Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Blos Spalanie 25 litrów gazu

Wszystko co związane z LPG
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 paź 2014, 21:07

B4rti pisze:Niestety jak to w tym modelu audi zapłonu się nie da przestawić ...
W NG da się sygnał zapłonu generowany jest w aparacie więc obracając go zmienia się kąt. To w 7A, NM, 2.2 turbo nie da się bo zapłon jest oparty o czujnik położenia wału a aparat służy jako czujnik położenia wałka rozrządu (potrzebny do sekwencyjnego zapłonu i wtrysku).

B4rti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 wrz 2014, 17:54

Post autor: B4rti » 11 paź 2014, 00:15

Zacznijmy od poczatku jesli chodzi o zaplon
Jak maja isc kable 1-2-4-5-3 od strony rozrzadu czy aparatu i w lewo czy w prawo
Kopulka ma luz wiec ruszać kopulka czy przestawic aparat zaplonowy w lewo na lampie
Sorki za taki odkop ale dawno dawno temu sie bawilem w takie cuda i trzeba sobie przypomniec i ktory cylinder 1 pierwszym cylindrem z gory dziekuje za odpowiedz

zukreator

Post autor: zukreator » 11 paź 2014, 08:54

trzeci cylinder jest odpalany jako ostatni. watpie zebys mial zle podlaczone przewody wn, bo silnik w takim przypaku strzela i sie blokuje, co uniemozliwia jego prace.


to ze sie kopulka lekko przekreca na aparacie zaplonowym nie ma wplywu na kat wyprzedzenia zaplonu.

odnajdz na kole zamachowym podzialke w stopniach i ustaw zaplon na ok 17-18 stopni. pamietajac oczywiscie o blokowaniu komputera. regulacji dokonujesz obracajac caly aparat zaplonowy blyskajac strobem na zamach.

jezeli rozrzad i zaplon masz dobrze ustawiony, dolot masz szczelny i
wszystkie odmy i zawor wolnych obrotow w odpowiednich miejscach podlaczone, to ustaw czulosc membrany parownika tak, zeby silnik ledwo co utrzymywal 700 obrotow a nastepnie odkrec lekko(15-20 stopni) kierunku bogatej mieszanki, czyli w lewo, nastepnie przykrec register na wezu do miksera tak, ze silnik ledwo jedzie i jest mulem, nastepnie odkrecaj go o 45' do momentu az silnik z kazdego biegu bedzie sie akceptowalnie odpychal
najlepiej zebys caly czas badal sonde lambda, pod obciazeniem musi byc mieszanka bogata(napiecie powyzej 0,5v), przy czesciowych obciazeniach moze byc niekiedy lekko uboga z okresami gdy wpada na bogata. na wolnych obrotach moze byc ubogo, o ile silnik bedzie chcial utrzymywac obroty. pamietaj ze zasadniczy wplyw na mieszanke ma nie tylko register, ale tez czulosc napiecia membrany parownika, ktora to ustawia sie nie tylko wolne obroty, ale tez charakterystyke odpowiedzi reduktora na podcisnienia.

B4rti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 wrz 2014, 17:54

Post autor: B4rti » 11 paź 2014, 10:16

No wlasnie jeden kabelel był zamieniony dlatego pytam bo zdjolem caly aparat i jak ida cylindry 1-2-4-5-3 od rozrzadu czy aparau ktory cylinder jest pierwszym rozrzad bede dzisiaj sprawdzal czy jest ustawiony nie mialem strzalow podczas jazdy tylko i wylacznie go telepalo lekko na wolnych falowania nie bylo albo jest rozrzad przestawiony albo cos sie z glowica dzieje ale jakos sie udalo latareczka wejsc w kazdy cylinder i nie widze uszkodzen ale tego sie tak nie zobaczy czy moze mi ktos podac od ktory jest 1 cylinder ?? i dziekuje parametry ustawienia aparatu zaplonowego

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 paź 2014, 10:54

Pierwszy cylinder praktycznie zawsze jest liczony od rozrządu (jedynie niektóre azjatycki marki numerowały w drugą stronę).

Jakbyś miał zamienione przewody to by przynajmniej dwa gary nie pracowały a wtedy ciężko by było do 100km/h się rozpędzić.

B4rti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 wrz 2014, 17:54

Post autor: B4rti » 11 paź 2014, 11:06

No wlasnie mial czasami takiego muła biedaczek idę zaraz poskladam do kupy zobaczymy czy odpali i lece rozrzad sprawdzać bo jedyna opcja albo przestawiony albo glowica siedzi jesli wychodzi na analizie spalin wszystko okej

[ Dodano: 2014-10-11, 11:08 ]
na kopulce jest nadlew ktory pokazuje gdzie ma byc palec czyli palec ma byc u gory a znow na rozrzadzie palec jest w strone kabiny jakaś mala podpowiedz

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 paź 2014, 11:14

B4rti pisze:na kopulce jest nadlew ktory pokazuje gdzie ma byc palec czyli palec ma byc u gory a znow na rozrzadzie palec jest w strone kabiny jakaś mala podpowiedz
Może ktoś wsadził rozdzielacz z palcem w złej pozycji a później poprzekładał kable aby iskra trafiała na właściwą świece. Jeśli przy ustawieniu rozrządu jak do wymiany (1 tłok w górnej pozycji w cyklu sprężania-praca) palec powinien przekazywać iskrę na pierszy cylinder.

I uprzedzam twoje pytanie. Jeśli jest możliwość regulacji (aparat nie będzie o nic zapierał) to może tak być zamontowany.

B4rti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 wrz 2014, 17:54

Post autor: B4rti » 11 paź 2014, 11:16

sadze iz tak bylo tylko wole sie upewnic ide ustawic gmp i zakladać kable ale mi sie zdaje ze nie ma tej mozliwosci ustawienia zaplonu bynajmniej aparat jest na stale przykrecony

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 paź 2014, 11:20

Nie jest przykręcony na stałe! Może być zapieczony i przez to może jego ruszenie może być trudne.
Straciłem cierpliwość do twoich pytań, braku polskich znaków i interpunkcji.

B4rti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 wrz 2014, 17:54

Post autor: B4rti » 11 paź 2014, 13:54

aldi sorka ale to nie ja zadawalem glupie pytania tylko kolezka bo ja bylem na trasie dobra powiedz mi jedna rzecz o co biega z zablokowaniem kompa przy ustawianiu katu zaplonu
jakiś magiczne porady lub komp z magicznym programem ?

zukreator

Post autor: zukreator » 11 paź 2014, 14:42

poszukaj sobie na forum, wszystko było po kilka razy, jak blokowac komp, jak ustawiac zapłon, jak sprawdzic rozrząd

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 paź 2014, 15:11

B4rti pisze:aldi sorka ale to nie ja zadawalem glupie pytania
aldi'emu nie chodziło raczej o głupie pytania a o fakt w jaki sposób zostały napisane.
Brak polskich znaków i znaków interpunkcyjnych powoduje że nie wiadomo o co pytasz i czy w ogóle się o coś pytasz czy stwierdzasz fakt a może jeszcze co innego.
A czasem zrozumieć taki post to już jest nie lada wyczyn.

zukreator, to fakt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl