Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 28 wrz 2014, 21:51

MUNIOR pisze:niestety wiekszosc sprzedawanych wtryskow,daleka jest od idealu
przy kupnie zwruc uwage czy koncowka wtrysu nie ma sinych przebarwien, bo jezeli wystepuja to znaczy ze napewno rozkalibrowane

Awatar użytkownika
Kamaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 kwie 2012, 18:21
Lokalizacja: [LLE]

Post autor: Kamaz » 08 paź 2014, 21:01

Wymieniłem tylko wtrysk sterujący bo trafiłem po taniości. Poprawa w dynamice jest ale jednak dalej brakuje mocy. Prawie nie słychać turbiny. Wrzucam logi: LOG011 [1] LOG003 [2] LOG011 [3]

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 08 paź 2014, 21:20

Poczekaj na kolegę muniora to ci powie co i jak ale ja widzę że brakuje powietrza z turbawki.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 08 paź 2014, 22:17

Turbo 0.5 ładuje ostatnio miałem taki przypadek a4 n75 był do wymiany był.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 08 paź 2014, 22:47

doladowania brak mozna powiedziec :mrgreen:

Na poczatek do sprawdzenia przewodziki do N75 i sam N75, mozesz odlaczyc gruszke i zobaczyc wtedy co pokaze grupa 011

A przeplywka bedzie chyba tez do wymiany, pomimo braku doladowanie uzyskuje max przeplyw

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 paź 2014, 08:19

bartek18150 pisze:doladowania brak mozna powiedziec
Ano wlasnie
bartek18150 pisze:A przeplywka bedzie chyba tez do wymiany, pomimo braku doladowanie uzyskuje max przeplyw
Niekoniecznie to wina przeplywki ,i szczerze mowiąc ,to w ten sposob uszkodzonej ,żeby pokazywala max przeplyw ,bez odpowiedniego ssania turbiny ,jeszcze nie spotkałem .Nawet gdyby byla "na diodzie " to by pokazywala caly czas 847 ,a ta cos jednak mierzy ...Jak mu w miare dobrze sie zbiera ,to wiecej niz pewne ,ze doladowanie w rzeczywistosci prawdopodobnie jest jak nalezy ....tyle ze komp go nie "widzi " ;-) Zdarzylo mi sie ze dwa takie przypadki .Przy tak niskim doladowaniu jak to "widzi" teraz komp ,praktycznie powinien byc mocno zamulony ....prawdopodobnie wiec ma nieszczelny wezyk do mapsensora w kompie ,zwykle jest przetarty pod aku ,czasem wezyk rozlazi sie tez w samym kompie ,jak dostanie sie tam olej z dolotu .Pomiar fizycznego cisnienia w dolocie manometrem ,i wszystko bedzie jasne 8-)

Awatar użytkownika
Kamaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 kwie 2012, 18:21
Lokalizacja: [LLE]

Post autor: Kamaz » 10 paź 2014, 21:45

Pomiar manometrem wskazał 1.3bar
And the winner is MUNIOR :) Oczywiście przetopiony/przetarty przewód do mapsensora. Nie mam narazie czasu tego zrobić ale to będzie sprawca całego zamieszania na 99,9%.

P.S Panie Mariuszu ma Pan ogromną wiedzę <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 paź 2014, 22:39

Kamaz pisze:And the winner is MUNIOR :) Oczywiście przetopiony/przetarty przewód do mapsensora.
Kamaz pisze:Panie Mariuszu ma Pan ogromną wiedzę
Grzebanie w zasadzie tylko w tych autach przez kilka lat ,i przypadki się powtarzają 8-) liczba awari w tym prostym silniku jest ograniczona i przerabiałem chyba już wszystkie możliwe ,nowych dawno nie miałem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 paź 2014, 13:33

Witam, Logi kolegi Andrzeja.
1Z seria i załozone wtryski z afn'a:
Grupa 3 i 4 na trzecim biegu: http://vaglog.pl/log_189276.html
Grupa 3 i 4 na czwartym biegu: http://vaglog.pl/log_189277.html
Grupa 8 i 11 na trzecim biegu: http://vaglog.pl/log_189278.html
Grupa 8 i 11 na czwartym biegu: http://vaglog.pl/log_189280.html

Statyczne:

Korekcje: http://vaglog.pl/log_189281.html
BS grupa 0 : http://vaglog.pl/log_189282.html
MB grupa 0 : http://vaglog.pl/log_189283.html
MB grupa 7 : http://vaglog.pl/log_189284.html

Logi robione z moją przepływką, ale widzę że też juz zaniża wartości.
Korekcja na pierwszym wtrysku akceptowalna jeszcze czy juz nie bardzo :?:

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 12 paź 2014, 14:13

A są jakieś konkretne niedomagania?

