniu wentylator zaczął sie włączać i działać tak jak było wczesniej.
Chciałbym jeszcze tylko spytać czy w Audi normą jest ,że gdy auto jest juz nagrzane (do włączenia wiatraka)i stoje na postoju to powietrze leci tylko letnie ,a gdy jadę jest o wiele cieplejsze ,chociaż też nie całkiem gorące.Czy coś za to odpowiada czy to jest norma ??? ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 paź 2014, 08:17

varaderodt pisze:Chciałbym jeszcze tylko spytać czy w Audi normą jest ,że gdy auto jest juz nagrzane (do włączenia wiatraka)i stoje na postoju to powietrze leci tylko letnie ,a gdy jadę jest o wiele cieplejsze ,chociaż też nie całkiem gorące
raczej nie, bo u mnie grzeje tak samo. Jak już Ci wyżej napisałem prawdopodobnie chłodniczka jest przytkana i mały obieg płynu.
Kamilloo pisze:Chodzi Ci o to metalowe w którym są czujniki ? Jest to króciec od głowicy i mi tez z pod niego cieknie i własnie tez mam pytanie do doświadczonych w tym temacie pod nim jest jakas uszczelka ? Jeśli nie ma to kupuje sie nowy czy mozna zrobic cos w takim rodzaju jak planowanie głowicy ? tzn żeby wyrównać powierzchnie ?
ja jeszcze nie widziałem ABT i ABK z metalowymi króćcami ale plastikowymi i tam idą gumowe oringi, natomiast w metalowych są mosiężne podkładki.

Chyba że cieknie Wam z pod samego króćca to tam jest oring.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 07 paź 2014, 09:32

Masz za słaby obieg cieczy na wolnych gdy silnik ma wyższe obroty to i pompa kreci się szybciej wymuszając lepszy obieg. Obstawiam jej agonie

varaderodt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 wrz 2014, 08:37
Lokalizacja: Praszka

Post autor: varaderodt » 07 paź 2014, 14:08

Kolego Piotrze a jak to odetkać :)
Chce jeszcze czegoś spróbować zamiast wymienie pompe :D

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 07 paź 2014, 15:34

Płukać, są odpowiednie środki do kupienia w motoryzacyjnych.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 paź 2014, 10:28

varaderodt pisze:Kolego Piotrze a jak to odetkać :)
Lukaszbroz pisze:Płukać, są odpowiednie środki do kupienia w motoryzacyjnych.
o tuż to

varaderodt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 wrz 2014, 08:37
Lokalizacja: Praszka

Post autor: varaderodt » 08 paź 2014, 14:03

Niby wszystko jest ok chociaż i tak wydaje mi się ,że uszczelka dostała po dupie bo bardziej kopci na biało zauważyłem ,a dziwi mnie jeszcze to ,że chodziaż płyn był dolewany już kilka razy i odpowietrzany i tak w koło to i tak czasem spojrze na zbiornik a tam nic nie ma a odkrece go troszkę to płyn wraca .. o co kaman czy tak jest zawsze ? Wydawało mi się ,że nie.
Chyba,że źle go odpowietrzam może ktoś mnie rozświeci i wyjaśni czy na odpalonym czy na zgaszonym? czy wtedy gdy jest mały obieg czy duży bo już różne słyszałem opcje i każda inna .Pozdrawiam :)

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 17 paź 2014, 00:31

Odświerezę trochę temat. Co do tego płynu to pierwsze co przyszło mi na myśl że pompa zasysa wodę szybciej niż ją przepuści dalej ze względu na blokadę gzieś. Zasysa ale nie daje dalej. Jeśli zasysa tk bardzo to pompa pewnie sprawna. Korek działa na podciśnienie i nadciśnienie. Sprawdź też korek, albo kup nowy bo nie drogo.

Ja miałem objawy kopcenia na biało. Na początku od groma tego dymu. Kolega zmienił mi rozrząd i kopcił ale bardzo malutko. Po czterech latach jeżdżenia stwierdziłem że sam sobie wymienię uszczelkę pod głowicą bo też obawiałem się o nią. Po zdjęciu okazało sie że była w dobrym stanie jak ocenił mechanik kolega a przed remontem na każdym cylindrze sprężanie idealnie było równo. Więc mogłem jeszcze pewnie jeździć.
Wymieniłem uszczelkę, dotarłem zawory, wymieniłem uszczelniacze i popychacze zaworowe. Sam z książką ustawiłem na znaki pasek rozrządu, myślę że idealnie tak jak nikt wcześniej. Przestała kopcić na biało. Zero dymu. Drugie co może powodować dym z rury to wilgotność powietrza i skropliny w rurze. Zobacz czy kopci na biało jak sie rura rozgrzeje.

Co do tego krućca, też na samym początku uciekało mi chłodziwo. Trzeba wymienić jak jest pęknięty, nie da rady skleić, takie dziadostwo.

Moja rada taka. Odkręć rury od nagrzewnicy i sprawdź jej przelot. Jeśli nie ma ciepłego powietrza z nawiewu to walnięta albo zapchana. Ja miałem pękniętą i mi szyby od wewnątrz parowały i nie grzało. Nie wiem jak z przepchaniem, czy ten syf gdzieś indziej nie pójdzie. Przed remontem używałem różnych specyfików na zatkanie ewentualnych dziurek to ten syf jak zobaczyłem w kanałach chłodzących cylindry to się za głowę złapałem. Nie wiem jak ze środkami czyszczącymi. Jeśli nagrzewnica jest oryginalna to masz w niej spagetti, trudniej wyczyścić chyba. Ja wymieniałem całą nagrzewnicę.

Jeśli niedawno kupiłeś Audiczkę to sprawdź rozrząd, ciśnienie na cylindrach, krućce od wody, odpowietrznik ( ja kupiłem nowy wąż z odpowietrznikiem bo miałem urwany), może nawet pompę dla pewności i termostat.

Tyle odemnie.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 25 paź 2014, 17:29

Panowie, orientujecie sie czy termostat z 3a podejdzie do 6a?

Gumis01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 paź 2014, 08:31
Lokalizacja: Drobin

Post autor: Gumis01 » 07 lis 2014, 11:56

Czesc jestem tu nowy i mam podobny problem. U mnie jest tak samochud szybko lapie temp 100/110 st. wentylator zalancza sie pow.110 st. pompa wody nowa termostat nowy czujnik temp ten na kruccu szary nowy dolny waz robi sie cieply dopiero po paru minutach trzymania ponad 100 stopni w plyn ze zbiorniczka wybia weze dosc twrde ale bez przesady prosze pomozcie bo juz zglupialem. Z gury dziekuje :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl