W NG da się sygnał zapłonu generowany jest w aparacie więc obracając go zmienia się kąt. To w 7A, NM, 2.2 turbo nie da się bo zapłon jest oparty o czujnik położenia wału a aparat służy jako czujnik położenia wałka rozrządu (potrzebny do sekwencyjnego zapłonu i wtrysku).B4rti pisze:Niestety jak to w tym modelu audi zapłonu się nie da przestawić ...
[B4 2.3 NG] Blos Spalanie 25 litrów gazu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zacznijmy od poczatku jesli chodzi o zaplon
Jak maja isc kable 1-2-4-5-3 od strony rozrzadu czy aparatu i w lewo czy w prawo
Kopulka ma luz wiec ruszać kopulka czy przestawic aparat zaplonowy w lewo na lampie
Sorki za taki odkop ale dawno dawno temu sie bawilem w takie cuda i trzeba sobie przypomniec i ktory cylinder 1 pierwszym cylindrem z gory dziekuje za odpowiedz
Jak maja isc kable 1-2-4-5-3 od strony rozrzadu czy aparatu i w lewo czy w prawo
Kopulka ma luz wiec ruszać kopulka czy przestawic aparat zaplonowy w lewo na lampie
Sorki za taki odkop ale dawno dawno temu sie bawilem w takie cuda i trzeba sobie przypomniec i ktory cylinder 1 pierwszym cylindrem z gory dziekuje za odpowiedz
trzeci cylinder jest odpalany jako ostatni. watpie zebys mial zle podlaczone przewody wn, bo silnik w takim przypaku strzela i sie blokuje, co uniemozliwia jego prace.
to ze sie kopulka lekko przekreca na aparacie zaplonowym nie ma wplywu na kat wyprzedzenia zaplonu.
odnajdz na kole zamachowym podzialke w stopniach i ustaw zaplon na ok 17-18 stopni. pamietajac oczywiscie o blokowaniu komputera. regulacji dokonujesz obracajac caly aparat zaplonowy blyskajac strobem na zamach.
jezeli rozrzad i zaplon masz dobrze ustawiony, dolot masz szczelny i
wszystkie odmy i zawor wolnych obrotow w odpowiednich miejscach podlaczone, to ustaw czulosc membrany parownika tak, zeby silnik ledwo co utrzymywal 700 obrotow a nastepnie odkrec lekko(15-20 stopni) kierunku bogatej mieszanki, czyli w lewo, nastepnie przykrec register na wezu do miksera tak, ze silnik ledwo jedzie i jest mulem, nastepnie odkrecaj go o 45' do momentu az silnik z kazdego biegu bedzie sie akceptowalnie odpychal
najlepiej zebys caly czas badal sonde lambda, pod obciazeniem musi byc mieszanka bogata(napiecie powyzej 0,5v), przy czesciowych obciazeniach moze byc niekiedy lekko uboga z okresami gdy wpada na bogata. na wolnych obrotach moze byc ubogo, o ile silnik bedzie chcial utrzymywac obroty. pamietaj ze zasadniczy wplyw na mieszanke ma nie tylko register, ale tez czulosc napiecia membrany parownika, ktora to ustawia sie nie tylko wolne obroty, ale tez charakterystyke odpowiedzi reduktora na podcisnienia.
to ze sie kopulka lekko przekreca na aparacie zaplonowym nie ma wplywu na kat wyprzedzenia zaplonu.
odnajdz na kole zamachowym podzialke w stopniach i ustaw zaplon na ok 17-18 stopni. pamietajac oczywiscie o blokowaniu komputera. regulacji dokonujesz obracajac caly aparat zaplonowy blyskajac strobem na zamach.
jezeli rozrzad i zaplon masz dobrze ustawiony, dolot masz szczelny i
wszystkie odmy i zawor wolnych obrotow w odpowiednich miejscach podlaczone, to ustaw czulosc membrany parownika tak, zeby silnik ledwo co utrzymywal 700 obrotow a nastepnie odkrec lekko(15-20 stopni) kierunku bogatej mieszanki, czyli w lewo, nastepnie przykrec register na wezu do miksera tak, ze silnik ledwo jedzie i jest mulem, nastepnie odkrecaj go o 45' do momentu az silnik z kazdego biegu bedzie sie akceptowalnie odpychal
najlepiej zebys caly czas badal sonde lambda, pod obciazeniem musi byc mieszanka bogata(napiecie powyzej 0,5v), przy czesciowych obciazeniach moze byc niekiedy lekko uboga z okresami gdy wpada na bogata. na wolnych obrotach moze byc ubogo, o ile silnik bedzie chcial utrzymywac obroty. pamietaj ze zasadniczy wplyw na mieszanke ma nie tylko register, ale tez czulosc napiecia membrany parownika, ktora to ustawia sie nie tylko wolne obroty, ale tez charakterystyke odpowiedzi reduktora na podcisnienia.
No wlasnie jeden kabelel był zamieniony dlatego pytam bo zdjolem caly aparat i jak ida cylindry 1-2-4-5-3 od rozrzadu czy aparau ktory cylinder jest pierwszym rozrzad bede dzisiaj sprawdzal czy jest ustawiony nie mialem strzalow podczas jazdy tylko i wylacznie go telepalo lekko na wolnych falowania nie bylo albo jest rozrzad przestawiony albo cos sie z glowica dzieje ale jakos sie udalo latareczka wejsc w kazdy cylinder i nie widze uszkodzen ale tego sie tak nie zobaczy czy moze mi ktos podac od ktory jest 1 cylinder ?? i dziekuje parametry ustawienia aparatu zaplonowego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
No wlasnie mial czasami takiego muła biedaczek idę zaraz poskladam do kupy zobaczymy czy odpali i lece rozrzad sprawdzać bo jedyna opcja albo przestawiony albo glowica siedzi jesli wychodzi na analizie spalin wszystko okej
[ Dodano: 2014-10-11, 11:08 ]
na kopulce jest nadlew ktory pokazuje gdzie ma byc palec czyli palec ma byc u gory a znow na rozrzadzie palec jest w strone kabiny jakaś mala podpowiedz
[ Dodano: 2014-10-11, 11:08 ]
na kopulce jest nadlew ktory pokazuje gdzie ma byc palec czyli palec ma byc u gory a znow na rozrzadzie palec jest w strone kabiny jakaś mala podpowiedz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może ktoś wsadził rozdzielacz z palcem w złej pozycji a później poprzekładał kable aby iskra trafiała na właściwą świece. Jeśli przy ustawieniu rozrządu jak do wymiany (1 tłok w górnej pozycji w cyklu sprężania-praca) palec powinien przekazywać iskrę na pierszy cylinder.B4rti pisze:na kopulce jest nadlew ktory pokazuje gdzie ma byc palec czyli palec ma byc u gory a znow na rozrzadzie palec jest w strone kabiny jakaś mala podpowiedz
I uprzedzam twoje pytanie. Jeśli jest możliwość regulacji (aparat nie będzie o nic zapierał) to może tak być zamontowany.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
aldi'emu nie chodziło raczej o głupie pytania a o fakt w jaki sposób zostały napisane.B4rti pisze:aldi sorka ale to nie ja zadawalem glupie pytania
Brak polskich znaków i znaków interpunkcyjnych powoduje że nie wiadomo o co pytasz i czy w ogóle się o coś pytasz czy stwierdzasz fakt a może jeszcze co innego.
A czasem zrozumieć taki post to już jest nie lada wyczyn.
zukreator, to fakt