Twoja przepływka u Ciebie pokazuje max wartość pow 3k? Nie licząc przycięcia.

Kąt wtrysku można przed zimą mu deko zmienić. Bardzo poddymia? Dawkę to ma ładną ustawioną :d Jak nie zauważyłeś jakiś niepokojących oznak co do wtrysków to pal go licho - jeździć dalej z takimi korekcjami. Zawsze można go też wyjąć i sprawdzić na maszynie co i jak żeby się upewnić.

P.S.
Do 4,8k nie ma go co kręcić ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 paź 2014, 14:19

Kąt zmieniłem potem na około 53, dymu nie ma, to nie ruszałem dawki, w późniejszym czasie jest plan by tam wpadł komp z wirusem, ale jest jeszcze potrzebna tam przepływka sprawna bo też u Andrzeja zaniża, więc założyłem swoją, ale widząć w 3 grupie nawet do 3 tyś nie dochodzi. Obecnie dolany jest olej 2T do ropy, pozniej jak wyjezdzi te paliwo i zaleje znow to doleje środka do czyszczenia układu, może coś tam poprawi sie trochę korekcja na pierwszym.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 paź 2014, 14:21

Krzysiek 84 pisze:Korekcja na pierwszym wtrysku akceptowalna jeszcze czy juz nie bardzo
Akceptowalne to z zerem z przodu ;-) Choć z "jedynkami " tez nie ma katastrofy ...ważne zeby były podobne na wszytskich wtryskach ...jak jeden wtrysk odstaje od reszty ,to nie jest dobrze ,bo zwykle zaczyna "kolibać " silnikiem :roll: Przepływka o ile pamiętam ,to u ciebie pokazywała dobrze ,czyli " wartosć 847 utrzymywała do ok.3,5 tys obr ...bo tu ewidentnie zaczyna przycinać zbyt wcześnie ,i nie jest to wina zbyt słabego "zasysania " przez turbinę ,bo doładowanie jest ok. Więc najprawdopodobniej ,coś tu gdzieś nie jest szczelne .Proponuję zaślepić EGR w odpowiednim miejscu ,i przynajmniej tą potencjalna przyczynę wyeliminować ...W sumie jak ktoś nie kreci powyżej 3 tys ,to niczego nie zauważy ,bo niedomaganie "wychodzi" się dopiero ok.3 tys ;-)
Ostatnio zmieniony 12 paź 2014, 14:28 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 paź 2014, 14:26

Wtryski były troche zastane i cykały głośno po montażu, ale dziś jak słyszałem prace silnika to było ok.
Ogolnie najbardziej chodziło o korekcje, ale że kolega tyle jechał na vag'a to zrobilismy logi takie dłuższe niż do 4 tyś, droga prosta, asfalt nowy <ok> :mrgreen:

[ Dodano: 2014-10-12, 14:28 ]
Rozpuszczalnik mam w domu to zrobię płukanke w tygodniu dla przepływki <ok>

Awatar użytkownika
Kamaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 kwie 2012, 18:21
Lokalizacja: [LLE]

Post autor: Kamaz » 12 paź 2014, 14:36

Po usunięciu nieszczelności na wężyku mapsensora:

LOG011

Sprawdzi ktoś? Bo mam wrażenie że coś jeszcze jest "nie halo".
Ostatnio zmieniony 13 paź 2014, 10:26 przez Kamaz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 12 paź 2014, 18:24

Dzięki Krzysiek za zrobienie logów ;-)
MUNIOR pisze:Akceptowalne to z zerem z przodu Choć z "jedynkami " tez nie ma katastrofy ...ważne zeby były podobne na wszytskich wtryskach ...jak jeden wtrysk odstaje od reszty ,to nie jest dobrze ,bo zwykle zaczyna "kolibać " silnikiem
Czyli co mam z tymi wtryskami zrobić? Bo kupiłem je tydzień temu i nie wiem czy je zostawić i jeździć dalej czy zwrócić. Za egr na pewno się wezmę i go zaślepię ale póki co mam nowy problem na głowie bo dziś po zdjęciu osłony rozrządu się przeraziłem stanem paska rozrządu. Jest poszarpany bo go rolka tnie, a winowajcą jest pompa wtryskowa bo to na niej ściąga pasek i muszę ją oddać do tulejowania, także szykuje się nie oczekiwany wydatek. Dobrze że w porę zajrzałem pod osłonę bo mogło się to skończyć tragicznie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl